خبرگزاری کار ایران

عارف در جلسه ماهانه شورای زنان بنیاد امید ایرانیان:

فعالیت سیاسی زنان نباید تنها معطوف به زمان انتخابات باشد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۶۱۴

شاخه زنان بنیاد امید ایرانیان در طول مدت فعالیت‌های خود با توجه به نیاز جامعه برنامه‌های مفیدی جهت توانمندسازی زنان برگزار کرده است که ان‌شالله در آینده شاخه زنان بنیاد امید ایرانیان در استان‌ها نیز با توجه به ظرفیت استانی و شناسایی زنان کارآمد مشاوران موثری برای مدیران استانی در حوزه مسائل اجتماعی باشند.

جلسه ماهانه شورای زنان بنیاد امید ایرانیان با حضور محمدرضا عارف و مسئولین شاخه زنان دفاتر استانی بنیاد برگزار شد.

به گزارش ایلنا، به گزارش امید، در این نشست محمدرضا عارف طی سخنان کوتاهی ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع)، بر ضرورت فعال‌تر شدن شاخه زنان دفاتر استانی بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد و گفت: اگرچه یکی از نمادهای مشارکت زنان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی انتخابات است و انتخابات مجلس آینده هم باید عرصه مشارکت چشمگیر زنان باشد ولی فعالیت سیاسی بانوان نباید تنها معطوف به زمان انتخابات باشد.

وی با تاکید بر اینکه زنان باید با نگاه بلند مدت به فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی بپردازند، اظهار کرد: شاخه زنان بنیاد امید ایرانیان در طول مدت فعالیت‌های خود با توجه به نیاز جامعه برنامه‌های مفیدی جهت توانمندسازی زنان برگزار کرده است که ان‌شالله در آینده شاخه زنان بنیاد امید ایرانیان در استان‌ها نیز با توجه به ظرفیت استانی و شناسایی زنان کارآمد مشاوران موثری برای مدیران استانی در حوزه مسائل اجتماعی باشند.

در ادامه این نشست زهرا نژادبهرام عضو شورای زنان بنیاد امید ایرانیان از برگزاری نشست چالش‌های رفع خشونت از حقوق داخلی با حضور اساتید مطرح حقوق مدنی و کیفری در اواخر شهریور خبر داد و گفت: نشست چالش‌های رفع خشونت از حقوق داخلی در ادامه سلسله نشست‌های چالش‌های رفع خشونت از جهان است که بنیاد امید ایرانیان برای عملیاتی کردن پیشنهاد رئیس جمهور محترم در مجمع عممومی سازمان ملل برگزار خواهد کرد.

این فعال حقوق زنان همچنین با گرامی‌داشت یاد و خاطره سمین بهبهانی، یادآور شد: سمین بهبهانی و سیمین دانشور دو بال ادبیات داستانی و شعر این کشور بودند که ادبیات و شعر ایران را در یکصد سال گذشته به اوج رساندند. ادامه راه این عزیزان برای زنان اهل شعر و ادب فرصتی گرانقدر برای غنای تمدن ایرانی است.

همچنین ژاله فرامرزیان عضو شورای زنان بنیاد امید ایرانیان هم در این نشست بر لزوم حضور موثر زنان در مراجع تصمیم‌سازی کشور تاکید کرد و گفت: برای حضور موثر در مراجع تصمیم‌ساز کشور از جمله مجلس شورای اسلامی باید ضمن رصد دقیق شرایط کشور برنامه‌ریزی مدونی جهت تقویت مهارت‌های زنان در حوزه‌های مختلف صورت بگیرد.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای حضور بیشتر زنان در لیست های انتخاباتی از برگزاری ۱۰ کارگاه آموزشی در سراسر کشور برای توانمندسازی زنان خبر داد.

در ادامه این نشست شهناز سجادی عضو کارگروه حقوقی شاخه زنان بنیاد امید ایرانیان طی سخنانی درباره میزان افزایش مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان، گفت: موضوع افزایش نرخ مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان در عرصه‌های سیاستگذاری و مدیریتی از طریق راهکار اعمال تبعیض مثبت تحت عنوان استقرار نظام سهمیه‌بندی مطرح است که در بسیاری از کشورها به جهت جبران کاهش نرخ مشارکت به آن عمل می‌شود.

وی ادامه داد: اعمال این تبعیض مثبت و حضور کمی مناسب زنان در عرصه‌های سیاستگذاری کلان و مدیریتی و اجرایی ضمن آنکه باعثاستیفای حقوق اساسی و بنیادی زنان و تقویت هویت سیاسی و اجتماعی آنان می‌شود موجب افزایش سطح توسعه کشور از نظر ملی و بین‌المللی خواهد شد.

این فعال حقوق زنان با تاکید بر اینکه یکی از شاخصه‌های توسعه انسانی حضور زنان در مناصب کلان است به بیان آماری از حضور زنان در مجالس قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: میزان مشارکت زنان در حوزه پارلمانی در آخرین مجلس شورای ملی ۲۰ زن نماینده بود. در حال حاضر تعداد ۹ زن نمایندگی مجلس شورای اسلامی را برعهده دارند. رکوردار تعداد زنان نماینده در مجلس بعد از انقلاب مربوط به مجلس پنجم بوده که ۱۴ زن در این مجلس حضور داشتند.

در ادامه این نشست خانم‌ها رضایی، صبوری، احمدیان، فاضلی و مصلی‌نژاد مسئول شاخه زنان بنیاد امید ایرانیان در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و فارس گزارشی از فعالیت‌های حوزه زنان در استان‌های متبوع خود ارائه کردند.

همچنین الهه کولایی استاد دانشگاه و عضو شورای زنان بنیاد امید ایرانیان طی سخنانی به بررسی چگونگی افزایش مشارکت سیاسی - اجتماعی زنان پرداخت و راهکارهایی در این خصوص ارائه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز