خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری:

از کارهای پوپولیستی و شعار دادن گریزان هستیم / شرایط بودجه جاری دولت، نامطوب است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۴۱۰

مجلس و دولت هرکدام سلیقه‌ای دارند ولی قرار بر تفاهم و زبان مشترک است و آنچه کشور را پیش می‌برد ید واحد و زبان مشترک است که دولت به این مسئله التزام دارد و سیاست‌های دولت در زمینه آرمان‌های انقلاب است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه یک سال از عمر دولت گذشت، اظهار داشت: از مباحثی که در دولت مطرح است، برنامه‌ریزی، مطالبه و کار کارشناسی است که دولت بر این مسائل تاکید ویژه دارد.

به گزارش ایلنا از ساری، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، در جلسه شورای اداری استان مازنداران افزود: سیستم اداری باید سالم، کارآمد، چابک و کم هزینه باشد.

وزیر دادگستری اظهار داشت: موجب مباهات کارگزاران و دولتمردان است که تاسی کنیم به بزرگوارانی که نماد جمهوری اسلامی هستند و آنها را الگوی الهام‌بخش خود قرار دهیم.

وی با اشاره به آغاز هفته دولت، بیان داشت: وقتی دنباله‌رو این افراد باشیم تفضل الهی و اعتماد مردم را در پی دارد و با توجه به اینکه گنجینه بی‌پایان فرمایشات ائمه اطهار را در اختیار داریم، باید از این گنجینه استفاده کنیم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه یک سال از عمر دولت گذشت، اظهار داشت: از مباحثی که در دولت مطرح است، برنامه‌ریزی، مطالبه و کار کارشناسی است که دولت بر این مسائل تاکید ویژه دارد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: از کارهای پوپولیستی و شعار دادن گریزان هستیم و اقدامات ما باید کارها و نیازهای مردم را تامین کند و قرار نیست مردم فریبانه و ظاهرسازانه عمل کنیم.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) بیان اینکه هرچه داریم از امام صادق(ع) است، افزود: آن حضرت دنیایی از ذخایر خوب زیستن و نیکو زندگی کردن را برای ما به جای گذاشته است.

پورمحمدی در ادامه با اشاره به اینکه آنچه که امروز به اقتصاد دانش بنیان مشهور است یعنی تولید و ارزش افزوده، گفت: بهره‌وری و ثروت ملی، به میزان خلق دانش و تولیدات فناورانه‌ای براساس ابداعات و اختراعات و یافته‌های علمی و ذهنی انسان‌ها بزرگ‌ترین ثروت ملت‌های امروز است.

*پایه‌های امنیتی کشور محکم است

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه در زمینه واردات محصولات، باید قدرت رقابت را افزایش دهیم تا در این فضا، کالای تولید شده با کیفیت بهتر، مورد انتخاب واقع شود، یادآور شد: چون پایه‌های امنیتی ما در کشور محکم است برای همین می‌توانیم پای میز مذاکره بنشینیم.

پورمحمدی با اعلام اینکه جامعه‌ای که دارای امنیت پایدار است می‌تواند از حقوق خود دفاع کند، خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که از نظر کسب درآمد و توزیع درست ثروت مشکل داشته باشد با معضلات متعددی مواجه می‌شود.

پورمحمدی با اشاره به اینکه ۲۶ درصد از درآمد دنیا در اختیار آمریکا است، یادآور شد: این اقتصاد قدرتمند با بزرگ‌ترین چالش در دنیا مواجه شده و از بحران و شوک یک درصدی وال استریت خارج نشده است.

وی با بیان اینکه جامعه نیاز به رفاه دارد، گفت: اگر ادعای شیعه بودن می‌کنیم باید رفاه را برای جامعه به ارمغان بیاوریم چون رفاه یک اصل است.

*تاکید ویژه دولت بر برنامه‌ریزی

وزیر دادگستری با بیان اینکه کارها باید کارشناسی شده انجام شود، افزود: منابع مادی و معنوی فراوانی در کشور وجود دارد و امروز در دنیا مهم‌ترین مسئله این است که در کجا ثروت ملی تولید می‌شود.

پورمحمدی با اشاره به اینکه از دیرباز برای توسعه استان‌های شمالی بحثو دعوای تاریخی بوده است، اظهار داشت: منطق و تکنولوژی دنیا، مباحثزیست‌محیطی را حل کرده و در سبزترین مناطق دنیا صنایع با آلایندگی زیست‌محیطی وجود دارد که این آلایندگی را با تکنولوژی رفع می‎کنند.

*حفظ طبیعت و زمین در مازندران مهم است

پورمحمدی با اشاره به سرسبزی مازندران و با بیان اینکه باید همین طبیعت را حفظ کرد، گفت: شما ثروت و پیشرفت عمومی را می‌خواهید و بگذارید کارخانه در جای دیگری باشد و از صنعت گردشگری استفاده کنید.

وی ادامه داد: حفظ زمین و طبیعت در مازندران مهم است و باید برای کسب درآمد فکر کرد.
پورمحمدی با اشاره به تاکیدات رهبری بر مسائل اقتصادی، یادآورشد: رهبری مدل اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که اقتصاد درون‌زا است.

* برخورد قاطع با اختلاس کنندگان

وی خاطرنشان کرد: بیشترین وقت را دولت در سال گذشته بر سلامت اداری و سلامت اقتصادی صرف کرده است که از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است.

وزیر دادگستری با تاکید بر برخورد قاطع با اختلاس‌گران، اظهار داشت: بریز و بپاش‎ها زیاد است و خروجی پایین است و دولت بر این مسئله بسیار حساس است.

*وضع بودجه خوب نیست

وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات، وضع درآمدی بودجه خوب نیست، گفت: سعی کردیم با حداقل‌ها بسازیم.

پورمحمدی با تاکید بر کنترل و مراقبت جدی بر هزینه‌های جاری دولت، اظهار داشت: شرایط بودجه جاری دولت، نامطوب است و بدهی زیادی به بانک‌ها، صندوق تامین اجتماعی و… داریم و بیلان بالای بدهی داریم.

*مردم فساد اداری را تحمل نمی‌کنند

وی تصریح کرد: مردم ما فساد اداری را تحمل نمی‌کنند و سلامت اداری به معنای نظام اداری چابک است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دولت بر روی نظام جامع استخدام کار می‌کند، گفت: تحولات و نگاه‌هایی را در بازنگری قانون استخدام کشوری انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه یکسال از عمر دولت گذشته، اظهار داشت: تحولات در سیستم بانکی را شاهد هستیم و امیدواریم انضباط در سیستم بانکی هم نهادینه شود.

پورمحمدی با اشاره به اینکه در بیمه‌ها دغدغه داریم، افزود: باید در زمینه خدمات الکترونیکی بیشتر فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه سیستم مالیاتی باید موتور تعادل اجتماعی و تامین منابع کشور باشد، تصریح کرد: سلامت اقتصادی و اداری باید تکمیل شود که پایه اقتصاد مقاومتی است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه اهتمام جدی به تعادل و ثبات اجتماعی، ساختار سیاسی و ارتقای فرهنگی داریم، ادامه داد: قرار نیست انقلاب اسلامی ما صرفا تحول سیاسی اجتماعی داشته باشد بلکه قرار ما بر تحول فرهنگی و تربیت انسان‌ها است و دغدغه دولت هم مسائل فرهنگی است.

*دولت مقید به تحول بر پایه دین است

وی با بیان اینکه دولت مقید بر تحول فرهنگی بر پایه دین است، متذکر شد: نباید برداشت‌های حاشیه‌ای از این مسئله داشت چون دین پایه روشن و مشخصی دارد.

وی با اشاره به اظهار نظر رئیس‌جمهور درباره استیضاح وزیر علوم، اظهار داشت: مجلس و دولت هرکدام سلیقه‌ای دارند ولی قرار بر تفاهم و زبان مشترک است و آنچه کشور را پیش می‌برد ید واحد و زبان مشترک است که دولت به این مسئله التزام دارد و سیاست‌های دولت در زمینه آرمان‌های انقلاب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز