خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس:

جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس بر دانش تولید آثار هنری تاکید دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۴۰۳

در جشنواره ICCN، جلوه گاه صنایع دستی ایران و جهان در باغ غدیر به نمایش گذاشته می شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان و رییس کمیته جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس با اشاره به اینکه تاکید اصلی بر دانش تولید این آثار هنری است و نه صرفا نمایش آثار تولید شده توسط هنرمندان گفت: صنایع دستی به عنوان یکی از مشهور‌ترین مظاهر فرهنگی و هنری کشور در جشنواره میراثمعنوی(ICCN) به نمایش در می‌آید.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی بقایی اظهار داشت: بیش از ۱۵۰ غرفه در باغ غدیر شهر اصفهان برای نمایش صنایع دستی اختصاص یافته است و برنامه‌های مربوط به این جشنواره در مرحله برنامه ریزی است.

وی ادامه داد: در فراخوانی که به کشورهای عضو ICCN ارسال شده، اعلام شده است این کشور‌ها نیز آثار هنری و صنایع دستی خود را برای نمایش در این جشنواره ارائه دهند تا برای معرفی در معرض دید شرکت کنندگان و عموم مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از ۱۶ مهرماه به مدت پنج روز دایر است تصریح کرد: این نمایشگاه از سوی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و با همکاری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار می‌شود.

رییس کمیته جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس افزود: کنوانسیون حفاظت از میراثفرهنگی ناملموس بیش از آنکه بر این محصولات تکیه داشته باشد، مهارت‌ها و دانش مرتبط با این صنایع را مدنظر قرار داده است.

وی عنوان کرد: به جای تمرکز بر حفظ این اشیاء، به ترغیب هنرمندان برای ادامه تولید صنایع و انتقال دانش مربوط به آن به نسل جدید تاکید خواهد شد.

بقایی اذعان داشت: ابزارهای کار، لباس‌ها و پوشش‌های هنرمندان، جواهرات، انواع ظروف، هنرهای تزئینی، لوازم سرگرمی، وسایل حمل و نقل، سرپناه‌ها و اسباب بازی‌ها از مواردی است که در زیر مجموعه صنایع دستی قرار می‌گیرد.

جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس از ۱۶ مهرماه امسال به مدت پنج روز به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز