خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با وزیر امور خارجه کنیا:

ایران و کنیا می‌توانند در مقابله با تروریسم و افراطی‌گری از نزدیک همکاری نمایند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۲۸۳

کنیا به عنوان یکی از کشورهای مهم در آفریقا، دروازه ورود به این قاره محسوب می‌شود و می‌تواند نقش مهمی در تسهیل ارتباط بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای آفریقائی ایفا نماید.

وزیر امور خارجه و تجارت بین‌الملل کنیا که برای شرکت در ششمین کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و کنیا به کشورمان سفر کرده است با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و طرفین پیرامون روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلناک محمدجواد ظریف در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی دو کشور، بر گسترش مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و کنیا در همه زمینه‌ها بویژه در بخش کشاورزی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: کنیا به عنوان یکی از کشورهای مهم در آفریقا، دروازه ورود به این قاره محسوب می‌شود و می‌تواند نقش مهمی در تسهیل ارتباط بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای آفریقائی ایفا نماید.

وزیر امور خارجه کشورمان بر تداوم رایزنی‌های سیاسی بین دو کشور در خصوص مسائل گوناگون تاکید و اضافه کرد: ایران و کنیا می‌توانند در مقابله با تروریسم و افراطی‌گری از نزدیک همکاری نمایند.

«خانم امینه محمد» وزیر امور خارجه و تجارت بین‌الملل کنیا نیز در این دیدار علاقمندی این کشور برای گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد.

وی خواستار افزایش حجم روابط تجاری بین دو کشور با توجه به ظرفیتهای ایران و کنیا گردید.

همچنین وزیر امور خارجه کنیا بر اهمیت توسعه صنعت توریسم و جهانگردی بین دو کشور تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز