خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با ایلنا:

دانشگاهیان همچنان خواستار پیگیری بورسیه‌های غیرقانونی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۲۴۶

از نظر دانشگاهیان افشاگری مهم نیست، بلکه آنچه در این زمینه اهمیت دارد، احقاق حق است / متاسفانه به افرادی بورس تحصیلی داده شد که از نظر علمی متوسط هستند.

دبیر شورای دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر پیگیری بورسیه‌های غیر قانونی گفت: از نظر دانشگاهیان مهمترین موضوع در این زمینه احقاق حق است و سرپرست وزارت علوم به طور حتم متعهد به ادامه کار درست دکتر فرجی دانا خواهد بود.

فروهر فرزانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به رای عدم اعتماد نمایندگان مجلس به دکتر فرجی دانا و اداره وزارت علوم با سرپرست تا زمان معرفی وزیر جدید، اظهار داشت: سرپرست وزارت علوم باید به این مسئله توجه جدی داشته باشد که کشور به طور عمده‌ای با مهاجرت مغز‌ها مواجه است.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از مهاجرت مغز‌ها، به نظام نخبه‌گرای حقیقی نیاز داریم، افزود: برای اینکه یک نظام نخبه‌گرای حقیقی داشته باشیم، مبنای کار ما باید علمی و کار‌شناسی باشد و از هر گونه دخالت و شائبه سیاسی در امور علمی اجتناب کنیم.

استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف افزود: البته دکتر فرجی دانا همه این ویژگی‌ها را داشتند و جای تاسف است که با رای عدم اعتماد از سوی نمایندگان مجلس مواجه شدند اما به هر حال کشور ما از شخصیت‌های صاحب فن و علم خالی نیست.

وی همچنین با اشاره به بلاتکلیف ماندن بورسیه‌های غیرقانونی تصریح کرد: از نظر دانشگاهیان افشاگری مهم نیست، بلکه آنچه در این زمینه اهمیت دارد، احقاق حق است.

فرزانه با اشاره به اینکه جماعتی از دانشجویان بر‌تر و نخبه را داشته‌ و داریم که حائز بورس تحصیلی نشده‌اند، افزود: متاسفانه به افرادی بورس تحصیلی داده شد که از نظر علمی متوسط هستند، که به طور حتم این کار نادرستی بود.

وی خاطر نشان کرد: باید هر گونه امکانات مالی نظیر بورس تحصیلی، به بهترین و مستعد‌ترین دانشجویان از نظر آموزشی، پژوهشی، تعهد و خدمت به کشور تعلق بگیرد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: به نظر می‌رسد، این شاخص‌ها در مورد این چند هزار بورسیه‌ای که به برخی تعلق گرفته است، نادیده گرفته شده که گوشه‌هایی از آن را جناب آقای وزیر به خوبی بیان داشتند.

وی در پایان در ارزیابی عملکرد امروز نماینگان مجلس در استیضاح وزیر علوم گفت: تنها چیزی که می‌توانم در این زمینه بگویم، این است که واقعا متاسفم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز