خبرگزاری کار ایران

شهنازی در گفت‌وگو با ایلنا:

مدال‌های ایران در نانجینگ خوش‌رنگ‌تر می‌شود / فدراسیون‌شنا حاشیه‌های زیادی دارد!

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۱۸۳

دبیرکل کمیته ملی المپیک صمیمیت، یکدلی و انسجام را رمزموفقیت کاروان ایران در المپیک نانجینگ توصیف می کند و می گوید: مدال های ایران در نانجینگ خوش رنگ تر و کیفی تر از المپیک سنگاپور خواهد بود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با ابراز رضایت از عملکرد کاروان اعزامی ایران به دومین دوره بازی‌های المپیک گفت: پس از کسب دو مدال طلا و امید به دو مدال دیگر در رشته تکواندو، در کشتی و وزنه‌برداری هم از شانس زیادی برای مدال‌آوری داریم.

شاهرخ شهنازی که در حاشیه مسابقات نانجینگ چین با خبرنگار ایلنا گفتگو می‌کرد با بیان این مطلب افزود: دو مدالی که رامین صفویه در جودو و مهدی اسحاقی در تکواندو بدست آوردند، برای ما بسیار با ارزش بود و نشان داد این دو رشته از پشتوانه خوبی برخوردارند و می‌توانیم در سال‌های آینده روی مدال آوری رشته‌های رزمی حساب کنیم.

وی با ابراز رضایت از وضعیت میزبانی کشور چین در برگزاری دومین دوره بازی‌های المپیک نوجوانان گفت: میزبانی چینی‌ها فوق‌العاده است و همه چیز در بهترین شرایط برگزار می‌شود و ورزشکاران کشورمان هیچ‌گونه مشکلی از نظر تغذیه و ترانسفر ندارند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در بخش دیگری از سخنان خود درباره حضور تنها شناگر اعزامی ایران به المپیک نانجینگ(رهام پیروانی) و اینکه آیا حضور او افتخاری و به ادعای مسئولان فدراسیون از طریق وایلد کارت بوده یا از طریق کسب سهمیه صورت گرفته، یادآور شد: این موضوع را باید از طریق اصغر رحیمی مسئول فنی گزینش نفرات اعزامی سئوال کنید، ضمن اینکه اینجا با دبیر فدراسیون شنا هم صحبت کردم که این موضوع باید روشن شود. تا آنجا که من در جریان هستم، او با شرکت در بازی‌های انتخابی دبی و کسب سهمیه ورودی در این مسابقات به بازی‌های المپیک راه یافته و حضور او افتخاری و دعوتنامه‌ای نبوده است!

شهنازی با بیان اینکه نمی‌دانم چرا حساسیت‌های زیادی روی رشته شنا وجود دارد، تصریح کرد: برای انتخاب رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هم مسئولان فدراسیون شنا سر و صدای زیادی به راه انداختند، ولی تلاش کردیم با نگاه حمایتی ۵ شناگر را به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم، هر چند می‌دانیم این رشته مدال‌آور نیست. با حذف واترپلو و شیرجه هم هدف ما این بود تا آنها کیفیت فنی خود را برای مسابقات آینده بالا ببرند و با این کار از آنها حمایت کردیم.

وی درخصوص اینکه چرا بهترین شناگر ایران و رکورددار کشور جایی در فهرست شناگران اعزامی به بازی‌های آسیایی ندارد، گفت: در این زمینه مسئولان فدراسیون شنا باید پاسخگو باشند و بنده به دلیل مشغله زیادی که دارم وارد این‌گونه جزئیات نمی‌شوم. اگر رهام رکورددار شنای ایران است باید در لیست شناگران بازی‌های آسیایی قرار می‌گرفت و نمی‌دانم مسئولان فدراسیون بر پایه چه ملاک‌هایی او را برای اینجئون انتخاب نکرده‌اند.

وی همچنین از ملاقات با مسئولان کمیته‌های ملی المپیک سایر کشورها در شهر نانجینگ خبر داد و اظهار داشت: دیدارهای خوبی با دبیران کل کشورهای دنیا داشتم که می‌تواند زمینه همکاری ورزش بین ایران و دیگر کشورهای جهان باشد که ملاقات با مقامات IOC و رئیس جهانی فدراسیون جودو و دعوت از او برای سفر به ایران بسیار حائز اهمیت است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در بخش پایانی سخنان خود کاروان‌ایران را در المپیک نانجینگ مجموعه‌ای یکدست، متحد و یکپارچه توصیف کرد و اظهار داشت: رابطه بسیار صمیمی و نزدیکی بین ورزشکاران حاضر در دهکده بازی‌ها وجود دارد که می‌توانم آن را به رابطه برادر و خواهری و پدر و فرزندی تشبیه کنم که همین اتحاد بین اعضای کاروان نقش به سزایی در موفقیت‌های تیم‌های کشورمان داشته و امیدواریم این انسجام فوق‌العاده به کسب جایگاهی درخور ایران در المپیک نانجینگ منتهی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز