خبرگزاری کار ایران

بازرسان مستقل بازار انرژی ترکیه گزارش دادند:

نقش بازرسان ایمنی وزارت کار ترکیه در وقوع فاجعه معدن سوما

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۱۱۹

«بازرسان ایمنی محل کار وزارت کار بازرسی‌های لازم را در معدن زغال‌سنگ فاجعه دیده سوما انجام نداده بودند و ده‌ها معدن در سراسر ترکیه هم‌چنان بازرسی نشده مانده‌اند».

گزارش بازرسان مستقل نشان می‌دهد اکثر شرکتهایی معدنی که پس از سال ۲۰۰۲ تاسیس شده‌اند، با حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه ارتباط دارند.

به گزارش دریافتی ایلنا، رسانه‌های ترکیه گزارش گروهی از بازرسان مستقل بازار انرژی را منتشر کردند که نشان می‌دهد، بازرسان ایمنی وزارت کار بازرسی‌های لازم را در معدن زغال‌سنگ فاجعه دیده سوما انجام نداده بودند و ده‌ها معدن در سراسر ترکیه هم‌چنان بازرسی نشده مانده‌اند.

منتقدان پیش از این اظهار کرده بودند، ۵۲ شرکت معدنی از سال ۲۰۰۲ در این کشور تاسیس شده‌اند که از میان آن‌ها ۳۶ شرکت یا به یک معاون وزیر حزب عدالت و توسعه یا به مقامات محلی این حزب تعلق دارند.

هدف از این تحقیقات روشن کردن این مطلب بوده که آیا معادن ترکیه به‌طور مرتب بازرسی می‌شوند و توسط چه کسانی این بازرسی‌ها انجام می‌گیرد.

لازم به یادآوری است، تحقیقات جداگانه برای کمک به روشن شدن علت فاجعه معدنی سوما که در جریان آن ۳۰۱ معدنچی قربانی شدند در جریان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز