خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران:

جغرافیای جهان اسلام دستخوش توطئه‌های آمریکاست

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۱۱۶

بعد از سقوط شوروی آمریکا برای حاکمیت مطلق بر جهان کمر همت بست و تحلیلشان این بود که گسل جهان اسلام مهم‌ترین خطری است که آمریکا را تهدید می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز جغرافیای جهان اسلام دستخوش توطئه‌های ننگین آمریکا شده است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی در اولین هم‌اندیشی نقش حوزه‌های علمیه و بسیج در مدیریت جهادی و عرصه فرهنگ که امروز در هتل خاتم مشهد برگزار شد با اشاره به موضوع جنگ تمدن‌ها که از سوی آمریکا به جهان منتشر شد، اظهار کرد: بعد از سقوط شوروی آمریکا برای حاکمیت مطلق بر جهان کمر همت بست و تحلیلشان این بود که گسل جهان اسلام مهم‌ترین خطری است که آمریکا را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه ویژگی جنگ تمدن‌ این بود که آمریکا مستقیما وارد موضوع مقابله با جهان اسلام شده بود، اضافه کرد: تفاوت آمریکایی‌ها با دیگر کشورهای استکباری این است که آمریکا در هر کجا که نیاز بداند و احساس کند که باید ورود کند در هزینه کردن چه در حوزه‌ نیروی انسانی و چه در حوزه مالی هیچ ابا و ترسی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به اینکه استراتژی آمریکا پس از سال ۲۰۱۰ به موضوع جنگ داخلی تمدنی تغییر پیدا کرد، ابراز داشت: ۷۰ سال از فعالیت‌های ننگین رژیم صهیونیستی در کره‌زمین می‌گذرد که ۳۵ سال آن مربوط به قبل از انقلاب اسلامی و ۳۵ سال بعد از آن نیز مربوط به بعد از انقلاب است و در ۳۵ سال قبل از انقلاب، اسرائیل در همه جنگ‌ها پیروز بود اما در ۳۵ سال پس از پیروزی انقلاب در همه عملیات‌ها شکست خورد و این نشان ‌دهنده عظمت و قدرت جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی شکست اسرائیل در جنگ غزه را نتیجه مقاومت جانانه ملت مظلوم غزه عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین استراتژی جنگ درون‌تمدنی که از سوی آمریکا مطرح شده است نیابتی بودن آن است.

وی ادامه داد: ‌ارتش سوریه و همچنین ارتش مصر بسیار قدرتمند بودند اما به دلیل خیانت‌های سران برخی از کشورهای عربی ارتش‌های این دو کشور قدرت خود را از دست دادند با این حال امروز شاهد هستیم که نقطه ثقل جهان اسلامی کشور ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی فرهنگ بسیجی را عامل اصلی تغییر معادلات سوریه عنوان کرد و افزود: صدور فرهنگ بسیجی به لبنان و همچنین سوریه از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی است و امروز هم یکی از رسالت‌های ما این است که تا جایی که می‌توانیم در جهت صدور این فرهنگ غنی به جهان تلاش کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سه نوع اسلامی که درحال حاضر در دنیا مطرح می‌شود، ادامه داد: اسلام تفکیری که از عربستان در حال صادر شدن به جهان است و آمریکا هم از آن حمایت می‌کند نخستین نوع اسلام در حال حاضر است، دومین اسلامی که ما امروز با آن روبه‌رو هستیم اسلام سکولار شده و ناقصی است که از ترکیه به دنیا صادر می‌شود و سومین اسلام هم اسلامی است که به نام اهل بیت(ع) حرکت‌های افراطی انجام می‌گیرد.


حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی در پایان کرد: ‌رسالت ما در شرایط کنونی این است که اسلام ناب محمدی(ص) را به دنیا معرفی کنیم چرا که دنیای امروز تشنه این اسلام ناب است و باید همه توان خود را در این راستا به کار گیریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز