خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایلنا:

تا قبل از فوت کارگر بازیافت فردی خود را به کلانتری معرفی نکرده بود

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۰۵۸

ضابطینی که دوره ضابطیت دیده‌اند، می‌توانند اسلحه و باتوم حمل کنند، البته این به معنای ضابط بودن عوامل سد معبر نیست.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در مورد ادعای مسئولان شهرداری تهران مبنی بر مراجعه پیمانکار به کلانتری و معرفی خود پس از وقوع حادثه برای کارگر بازیافت، گفت: بنده به عنوان مسئول کلانتری می‌گویم، چنین چیزی صحت ندارد و قبل از فوت کارگر، کسی خود را به کلانتری معرفی نکرده بود.

سرهنگ محسن خانچرلی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد قتل یک کارگر توسط عوامل منسوب به شهرداری گفت: در تاریخ ۱۶ مرداد ماه نزاعی بین دو نفر بر سر تفکیک زباله رخ می‌دهد که فرد ضارب متواری می‌شود، این موضوع به قاضی گزارش و چون فرد پس از چند روز فوت می‌کند، پرونده به امور جنایی ارجاع داده می‌‌شود، از همین رو پرونده دیگر در دست ما نیست.

وی با اشاره به اینکه پرونده تا زمانی که کارگر در بیمارستان بود، درکلانتری پیگیری می‌شد، افزود: هنوز کسی در رابطه با پرونده قتل کارگر بازیافت به کلانتری اعلام نکرده است که از عوامل شهرداری بوده و هیچ چیزی هم در این زمینه در مورد شهرداری مشخص نشده است.

خانچرلی با اشاره به اینکه در پرونده کلانتری موضوعی به عنوان عوامل شهرداری مطرح نیست، افزود: تا زمانی که پرونده در دست کلانتری بوده، مستندی مبنی بر حضور عوامل شهرداری در درگیری در دست نبوده است، یعنی کسی از عوامل شهرداری خود را معرفی نکرده است.

وی با اشاره به انجام کارهای تحقیقاتی برای مشخص شدن اینکه آیا ضاربان از عوامل شهرداری بوده‌اند یا خیر، گفت: قاضی پرونده دستور داد؛ از طریق شاهدین و دوربین‌های اطراف بررسی شود که آیا ضاربان از عوامل شهرداری بوده‌اند یا خیر، که قبل از انجام آن، مصدوم فوت و پرونده در اختیار امور جنایی قرار گرفت.

خانچرلی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا ماموران شهرداری حق استفاده از ادواتی مثل باتوم را دارند، گفت: ماموران سد معبر شهرداری در یک شرایط خاص خدمت می‌کنند که شهرداری باید در مورد این موضوع تصمیم بگیرد اما تحویل وسیله به هر فرد، نیاز به مجوز و شرایط خاصی دارد، اما نداریم ماموری که سد معبری بوده و بتواند باتوم داشته باشد مگر اینکه مامور انتظامی همراه او باشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه پنجه بوکس خلاف و جرم است و کسی نمی‌ تواند آن را به همراه داشته باشد، گفت: هنوز استفاده از پنجه بوکس در درگیری محرز نشده و پزشکی قانونی و دادسرای جنایی باید در این مورد نظر بدهند.

خانچرلی با اشاره به اینکه با ایجاد یگان حفاظت و گارد شهرداری، اینها ضابطین قوه قضاییه هستند، افزود: ضابطینی که دوره ضابطیت دیده‌اند، می‌توانند اسلحه و باتوم حمل کنند، البته این به معنای ضابط بودن عوامل سد معبر نیست.

گفتنی است؛ معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری تهران در جلسه علنی شورای شهرتهران درباره مرگ کارگر بازیافت گفته بود پس از وقوع این حادثه، پیمانکار بلافاصله خود را به کلانتری معرفی کرد و آگاهی نیز وی را احضار و تشکیل پرونده صورت گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز