خبرگزاری کار ایران

موافق استیضاح / ۵ /

آصفری: در دانشگاه‌ها علیه مجلس و صدا و سیما سیاه‌نمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۹۶۸

یکی از روسای دانشگاه‌ها پس از نامه آیت‌الله مکارم به فرجی دانا درخصوص دعوت وی نوشت که ما دانشگاهیان با شما حوزویان در مسائل دانشگاهی اختلاف اساسی داریم و به وحدت نمی‌رسیم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه برخی شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها علیه نظام سیاه‌نمایی می‌کنند بیش از صد نشریه علیه نظام در دانشگاه‌ها چاپ و توزیع شده تا مطالب ضد دینی را به خورد جوانان بدهد. در حالی که شما اعلام کردید ما نشریات را در کمیته انضباطی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن آصفری در موافقت با استیضاح وزیر علوم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: پس از جنگ دشمنان ما همواره تلاش کردند که دانشگاه را مقابل نظام و انقلاب قرار بدهند. طرح دشمن این بود که دانشجویان را به مبارزه با جمهوری اسلامی بکشانند از سال ۷۶ به بعد برخی جریانات سیاسی سعی کردند از دانشجویان استفاده ابزاری نمایند.

وی افزود: شعار دفتر تحکیم وحدت در انتخابات مجلس ششم شعاری کاملا براندازانه و قانون شکنانه بود. بسیاری از دانشجویان همان سال‌ها مقابل توطئه‌ها ایستادند و دشمنان نتوانستند دانشگاه را مقابل اهداف شوم خود قرار دهند. درست ده سال پس از فتنه ۷۸ فتنه دیگری به سراغ دانشگاه‌ها رفت.

آصفری ادامه داد: مردم ما در ۲۳ تیر ۷۸ و ۹ دی ۸۸ جواب فتنه‌ها را دادند همان اندازه که دشمن به دانشگاه‌ها چشم طمع دوخته نظام ما به دانشگاة‌ها چشم امید دوخته است. این نظام همانطور که دانشجویان را افرادی سیاسی و آگاه می‌داند تاکید دارد که محیط دانشگاه محیط پیشرفت بوده و درگیری جناحی نباید محیط علمی دانشگاه را آشفته کند.

نماینده اراک با انتقاد از انتصابات وزیر علوم گفت: آقای وزیر با این انتصابات و بی‌در و پیکری‌ها نمی‌شود فضای دانشگاه‌ها را علمی کرد. خبر دارید که از سوم مهر ۹۲ تا ۲۱ خرداد ۹۳ چه اتفاقاتی در دانشگاه‌ها افتاد اگر تدبیر نیروهای دلسوز انقلاب نبود قائله کوی دانشگاه تکرار می‌شد.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز دانشگاه‌ها بستر حضور معاندین شده و اینها افرادی هستند که برای رسیدن به اهداف شوم خود دانشگاه‌ها را بهترین مکان برای ترویج افکار ضددینی می‌دانند.

آصفری با اشاره به بخشی از اقدامات شکل گرفته در طول یک سال اخیر در دانشگاة‌ها گفت: توزیع شب‌نامه منافقین در برخی دانشگاة‌ها، انکار علنی معاد و باورهای دینی در بعضی از دانشگاه‌ها، زیر سوال بردن واقعه عاشورا، توزیع شب‌نامه در حمایت از عاملان اصلی فتنه ۸۸ و همچنین ممانعت از برگزاری مراسم ۱۳ آبان از جمله این اقدامات است.

وی افزود: آقای وزیر در زمان تصدی شما بنرهای ضدامریکایی جمع‌آوری شد و بسیاری از کتب انحرافی ترویج گردید. حمایت از زندانیان و عوامل منافقین و پژواک و تلاش برای ایجادآشوب در دانشگاه‌ها از جمله این اقدامات است.

آقای وزیر توزیع اطلاعیه‌هایی که در آن اتفاقات زندان اوین را به عنوان پنجشنبه خونین اوین نام‌گذاری کرده بود با پول بیت‌المال چه معنایی دارد آیا غیر از این است که عده‌ای بخواهند قائله ۱۸ تیر را شروع کنند؟

وی با تاکید بر اینکه بازگرداندن دانشجویان آشوبگر برخلاف وزارت نظر اطلاعات از موارد مورد نقد ما به شماست گفت: متاسفانه در این مدت کسانی که حکم محارب، ‌معاند و قاچاقچی مواد مخدر داشته اند به دانشگاه‌ها دعوت شده‌اند چاپ نشریات دانشگاهی به بیرون از دانشگاهی با عنوان سلام از جمله دیگر اقدامات مورد انتقاد است.

آصفری تاکید کرد: بی‌توجهی به فرمایشات رهبری در عزل و نصب‌ها که فرمودند با شعار اعتدال نمی‌توان نیروهای اصول‌گرای ارزشی را از صحنه خارج کرد از دیگر اقدامات شماست. آقای وزیر سابقه تنها یک نمونه از انتصابات شما حضور فعال در فتنه ۸۸ و تنها عضو هیات علمی شرکت کننده در حمایت از میرحسین موسوی است که سابقه دستگیری در اغتشاشات ۷۸ و ۸۸ را داشته و در جریان فتنه اعلام کرده بود ما باید دانشجویانی را تربیت کنیم که ۱۶ آذر و ۲ خرداد دیگری بیافرینند.

وی افزود: توهین آشکار به نمادهای مذهبی از جمله ریش آقایان از دیگر اقدامات این فرد است که گفته ریش برای انسان نیست بلکه برای حیوان است استفاده از این افراد چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟ یکی از اساتید خانم در نشریات خود عنوان کرده که من شکلات، مروارید، وسیله تفریح، اسباب ازدیاد نسل و ناموس نیستم من یک زنم یک انسان که برابر وآزاد آفریده شده بهشت و جهنم نصیب من نیست و افتخار فرستادن مردان به معراج نیز مربوط به من نیست من می‌خواهم خودم به معراج بروم.

نماینده مردم اراک خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها علیه نظام سیاه‌نمایی می‌کنند بیش از صد نشریه علیه نظام در دانشگاه‌ها چاپ و توزیع شده تا مطالب ضد دینی را به خورد جوانان بدهد. در حالی که شما اعلام کردید ما نشریات را در کمیته انضباطی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اهانت برخی دانشگاهیان به مراجع تقلید گفت: یکی از روسای دانشگاه‌ها پس از نامه آیت‌الله مکارم به فرجی دانا درخصوص دعوت وی نوشت که ما دانشگاهیان با شما حوزویان در مسائل دانشگاهی اختلاف اساسی داریم و به وحدت نمی‌رسیم شما از تشخیص مصلحت نظام ناتوان هستید این نامه سراسر اهانت به مراجع تقلید بود.

آصفری حضور فرق بهایی و وهابیت در برخی دانشگاه‌ها را از دیگر دلایل استیضاح وزیر علوم برشمرد و گفت: دیدگاه وزیر علوم نسبت به این مسائل باید مشخص شود. ترویج عقاید مارکسیستی، سیاه نمایی علیه مجلس و صدا و سیما و تطهیر برخی چهره‌های مساله‌دار، نفی حکومت دینی و ایجاد شبهه علیه ولایت و بی‌تاثیر دانستن حکم کمیته انضباطی، زیر سوال بردن تسخیر لانه جاسوسی در برخی نشریات و جلسات دانشگاهی از جمله این اقدامات است.

نماینده اراک تاکید کرد: گفته‌اند که ما امسال ۱۶ آبان آرامی داشتیم یک فیلم سه دقیقه‌ای در این خصوص تهیه شده که خلاف این مساله را ثابت می کند و شما در آن می بینید که با امکانات بیت‌المال در این روز از عناصر فتنه حمایت می‌کنند. بله اگر چنین توهین‌هایی انجام شود از نظر شما ۱۶ آبان آرامی خواهیم داشت.

وی افزود: تعامل این مجلس با دولت ثابت کرد که در طول ۳۵ سال بعد از انقلاب در هیچ مجلسی این میزان رای اعتماد به وزرا داده نشد. امروز هم اگر ما تصمیم به استیضاح گرفته‌ایم بر اساس تکلیف خودمان عمل کرده‌ایم.

در پایان اظهارات آصفری یک فیلم سه دقیقه‌ای در خصوص ۱۶ آذر امسال در یکی از دانشگاة‌ها در صحن علنی مجلس پخش شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز