خبرگزاری کار ایران

موافق استیضاح: / ۳ /

جعفری: آیا برای پایان نامه‌ها و کپی پیست‌های انجام شده برنامه ریزی کرده‌اید؟

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۹۵۲

دغدغه اصلی ما این است که به این حرکت علمی باید کمک کرد نه آنکه حرکت را متوقف کرد از این رو انتظار داریم مسئولان وزارت علوم به این قضیه توجه داشته باشند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: ما دوست شما هستیم اما خیلی‌ها خواستند شما را به حاشیه مشغول کنند و آن شد که نباید می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم جعفری به عنوان نماینده موافق استیضاح وزیر علوم بابیان اینکه نمایندگان در معرض یک امتحان بزرگ هستند و مسئولیت مطالبی را که مطرح می‌کنند، به عهده دارند، گفت: روز گذشته فردی به من مراجعه کرد و پس از سلام و احوال‌پرسی عنوان کرد که کاری در حوزه انتخابیه شما خواهیم کرد که ماندگار شود. این فرد خود را منسوب به شما می‌کرد و وقتی از وی پرسیدم که مدرک تحصیلی‌اش چیست گفت که دکترا دارد و پس از آن به وی گفتم که به وزیر علوم تسلیت می‌گویم که چنین افرادی به دنبال تخریب او هستند.

نماینده بجنورد با تاکیدبر اینکه دغدغه‌های علمی باعثاستیضاح وزیر علوم شده است، گفت: آقای وزیر آیا از وضعیت دانشجویانی که به خارج می‌روند و بلاهایی که برسرشان می‌آید و برمی گردند خبر دارید آیا برای پایان نامه‌ها وکپی پیست‌های انجام شده برنامه ریزی کرده‌اید.

عضو کمیسیون آموزش ادامه داد: برخی به ما پیام می‌دهند که مصلحت نیست حرف بزنید. مردم به نماینده رای داده‌اند که تا با استفاده بجا از ابزار‌های نظارتی خود اقدام کند نه اینکه سکوت کند.

وی از اقتدار علمی به عنوان یک اقتدار درون زا یاد کرد و گفت: در ۱۰ سال گذشته سرعت پیشرفت کشور بالا بود و این سرعت نباید کند و آهسته شود. دانشگاه و مراکز علمی خیلی با ارزش هستند و باید از آن‌ها استفاده کرد. دغدغه اصلی ما این است که به این حرکت علمی باید کمک کرد نه آنکه حرکت را متوقف کرد از این رو انتظار داریم مسئولان وزارت علوم به این قضیه توجه داشته باشند.

جعفری ادامه داد: به ما می‌گویند مردم مشکل معیشت دارند، می‌گویند که رئیس جمهور نیامده که بگوید ما کار می‌کنیم اما شما جلوی کار ما را می‌گیرید ما هم می‌گوییم که هنوز برای معیشت مردم راهبرد جدی از سوی دولت ارائه نشده و حداقل دین و فرهنگ ما را نیز از ما نگیرید. رهبری امسال در صحن رضوی فرمودند که فرهنگ از اقتصاد مهم‌تر است ما هم معتقدیم که باید به اقتصاد توجه شود اما بررسی مسائل علمی وفرهنگی کشور نیز برای ما اولویت و ضرورت دارد.

این عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه رتبه علمی ما در سال‌های گذشته خوب بوده اما اکنون مانند فواره به سمت پایین در حال حرکت است، ادامه داد: من نمی‌گویم که همه این مسائل به دوره ۹ ماهه شما باز می‌گردد اما معتقدم که باید هشدار داد ما در بحثتعداد مقالات در رقابت با سایر کشور‌ها در حال درجا زدن هستیم.

وی در ادامه به مقایسه رتبه‌های دانشگاههای بر‌تر کشور در سال ۹۲ و ۹۳ پرداخت و گفت: رتبه دانشگاه تهران در سال گذشته ۷۱۲ و در سال جاری به ۷۹۵ رسیده است، دانشگاه شریف ۹۷۳ بوده به ۱۰۲۵ رسیده، دانشگاه تربیت مدرس نیز از ۹۸۰به ۱۲۰۶ و علوم پزشکی از ۹۳۸ به ۸۳۸ رسیده است که در مورد دانشگاه علوم پزشکی به خاطر مدیریت و آرامشی است که وزیر بهداشت ودرمان تلاش کرده است.

این نماینده موافق استیضاح خطاب به فرجی دانا گفت: اطرافیان شما را مشغول کرده‌اند از این رو دوست‌شناسی ودشمن‌شناسی خوب است شما به دغدغه‌هایی که رئیس مجلس که در جلسه تیرماه مطرح شد توجه نکردید ما دوست شما هستیم اما خیلی‌ها خواستند شما را به حاشیه مشغول کنند و آن شد که نباید می‌شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز