خبرگزاری کار ایران

۲۱نشریه و انجمن علمی دانشگاهی از وزیر علوم حمایت کردند

کد خبر : ۱۹۶۹۳۵

۲۱ انجمن علمی، کانون فرهنگی هنری و نشریات مستقل دانشجویی با صدور بیانیه‌ای از وزیر علوم حمایت کردند.

۲۱ انجمن علمی، کانون فرهنگی هنری و نشریات مستقل دانشجویی با صدور بیانیه‌ای از وزیر علوم حمایت کردند.

به گزارش ایلنا، در این بیانیه‌ آمده است:

«هنوز یکسال از تصدی پست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط جناب آقای دکتر فرجی دانا نگذشته است که جزم‌اندیشان سیاسی اقدام به استیضاح وزیر محترم علوم نموده‌اند و این درحالی است که پس از سالیان متمادی فردی از میان خانواده دانشگاه بر این مقام تکیه زده است. همانگونه که اکثر قریب به اتفاق دانشگاهیان اذعان داشته‌اند، شخصی سکاندار عالیترین وزارتخانه اموزشی کشور شده است که نه تنها خود دارای درجات عالی علمی است بلکه در میان دانشجویان و دانشگاهیان به حسن کردار و صدق گفتار شهره می‌باشد. لذا در شرایط کنونی بیان پاره‌ای از توضیحات ضروری به نظر می‌رسد.

در زمینه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی با اینکه کمتر از یکسال از ریاست دکتر فرجی‌دانا گذشته است با تغییرات صورت گرفته در سطح معاونین و مدیران وزارتخانه متبوع ایشان، دانشگاه شاهد تغییر فضای ساکن خود بوده است. کانونهای فرهنگی هنری توانسته‌اند گرد رخوت سالیان گذشته را از شانه‌های خویش پاک کرده و بدون توجه به دغدغه‌های گذشته به فعالیت‌های خویش بپردازند. همچنین در زمینه سیاسی نیز دانشگاه شاهد گشایش‌هایی بوده است و نشریات مستقل دانشجویی توانسته‌اند از زیر فشارهای بی دلیل امنیتی خارج شوند و در مسیر آگاهی بخشی و تضارب آرا گام بردارند. نشاط فرهنگی - سیاسی در دانشگاه رو به افزایش باشد و همه این اتفاقات مبارک در حالی رخ می‌دهد که دانشگاه آرامترین سالیان خود را سپری می‌کند.

همچنین انتخاب روسای دانشگاهها براساس اعلام نظر اساتید سبب گشته است افرادی بر این کرسی بنشینند که دغدغه‌هاشان از جنس علمی بوده و همواره پیشرفت علمی دانشگاه را مقدم بر هر رابطه خارج از قانونی بدانند. این موضوع باعثگردیده فعالیتهای انجمنهای علمی که طی سالیان گذشته رفته رفته به فراموشی سپرده شده بود بار دیگر در کانون توجهات دانشجویان و اساتیدی قرار گیرد که رشد علمی دانشگاهشان در اولویت فعالیتهای آنان بوده است. مهمتر آنکه مبارزه با فساد علمی و به طور خاص مقابله با رانتها و بورسیه های غیرقانونی دولت گذشته بیش از مهمترین خواسته‌های انجمنهای علمی دانشگاه است که جناب آقای دکتر فرجی‌دانا به حق بر آن پایفشاری کرده‌اند و همین ایستادگی بر احیای حقوق حقه‌ی دانشجویان می‌باشد که فشار خاص «دلواپسان» را سبب ساز شده است.

مع‌الوصف، ما انجمنهای علمی، کانونهای فرهنگی هنری و نشریات مستقل دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، با ناحق دانستن این استیضاح سیاسی، حمایت صریح خود را از وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرده و اعلام میداریم که بیرون آوردن دانشگاههای کشور از رخوت فرهنگی و سکوت سیاسی و همچنین مقابله با فساد علمی از جمله مطالبات برحق دانشجویان است. آن بخش از این مطالبات که با تغییر ریاست برخی دانشگاهها و بازگشت دانشجویانی که به ناحق از تحصیل محروم گشته‌اند و اساتیدی که بالاجبار بازنشسته شده‌اند، محقق گردیده است، مورد حمایت ماست. ما طالب ادامه این روند تا سر حد ممکن آن هستیم. به علاوه از اعضای کمیسیون آموزش و دیگر نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم به رای مردم در انتخابات ۲۴ خردادماه و خواسته‌های مشروع اهالی دانشگاه - که همانا استقلال علمی و فرهنگی آن است - گردن نهند و اگر خود پیگیر احقاق مطالبات دانشجویان نیستند، سدی موقت بر این راه ناگزیر نباشند؛ چرا که دانشجویان هرگز کسانی که نام خود را بر برگه‌ی سیاه این استیضاح نوشته‌اند از یاد نخواهند برد.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز