خبرگزاری کار ایران

هروی در گفت‌وگو با ایلنا:

رییس جمهور در جلسه استیضاح حضور می‌یابد / شکایت از وزیر جای تعجب دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۷۸۹

از وزیر انتظار داریم که آرام و با طمانینه پاسخ‌ها را با شفافیت ارائه دهد / اصل قضیه به عده ای باز می‌گردد که به دور از شرکت در آزمون و مصاحبه به دوره دکتری ورود پیدا کرده و بعد از آن جایابی و استخدام شده اند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس حضور رییس جمهور در جلسه استیضاح را قطعی دانست و گفت: رییس جمهور پس از پایان جلسه به اردبیل سفر خواهد کرد.

جواد هروی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اینکه آیا رئیس جمهور فردا در جلسه استیضاح وزیر علوم حضور خواهد داشت یا خیر گفت: با و جود اینکه سفر رئیس جمهور به اردبیل از چند وقت پیش برنامه ریزی شده بود اما آقای روحانی فردا صبح در جلسه استیضاح وزیر علوم حاضر و بعد از این جلسه به استان اردبیل سفر خواهند کرد.

نماینده مردم قائنات در خصوص شکایت برخی افراد از وزیر علوم به دلیل افشای بورسیه های غیر قانونی اظهار کرد: اینکه عده ای با بی قانونی های خود از وزیر شکایت کنند جای تعجب دارد کسانی خود به صورت غیر قانونی و بدون آزمون به دوره دکترا وارد شده‌اند و روی صندلی نشسته اند که حقشان نبوده است و قرار است استخدامی شوند که حقشان نیست آنگاه چگونه خود پا بر روی قانون گذاشته و صحبت از قانون کرده و ادعای آن را دارند.

وی در مورد نامه وزیر علوم به رئیس مجلس مبنی بر کلی بودن محورهای استیضاح نیز گفت: انتظار ما این است که سوالات باز شود و ابهاماتی که مطرح است از جانب وزیر پاسخ داده شود ما از وزیر انتظار داریم که آرام و با طمانینه پاسخ‌ها را با شفافیت ارائه دهد.

عضو کمیسیون آموزش در مورد تکذیب وجود بورسیه غیر قانونی از سوی مخالفان وزیر گفت: خلافی صورت گرفته که اسناد آن در اختیار وزیر علوم است درحال حاضر دیوان محاسبات وسازمان بازرسی کل کشور نیز نسبت به این مسئله ورود کرده اما از نتیجه اقدامات آنها اطلاعی ندارم.

هروی خاطر نشان کرد: اصل قضیه به عده ای باز می‌گردد که به دور از شرکت در آزمون و مصاحبه به دوره دکتری ورود پیدا کرده و بعد از آن جایابی و استخدام شده اند. دراین قضیه هر کسی که می خواهد باشد چرا که افراد برای من ملاک نیست چرا که این حرکت غیر قانونی است. درخبر ها آمده که آقای مسلمی نائینی نامه به بنده نوشته است که این مسئله کاملا خلاف بوده و نه به بنده ونه به کمیسیون نامه ای نرسیده است.

وی با تاکید براینکه اصل قضیه بورسیه غیر قانونی به اثبات رسیده است اظهار کرد: نمی دانم برخی افرادبه چه اعتراض دارنداین که به صورت غیر قانونی و بدون آزمون بورس شده در مقطع دکترا مشغول به تحصیل شده اند؟

نماینده مردم قائنات در خصوص اظهارات رحمانی فضلی در جلسه هیات دولت مبنی بر اینکه وقتی که در دیوان محاسبات بوده این نهاد نظارتی به بحثبورسیه های غیر قانونی وارد شده است گفت: دیوان محاسبات جزو نهادهای نظارتی است که در موارد ضروری خود ورود می کند در این قضیه نیز دیوان از قبل ورود کرده و برروی جزیئات آن کار و نتایجی را نیز به دست آورده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز