خبرگزاری کار ایران

کاملان در گفت وگو با ایلنا:

جریانِ خواهان استیضاح وزیر علوم سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۷۶۵

دکتر فرجی دانا انگیزه‌های استیضاح کنندگان را برای مردم بیان کند، تا مردم از تریبون مجلس بشنوند جریان چیست / این آقایان نماینده قدری مصلحت کشور را در نظر بگیرند که آیا در شرایط فعلی منطقه خاورمیانه مسئله اصلی ما وزیر علومی است که بزرگ شده قم و مورد تأیید بسیاری از بزرگان بوده که پدر و خانواده‌اش سابقه طولانی در این شهر داشتند؟

ایلنا: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: نمایندگان تندرو و افراطی خواهان استیضاح وزیر علوم فراموش کرده‌اند که مردم در انتخابات به آن‌ها «نه» گفتند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق کاملان از اعضای مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در قم، با اشاره به مطرح شدن بحثاستیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری، توسط برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: واقعیت این است که مواد استیضاح از سوی نمایندگان خواهان استیضاح وزیر علوم، به صورت شفاف و روشن بیان نشده است.

وی افزود: اخیرا مطالبی را از قول آقای زاکانی نماینده تهران در مجلس در یکی از رسانه‌های تندرو دیدم که تعبیرات تندی را نسبت به اینکه دکتر فرجی دانا بیان کرده و گفته بودند که وزیر علوم برخی از افراد فرقه گرا و وابسته به جریانات خارج از کشور را وارد سیستم مدیریت دانشگاه‌ها کرده است که البته این تعبیرات، تعبیرات شعاری است؛ متأسفانه در کشور ما هم طوری نیست که آقای زاکانی و امثال او، اگر موضوعی را به کسی نسبت می‌دهند، دادگاهی بشوند و بیایند مستندات خود را بگویند؛ همین طور هر حرفی را می‌گویند و کسی هم جلوی این‌ها را نگرفته و لذا متأسفانه هر نسبت و تعبیری از سوی امثال این افراد عنوان می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشخص نیست که مستندات نمایندگان و کسانی که در خواست استیضاح کردند چیست، چرا که نیامدند آن موارد را به صورت شفاف در روزنامه‌ها و رسانه‌های ارتباط جمعی بیان کنند تا مردم ببینند و قضاوت کنند که این موارد منطقی است یا از روی غرض ورزی بیان شده است؛ البته به خود وزیر قطعا گفته‌اند و وزیر از این موضوع اطلاع دارد، اما مردم اطلاع ندارند.

کاملان با تأکید بر اینکه به صورت کلی و در شرایط فعلی کشور، مصالح کشور باید در نظر گرفته شود، گفت: اینکه نماینده حق دارد از وزیر سؤال کند، بله حق دارد سؤال کند، و سؤال را وزیر جواب می‌دهد و نماینده ممکن است بگوید من قانع نشدم؛ اینکه او قانع بشود یا نشود، باید گفت سلایق متفاوت است؛ مخصوصا در کشور ما که سلایق سیاسی حاکم بر تمام قضایاست.

وی تصریح کرد: به تعبیر دیگر من می‌خواهم بگویم، جریان خواهان استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری، جریان سیاسی کامل است؛ برخی از کسانی که در طول ۸ سال دولت قبل در دانشگاه‌ها مسئول بودند، واقعا وابستگی‌های سیاسی غلیظ و شدید به یک جریان سیاسی تندرو و افراطی کشور داشتند که خب از کار برکنار و افراد دیگری جای آن‌ها آمدند و این موضوع هم طبیعی است، چون مردم به آن جریان تندرو و افراطی رأی ندادند.

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، افزود: مردم با تمام تبلیغاتی که آن جریان تندرو و افراطی در انتخابات ریاست جمهوری داشتند، به آن جریان رأی ندادند؛ حالا این آقایان نماینده مجلس خواهان استیضاح وزیر علوم، که مثلا نماینده جریان سیاسیشان هم نیستند، که مردم به آن‌ها نه گفته‌اند، باید بدانند که این حق وزیر است اگر وزیر تشخیص دهد فلان رئیس دانشگاه که از دولت قبل مانده و این آقایان خواهان استیضاح هم تمایل به آن‌ها دارند، باید عوض شود، این حق و زیر است؛ وزیر تشخیص می‌دهد فلان فردی که قبلا رئیس دانشگاه بوده به مصلحت توسعه علم و وزارت علوم نیست، به مصلحت دانشگاه‌ها نیست؛ مثلا فلان شخص در دانشگاه علامه، مثلا فلان کار را کرده که برخی خلاف قانون و برخی خلاف قاعده و عرف بوده است؛ حالا که او را بر می‌دارد و شخص دیگری را می‌گذارد، باید ببینیم او یک شخصیت علمی نیست که طرفدار توسعه علم باشد؟ اگر این طوری است باید مصلحت کشور را در نظر بگیرند.

کاملان گفت: این آقایان نماینده قدری مصلحت کشور را در نظر بگیرند که آیا در شرایط فعلی منطقه خاورمیانه مسئله اصلی ما وزیر علومی است که بزرگ شده قم و مورد تأیید بسیاری از بزرگان بوده که پدر و خانواده‌اش سابقه طولانی در این شهر داشتند؟

وی تصریح کرد: دولت باید انگیزه‌های این استیضاح کنندگان را بیان کرده و سوابق آن‌ها را در گرفتن مدارکشان در دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دیگر بیان کند؛ آن وقت معلوم می‌شود چه خبر است؛ متأسفانه این کار‌ها صورت نمی‌گیرد آن وقت طرف مقابل روز به روز به خودش اجازه می‌دهد هر کاری انجام دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه خطاب به وزیر علوم گفت: توصیه من به دکتر فرجی دانا این است که انگیزه‌های استیضاح کنندگان، جریانات سیاسی و احیانا دوستی رفاقت این جریانات را با شفافیت و البته مستند، برای مردم بیان کند، تا مردم از تریبون مجلس بشنوند جریان چیست.

کاملان با بیان اینکه اگر مردم انگیزه‌های افراطیون را بدانند، دوره آخر نمایندگی آن‌ها خواهد بود، گفت: اگر انگیزه‌های استیضاح کنندگان و تندروهای مجلس بیان شود، دوره‌های بعد، این افراد رنگ مجلس را نخواهند دید.

وی در پایان گفت: البته اگر سؤال‌های سؤال کنندگان و نمایندگان خواهان استیضاح در جلسه روز استیضاح، سؤال‌های منطقی است، طبعا انسان باید به منطق تن بدهد و برای پذیرش استدلال و دلیل حاضر باشد؛ از این رو امیدواریم آنچه که مدنظر نمایندگان قرار می‌گیرد، مصلحت کلی کشور باشد نه یک جریان سیاسی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز