خبرگزاری کار ایران

یک دانشجوی ستاره دار در گفتگو با ایلنا:

فرزند شهید هستم، ستاره دار هم شدم

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۷۴۴

فرزند یک بسیجی شهید هستم و هیچگونه پرونده قضایی، امنیتی و سابقه دستگیری هم نداشته ام، اما من را ستاره دار کردند.

یک دانشجوی ستاره‌دار که در زمان وزارت فرجی دانا دوباره به دانشگاه بازگشته در مورد اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه ۱۴۰ نفر از متهمان امنیتی به دانشگاه بازگشتند، گفت: ما را ستاره دار کردند تا به جایمان افراد دیگری را به دانشگاه بفرستند.

«قاسم خرمی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: فرزند یک بسیجی شهید هستم و هیچ گونه پرونده قضایی، امنیتی و سابقه دستگیری هم نداشته‌ام.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۱ ستاره‌دار شده است، افزود: با وجود آنکه فرزند شهیدم اما با سهمیه آزاد در کنکور دوره دکتری شرکت کردم، بعد از شرکت در آزمون اینطور به من گفتند، که شما مردود علمی شده‌اید اما پس از اینکه پیگیری‌های بسیاری انجام دادم، متوجه شدم مشکلم در کسب نمره نبوده و نمرات لازم را بدست آورده‌ام.

خرمی تصریح کرد: پس از آن به من گفتند که نقص در پرونده دارید و به دلیل اتهامات سیاسی نمی‌توانید وارد دانشگاه شوید. به نظر می‌رسد، این اقدامات را انجام دادند تا افراد دیگری را به جای ما به دانشگاه بفرستند.

این دانشجوی دوره دکتری با اشاره به اینکه در آن زمان پیگیری‌های بسیاری انجام دادم، افرود: به آقای زاهدی نامه نوشتم و علاوه بر ایشان مشکلم را به گوش مسئولان زیادی رساندم، اما راه به جایی نبردم تا آنکه در دوره آقای فرجی دانا دوباره توانستم به دانشگاه بازگردم.

خرمی گفت: بسیاری از دوستان ستاره‌دار من با این نوع اتهامات از تحصیل در دانشگاه بازماندند اما تا آنجا که می‌دانم هیچکدام از آن‌ها معاند با نظام نبودند و در زمانی هم که دانشجویان ستاره‌دار مشکل پرونده‌شان را در وزارت علوم پیگیری می‌کردند، با این پاسخ مواجه می‌شدند که دستور از بالاست و این وزارتخانه نقشی ندارد، بنابراین دانشجویان نیز به پیگیری‌های خود ادامه نمی‌دادند.

وی با بیان اینکه برخی از نمایندگان مطرح کرده‌اند که در بین بورسیه‌های غیرقانونی، فرزندان شهدا و جانبازان هم به چشم می‌خورند، تصریح کرد: اگر امتیازی هم به این افراد داده شده به دلیل فرزند شهید یا جانباز بودن آنها نبوده است، بلکه به دلیل نزدیکی گرایش سیاسی آنها با مسئولان دوره گذشته این اتفاق افتاده است.

خرمی در پایان با بیان اینکه برخی می‌خواهند از اسم خانواده شهدا و جانبازان استفاده کنند، افزود: البته این صحبت‌های افکار عمومی نیست، بلکه تنها صحبت چند تن از نمایندگان مجلس است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز