خبرگزاری کار ایران

درگیری طالبان و نیروهای افغان در ولایت «فاریاب»

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۴۵۳

والی فاریاب گفت که طالبان مسلح در ولسوالی‌های «قیصار» و «غورماچ» تجمع کرده‌ و تا راه‌های مواصلاتی هر دو ولسوالی را مین‌گذاری کرده‌اند.

مقام‌های افغان در ولایت «فاریاب» در شمال افغانستان اعلام کردند که شمار زیادی از افراد گروه طالبان به این ولایت هجوم آورده و امنیت را در بخش‌هایی از فاریاب مختل کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «محمدالله بتاش» والی فاریاب گفت که طالبان مسلح در ولسوالی‌های «قیصار» و «غورماچ» تجمع کرده‌ و تا راه‌های مواصلاتی هر دو ولسوالی را مین‌گذاری کرده‌اند.

بتاش همچنین گفت که از مرکز کمک فوری خواسته‌اند و انتظار دارند که نیروهای هوایی و زمینی بیشتری در اولین فرصت به محل اعزام شوند و عملیاتی برای بیرون راندن طالبان از محل، آغاز شود.

وی افزود: «روز سوم است که مشکل امنیتی در ولسوالی‌های قیصار و غورماج که در یک مسیر در شاهراه حلقه‌ای قرار دارند، بیشتر شده است. شاهراه به روی ترافیک بسته شده و در بعضی مناطق مین‌گذاری شده و در بعضی مناطق هم گروه طالبان تجمع کرده‌ و با پلیس و ارتش رو‌به‌رو شده‌اند.»

والی فاریاب همچنین گفت اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، شرایط امنیتی در شمال به ویژه در ولایت فاریاب وخیم‌تر خواهد شد.

«محمد نعیم اندرابی» مسئول امنیت در فرماندهی پلیس فاریاب هم گفت که در سه روز گذشته درگیری‌های شدیدی بین نیروهای دولتی و مخالفان مسلح ادامه داشته و مخالفان مسلح دولت تلفات سنگینی را متحمل شده‌اند.

اندرابی افزود که افراد گروه طالبان سعی داشتند مراکز ولسوالی‌ها و پاسگاه‌های پلیس را تصرف کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز