خبرگزاری کار ایران

معاون نیروی انسانی ارتش

چهار مشکل اساسی جامعه خانوادگی، آموزشی، شغلی و رفاقتی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۳۹۷

امروزه جبهه و خاکریز‌ها عوض شده زیرا خاکریز‌ها به داخل خانه‌ها آمده و در حال فروپاشی نظام خانواده است، در شرایط موجود خانواده‌ها تبدیل به سنگر شدند که در آن ماهواره‌ها، اینترنت و شبکه‌های غربی جولان می‌دهند / تا زمانی که بیکاری، فقر و مشکلات شغلی است نمی‌توان راه به جایی برد.

معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به چهار مشکل موجود در جامعه گفت: این مشکلات در نظام خانواده، نظام آموزشی، نظام شغلی و نظام رفاقتی مشاهده می‌شود.

به گزارش ایلنا، امیر حسن سیفی صبح امروز در آیین گرامیداشت آزادگان و اسرای این شهرستان اظهار داشت: ایران اسلامی در طول جنگ تحمیلی ۲۱۹ هزار شهید، یک میلیون جانباز و ۳۷ هزار و ۵۰۰ آزاده تقدیم کرده است.

وی بیان داشت: اگر به اوضاع کنونی بحرین، الجزایر، مصر و فلسطین نگاه کنید بیش از گذشته ارزش و اهمیت آرامش و آسایش را در کشورمان درک می‌کنید.

سیفی که خود در حماسه اسلامی ششم بهمن ماه سال ۶۰ مردم آمل حضور داشت، با اشاره به آن واقعه بزرگ بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان به خیال باطل خود می‌پنداشتند با تصاحب آمل می‌توانند در کنار آن شمال را در اختیار بگیرند به همین دلیل در جنگل‌های مازندران پراکنده شدند.

معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه اگر شهدایمان نبودند انقلاب اسلامی دچار مشکل می‌شد، گفت: مازندرانی‌ها در جبهه‌های جنگ نیز درخشش بسیار زیادی داشتند البته مردم کشورمان آمل و رشادت مردان و زنان آن را نمی‌شناسند.

سیفی با اعلام اینکه اگرچه امروزه در کشورهای همسایه ما دست به آدم‌کشی می‌زنند ولی این گروه در مقابل اهل نفاق که به آمل حمله کردند قابل مقایسه نیست، گفت: ما پوزه کسانی را در این کشور به خاک مالاندیم که آن‌ها حتی بر روی صدام نیز تسلط داشتند همچنین ما هنگامی مقابل نفاق مبارزه داشتیم که بدون هیچ حامی حتی کوچک‌ترین و ساده‌ترین اسلحه را نداشتیم.

وی با انتقاد از بدحجابی‌های موجود در جامعه با اشاره به تاریخ اسلام متذکر شد: شمر از اقوام امام حسین(ع) بوده و حتی در جنگ صفین در کنار امام علی(ع) ۶۷ ضربه شمشیر خورد ولی در عرصه کربلا سر فرزند امام معصوم را از تن جدا کرده است.

وی با ابراز اینکه از هر ۸۰ ازدواج انجام شده در سال گذشته ۶۳ ازدواج منجر به طلاق می‌شد، ادامه داد: ۷۵ طلاق در بین هر ۱۰۰ طلاق هم مربوط به افراد دارای مدارک کار‌شناسی ارشد به بالا بود پس با این وجود می‌توان گفت با بالا رفتن علم افراد بنیان خانواده سست‌تر شده است.

سیفی با تاکید بر اینکه آنقدر به کارهای روزمره مشغول شدیم که زن و شوهر یکدیگر را فراموش کردند، افزود: باید حواسمان را جمع کنیم تا نظام خانواده دچار لغزش نشود.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروزه جبهه و خاکریز‌ها عوض شده زیرا خاکریز‌ها به داخل خانه‌ها آمده و در حال فروپاشی نظام خانواده است، در شرایط موجود خانواده‌ها تبدیل به سنگر شدند که در آن ماهواره‌ها، اینترنت و شبکه‌های غربی جولان می‌دهند.

سیفی با اعلام اینکه باید دوباره به زنان جامعه بیاموزیم که چادر محرومیت نیست، گفت: نمی‌توان همیشه شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر داد ولی فرهنگ آمریکایی را در داخل خانه‌ها دید.

وی در مورد نظام آموزشی یادآور شد: افراد جامعه امروزه به دنیا مدرک هستند و نمی‌خواهند اصولی علم را فرا بگیرند هرچند اگر محیط آموزشی با محیط خانواده هماهنگ نشود نمی‌توان بازدهی آن را مشاهده کرد.

معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: باید در این زمینه نظام آموزشی را تغییر دهیم.
این مسئول با اعلام اینکه نظام شغلی سومین مشکل موجود در جامعه است، ادامه داد: تا بیکاری، فقر و مشکلات شغلی است نمی‌توان راه به جایی برد.

وی با اعلام اینکه نظام رفاقتی نیز از دیگر مشکلات جامعه تلقی می‌شود، گفت: امروزه یکی از چیزهایی که در جامعه‌مان مورد هدف واقع شده است رفاقت است.

سیفی با بیان اینکه در زمان جنگ لقمه حلال بوده، نظام خانواده مستحکم و نظام آموزشی پاک بود، متذکر شد: در سال نخست جنگ در ایران ۱۷۹ عملیات انجام شد، از ۳۷ کشور جهان اسیر جنگی داشتیم ولی هنوز کمیسیون اسرا تاسیس نشده است.

معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در پایان جنگ ۷۲ هزار عراقی در ایران اسیر شده و از آن‌ها نگهداری می‌کردیم هر چند در عملیات بیت‌المقدس تنها در یک شب ۱۹ هزار اسیر گرفتیم، در آن شرایط بحرانی با نظام شغلی صحیح جنگ را اداره کرده و حتی به مدت ۲۰ سال از اسرای جنگی عراق نگهداری کردیم.

وی با اشاره به قرآن کریم و احادیثبسیار به اخلاق نیکو و پسندیده در برخورد با اسرا توصیه شده است، گفت: در مدت نزدیک به ۲۰ سالی که ۷۲ هزار اسیر عراقی را در کشورمان نگهداری کردیم ۹۶۰ نفر از آن‌ها حافظ کل قرآن شده و به ترتیب یک‌هزار و ۵۰۰ و ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها حافظ نصف و یک سوم از قرآن شدند.

سیفی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار کتاب بین اسرای عراقی توزیع شد، افزود: ۲۰ هزار نفر از عراقی‌های بی‌سواد در دوران اسارت خود در ایران دارای سواد شدند و ۷۲ بار کاروان زیارتی ۲۰۰ نفره آن‌ها به مشهد مقدس اعزام شد.

وی با اعلام اینکه ۲۷ هزار پرونده عراقی‌های اسیر که در بیمارستان‌های کشورمان بستری شدند موجود است، عنوان کرد: در این مدت ۵ هزار و ۸۰۰ اسیر عراقی با واکسن هپاتیت واکسینه شده و ۱۱ هزار عمل چشم انجام شد.


سیفی با اشاره به اینکه ما آداب و آیین نگهداری از اسرا را از اهل بیت و قرآن آموختیم، یادآور شد: در بین اسرای عراقی افرادی از کشورهای مصر، سودان، لیبی، سومالی، اردن، فلسطین، سوریه به چشم می‌آمدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز