خبرگزاری کار ایران

ظریف در حاشیه دیدار با معاون وزیر خارجه رومانی:

زمان و مکان دیدارم با اشتون مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۳۸۷

یکی از مهمترین تعهداتی که در هر دور از مذاکرات انجام میشود این است که ۱ + ۵ باید از طریق مکانیزم‌های شورای امنیت به لغو تحریم‌ها کمک کند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اعضای ۱ + ۵ تعهد خود را برای لغو تحریمهای شورای امنیت اجرایی کنند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در حاشیه دیدار معاون وزیر خارجه رومانی امروز دوشنبه در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قبل از مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱ + ۵ در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل دیداری با کاترین اشتون خواهیم داشت گفت مذاکرات متعددی را با اعضای مختلف ۱ + ۵ و به صورت دوجانبه با آنان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا ۱ + ۵ توان لغو تحریمهای وضع شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل را دارد یا خیر افزود: گروه ۱ + ۵ خودش به تنهایی توان لغو تحریمهای شورای امنیت را ندارد ولی به عنوان ۵ عضو دائم شورای امنیت باید بداند هیچ توافقی عملیاتی نمی‌شود مگر اینکه اعضای ۱ + ۵ تعهد خود را برای لغو تحریمهای شورای امنیت علیه ایران اجرایی کنند و این نکته در تمام مذاکرات هسته ای به آنها گوشزد و امری مشخص بوده است.

ظریف در پایان اظهار داشت: یکی از مهمترین تعهداتی که در هر دور از مذاکرات انجام میشود این است که ۱ + ۵ باید از طریق مکانیزمهای شورای امنیت به لغو تحریمها کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز