خبرگزاری کار ایران

میرکاظمی در گفت‌وگو با ایلنا:

تقابل مجلس و دولت به ضرر مردم تمام خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۳۲۷

ما می‌گوییم کسانی که در فتنه حضور داشتند مجلس نسبت به آنها حساس است. مجلس کنونی مجلسی اصولگراست که در میان مردم از پایگاهی برخوردار است. دولتی که می گوید میان دولت و مجلس تعامل است پس باید در جاهایی این مسئله نمود پیدا کند و برای نظرات مجلس احترام قائل باشد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: بحثتقابل مجلس و دولت بدون شک به ضرر مردم تمام خواهد شد.

مسعود میرکاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد چرایی اینکه اکثر اعضای جبهه پایداری از نمایندگان استیضاح‌کننده وزیر علوم هستند؟ گفت: روش بدی که امروز حامیان دولت در پیش گرفته‌اند، تخریب است که به نظرم مسئله خوبی نیست. اگر این بدعت گذاشته شود آسیب‌پذیری دولت در مباحثتخریبی بیشتر خواهد بود چرا که اطلاعاتی که نمایندگان مجلس از افرادی که در دولت حضور دارند به مراتب بیشتر است.

وی ادامه داد: نباید به سمت تقابل رفت چرا که این امر به ضرر مردم است. البته دل ما برای دولت نمی‌سوزد و بحثتقابل مجلس و دولت بدون شک به ضرر مردم تمام خواهد شد.

نماینده مردم تهران یکی از اشکالات استیضاح‌کنندگان فرجی‌دانا را بکارگیری توفیقی و میلی‌منفرد عنوان کرد و در پاسخ به این پرسش که آیا وزیر اختیار بکارگیری افراد مد نظر خود را ندارد و جنابعالی در دوره‌ای که وزیر بودید افراد مد نظر خود را در مناصب نمی‌گماردید، اظهار داشت: من آن موقع احترام مجلس را نگه می‌داشتم. وقتی مجلس می‌گوید افرادی که در فتنه حضور داشتند در مناصب دولتی به کار گرفته نشوند نباید این کار را کرد.

میرکاظمی در پاسخ به این پرسش که آیا برای چنین افرادی حکم محکومیت صادر شده که در مناصب دولتی قرار نگیرند؟ تصریح کرد: اگر اینگونه باشد آنگاه مجلس باید مصر باشد تا همه افرادی که در فتنه حضور داشتند محاکمه شوند که این خوب نیست. اگر قرار است دایره باز و از تمامی افراد استفاده کرد، پس چرا هر فرد اصولگرایی در این وزارتخانه حضور داشت را برکنار کردند و این مسئله در همه دانشگاه‌ها مشاهده می‌شود.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این پرسش که مگر حکم روسای دانشگاه‌ها از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر نمی‌شود بیان کرد: ما می‌گوییم کسانی که در فتنه حضور داشتند مجلس نسبت به آنها حساس است. مجلس کنونی مجلسی اصولگراست که در میان مردم از پایگاهی برخوردار است. دولتی که می گوید میان دولت و مجلس تعامل است پس باید در جاهایی این مسئله نمود پیدا کند و برای نظرات مجلس احترام قائل باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه این مجلس اصلاح‌طلب نیست و اگر چنین بود مشکلی پیش نمی‌آمد، خاطرنشان کرد: ‌ این مجلس اصولگرا است و دولت نیز باید این واقعیت را بپذیرد که از نیروهای اصولگرا در دانشگاه‌ها استفاده و آنها را حذف نکند.

وی افزود: ‌ آقای فرجی دانا باید مقداری تعامل خود با کمیسیون آموزش و برخی نمایندگان مجلس که دغدغه‌هایی را مطرح کرده بودند بیشتر می‌کرد اما این کار را انجام نداد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز