خبرگزاری کار ایران

کارکنان نیروگاه بخار ایرانشهر به قرارداد موقت معترض‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۲۱۴

«انعقاد قراردادهای موقت با کارگران، کارفرما را مخیر می‌سازد تا با اتمام زمان قرارداد در صورت دلخواه کارگر را اخراج کنند حتی اگر این کارگران سابقه ۱۸ سال‌کاری داشته باشند.»

متصدی امور اداری نیروگاه سیکل ترکیبی ایرانشهر تغییر نیافتن وضعیت قرارداد موقت کارکنان نیروگاه بخار ایرانشهر را از مهم‌ترین مشکلات صنفی کارگران نیروگاه اعلام کرد.

«محمدانور امیری» با اشاره به بخشنامه‌هایی که در مورد تغییر وضعیت نیروهای انسانی نیروگاه از سال‌های ۸۶ تا ۹۲ صادر شده است، به ایلنا گفت: مدیران قبلی و فعلی نیروگاه سیکل ترکیبی ایرانشهر با بیان این‌که «مجوز توانیر در این مسئله شرط اصلی تغییر وضعیت نیروهاست» از انجام این وظیفه در قبال کارگران ممانعت می‌کند.

به‌گفته این کارگر نیروگاه بخار ایرانشهر، مدیران دلیل ممانعت از اجرای بخشنامه‌های تغییر وضعیت نیروی انسانی نیروگاه را «گنجانده نشدن این تغییرات پستی در چارت سازمانی» عنوان می‌کنند.

وی افزود: در میان کارگران نیروگاه ۱۵ نفر از افرادی را داشتیم که ۷ سال به‌عنوان نیروی رسمی مشغول به‌کار بودند ولی با تغییر قرارداد‌هایشان از دائمی به موقت، جزو نیروهای قراردادی شده‌اند.

امیری در تشریح آسیب‌هایی که از قبل این دسته از قرارداد‌ها به کارگران وارد می‌شود، اظهار داشت:انعقاد قراردادهای موقت با کارگران، کارفرما را مخیر می‌سازد تا با اتمام زمان قرارداد در صورت دلخواه کارگر را اخراج کنند حتی اگر این کارگران سابقه ۱۸ سال‌کاری داشته باشند.

وی با اعلام شمار نیروهای مشغول به‌کار نیروگاه که ۴۰۰ نفر هستند، ادامه داد: افزون بر دو سوم آن‌ها دارای قرارداد موقت سالانه‌اند.

متصدی امور اداری نیروگاه سیکل ترکیبی نیروگاه بخار ایرانشهر تفاوت حقوق و مزایای پرداختنی کارکنان قرارداد موقت را با دیگر کارکنان رسمی نیروگاه که هر دو از یک شرایط‌کاری و سطوح یکسان تحصیلی برخوردارند را تبعیض مضاعف و آشکار در حق کارگران موقت نیروگاه خواند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز