خبرگزاری کار ایران

یک کار‌شناس تامین اجتماعی خبرداد:

تبدیل شدن مراکز ملکی تامین اجتماعی به محل بیماریابی پزشکان

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۱۹۹

سطح درمان در مراکز ملکی تامین اجتماعی تنزل داشته و این مراکز به محلی برای بیماریابی برخی پزشکان تبدیل شده است / قرار بود از محل درآمد اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها بودجه‌ای برای طرح تحول سلامت تزریق شود اما هدفمندی یارانه‌ها نتوانست هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی را مهیا کند.

یک کار‌شناس کارگری در واکنش به صحبتهای وزیر کار مبنی بر بهبود عملکرد حوزه سلامت سازمان تامین اجتماعی گفت: سطح درمان در مراکز ملکی تامین اجتماعی تنزل داشته و این مراکز به محلی برای بیماریابی برخی پزشکان تبدیل شده است.
«علیرضا حیدری» در این باره به ایلنا گفت: ارائه خدمات در مراکز ملکی تامین اجتماعی بسیار پائین‌تر از استانداردهای حداقلی است و در یک سال اخیر نه تنها بهبود نداشته بلکه تنزل یافته است.

وی ادامه داد: در بیمارستان‌های تامین اجتماعی تنها به بیماران بخش اورژانس رسیدگی می‌شود. کارنامه تامین اجتماعی در بخش بیماران بستری و غیراورژانس قابل قبول نیست.

حیدری افزود: بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز در کاهش کیفیت خدمات مراکز ملکی بی‌تاثیر نبوده و حجم مراجعین را افزایش داده است به طوری که این مراکز عملا به محلی برای نوبت دهی بیماران در بخش خصوصی تبدیل شده‌اند.

این کار‌شناس کارگری همچنین در خصوص نتایج اجرای طرح تحول سلامت ایرانیان ادامه داد: اجرای این طرح کیفیت خدمات ارائه شده به بیماران را تا حدی افزایش داده است، اما معلوم نیست که این بهبود نسبی پایدار خواهد بود یا خیر.

حیدری تاکید کرد: قرار بود از محل درآمد اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها بودجه‌ای برای طرح تحول سلامت تزریق شود اما هدفمندی یارانه‌ها نتوانست هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی را مهیا کند.

وی افزود: مشکل تامین منابع مالی برای اجرای طرح تحول سلامت نشان می‌دهد اساس این طرح متزلزل است و نمی‌توان به پایدار بودن آن امیدوار بود.

حیدری ادامه داد: هرچند با اجرای این طرح هزینه‌های درمان در بیمارستان‌های دولتی کاهش نسبی داشته اما مشخص نیست که دولت تا چه زمانی قادر به تامین منابع مالی برای حفظ این شرایط خواهد بود چرا که هنوز منبع مالی مطمئنی برای این طرح مشخص نکرده است.

وی با اشاره به تاثیر کمبود نیرو در بیمارستان‌های دولتی بر کاهش کیفیت خدمات افزود: عدم وجود منابع مالی کافی استخدام نیروی کار در بیمارستان‌های دولتی را با مشکل مواجه کرده است. از طرفی شرایط نامناسب اشتغال در بیمارستان‌های دولتی منجر به خروج نیروهای انسانی علی الخصوص در بخش پیراپزشکی شده و بیمارستان‌های دولتی را کمبود شدید نیروی انسانی مواجه کرده است.

حیدری ادامه داد: ارائه برخی خدمات در بیمارستان‌های دولتی و مراکز ملکی باعثشده که بیماران رضایت نسبی از خدمات درمانی داشته باشند اما نباید فراموش کرد که این رضایت ظاهری است و شاخص‌های درمان نشان می‌دهند کیفیت خدمات بهبود چندانی نداشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز