خبرگزاری کار ایران

حسین کنعانی مقدم در گفت و گو با ایلنا:

استیضاح وزیر علوم به نفع کشور نیست

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۰۰۲

در دولت قبلی نیز مواردی وجود داشت که بعضی‌ها در جایگاهی که لیاقتش را نداشتند حضور داشتند که باید مورد توجه قرار می‌گرفت اما نماینده‌ها سیاسی عمل کردند.

دبیرکل حزب سبز معتقد است رانت‌خواری آفت جریان‌های سیاسی است و استیضاح وزیر علوم در این شرایط اصلا به نفع کشور نیست.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد بحثبورسیه‌‌های غیرقانونی، با تاکید بر این که رانت‌خواری فقط مالی نیست، گفت: شاید اصلی‌ترین شیوع رانت‌خواری در کشور ما رانت‌خواری سیاسی باشد. برخی از جریان‌هایی که حاکم می‌شوند تمام سعی خود را برای بهره‌مندی از رانت‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و اجتماعی برای پیش برد اهداف خود انجام می‌دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه رانت‌خواری آفت جریان‌های سیاسی است گفت: در زمانی شاهد بودیم که بعضی از جریان‌های سیاسی برای حفظ موقعیت خودشان در مجامع علمی، سیاسی از رانت‌های علمی استفاده می‌کردند و به افرادی که شرایط قانونی لازم رو برای کسب یک مقام علمی یا بورسیه تحصیلی نداشته‌اند، امتیازاتی قائل بودند.

وی ادامه داد: در قرآن کریم هم خداوند می‌فرمایند اگرفردی در مسندی قرار بگیرد که لیاقت‌های لازم آن را نداشته باشد مثل این است که مال حرامی را کسب کرده باشد. باید با چنین فعالیت‌هایی که به رانت‌خواری منتهی می‌شود، برخورد لازم صورت گیرد.

دبیر کل حزب سبز با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) در شدت عمل در برخورد با رانت‌خواران بیت المال گفت: حضرت می‌فرماید حتی اگر کسی بیت المال را در کابین رهن همسرش قرار داده باشد ما آن را پس می گیریم و به بیت المال برمی‌گردانیم.

عضو جبهه ایستادگی با تاکید بر قانونمداری گفت: کسانی که در اریکه قدرت هستند و اختیاراتی دارند معمولا قانون گریز هستند و به خودشان این حق را می‌دهند تا فتوا صادر کنند و در امور اجرای کشور سنگ اندازی کنند.

وی ادامه داد: این مسائل در دولت قبلی نیز بسیار وجود داشت که بعضی‌ها در جایگاهی که لیاقتش را نداشتند حضور داشتند که باید مورد توجه قرار می‌گرفت اما نماینده‌ها سیاسی عمل کردند.

کنعانی مقدم با تاکید بر حق مسلم نمایندگان برای استیضاح و سوال کردن از وزرا گفت: در شرایط امروز کشور که ما درگیر تهدید، تحریم و تکفیر هستیم‌، تخریب دولت در این شرایط اصلا به نفع کشور نیست و کسانی که ولایت‌مدار هستند باید به نصیحت رهبری عمل کنند و از دولت حمایت کنند چراکه رهبری به دنبال تقویت دولت است نه تخریب آن.

دبیر کل حزب سبز با تکید بر وحدت و عقلانیت مجلس گفت: مجلس تقسیم بندی‌های اقلیت - اکثریت را کنار بگذارد. آن‌ها نمایندگان همه مردم ایران هستند و مردم به آنها رای دادند که یک وحدت و عقلانیت را ‍پیشه کار کنند نه اهداف سیاسی و گروهی را.

وی در پایان با تکید بر وحدت و همدلی مجلس با دولت گفت: امیدوارم نمایندگان با جلسات مستمر با دولت به همدلی و وحدت برسند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز