خبرگزاری کار ایران

دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

وزارت علوم دولت قبل سهمیه عمره ما را قطع کرد و به تشکل‌های اصولگرا بورسیه رانتی داد

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۹۴۰

باعثتاسف است که بیش از هفتصد مورد از بورسیه‌های مبهم دوره قبل وزارت علوم توسط معاونت فرهنگی وزارتخانه و پیرو نامه درخواست تشکل‌های اصولگرا صورت گرفته است.

دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت: جالب است بدانید مسئولان محترم حتی سهمیه عمره دانشجویی که حق تمامی تشکل‌ها و گروه‌هایی دانشجویی است را هم برای انجمن تهران حذف کردند. چه برسد به بورسیه!

حسین حمدیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با بورسیه تشکل‌های دانشجویی اصولگرا که در روزهای اخیر در رسانه‌ها منتشر شده است، گفت: باعثتاسف است که بیش از هفتصد مورد از بورسیه‌های مبهم دوره قبل وزارت علوم توسط معاونت فرهنگی وزارتخانه و پیرو نامه درخواست تشکل‌های اصولگرا صورت گرفته است.

وی افزود: تاسف بار‌تر این توجیه است که آنها اعلام کرده‌اند قصد داشتند نیروهای متخصص و شایسته را از میان تشکل‌ها و گروه‌های ارزشی و وفادار به نظام اسلامی انتخاب کنند.

حسین حمدیه ادامه داد: برخی از آنها همچنین گفته‌اند که تعدادی از پذیرفته شدگان بورسیه از میان تشکل‌های دانشجویی از افرادی بودند که همسویی با وزارتخانه نداشته‌اند. بنده به عنوان دبیر فراگیر‌ترین تشکل دانشجویی منتقد کشور در سال ۹۰ می‌گویم که انجمن اسلامی دانشگاه تهران در سال‌های گذشته هیچ‌گونه درخواست بورسیه تحصیلی به وزارت علوم ارائه نداد. حتی اگر وزارت علوم هم از ما درخواست می‌کرد چنین کاری نمی‌کردیم. جالب است بدانید مسئولان محترم حتی سهمیه عمره دانشجویی که حق تمامی تشکل‌ها و گروه‌هایی دانشجویی است را هم برای انجمن تهران حذف کردند. چه برسد به بورسیه!

حمدیه اظهار کرد: این تشکل‌ها و اتحادیه‌های اصولگرا هستند که امروز در مظان اتهام قرار دارند و باید پاسخ دهند که با این همه ادعای عداتخواهی چگونه توانسته‌اند از این فضای رانتی استفاده کنند. در حالی که بورسیه حقی است که باید به شکل برابر و عادلانه و مبتنی بر معیارهای علمی توزیع شود.

وی ادامه داد: ما در دوره وزارت دانشجو هر قدر تلاش کردیم، نتوانستیم حتی با معاون وی ملاقات کنیم. این در حالی است که تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی امروز به راحتی با مسئولان وزارت علوم دیدار می‌کنند و هر آنچه می‌خواهند می‌گویند. خوب است آقایان پاسخ دهند که چگونه و با چه معیاری نخبگان فرهنگی را برای بورسیه به اداره کل بورسیه دانشجویان معرفی می‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز