خبرگزاری کار ایران

غضنفرآبادی در موافقت با طرح منع تبلیغات محصولات غیر مجاز در فضای مجازی:

پخش تبلیغات ماهواره ای از رسانه ملی خلاف قانون است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۹۳۹

باید از تبلیغاتی که سلامت جامعه را نشانه رفته اند به جد جلوگیری شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه امکان مقابله با تبلیغات محصولات غیر مجاز ارائه شده در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای از جهت بعد مسافتی وجود ندارد، گفت: وضع قانون در خصوص ممنوعیت پخش تبلیغات محصولات غیر مجاز در ماهواره بی فایده است.

به گزارش ایلنا، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۲۶مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با یک فوریت طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب رسان به سلامت در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای گفت: امکان مقابله با تبلیغات محصولات غیر مجاز ارائه شده در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای از جهت بعد مسافتی وجود ندارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت تبلیغ محصولات غیر مجاز در شبکه های داخلی امکان مقابله با آن وجود دارد افزود: در صدا و سیمای کشورمان به علت وجود کارگروه های نظارتی امکان پخش تبلیغات مخالف با سلامت افراد وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه ممنوعیت پخش تبلیغات محصولات غیرمجاز در فضای مجازی از شبکه های ماهواره ای نیازی به وضع قانون ندارد تصریح کرد: وقتی صدا و سیمای داخلی تا کنون اقدامی در راستای صدمه زدن به سلامت افراد با پخش آگهی نکرده چرا باید ممنوعیت تبلیغات محصولات غیر مجاز را وضع کنیم که آن هم مربوط به شبکه های مجازی و ماهواره ای است.

وی ادامه داد: صرف کردن وقت مجلس برای وضع قوانینی در مقابله با پخش تبلیغات غیر مجاز در شبکه های ماهواره ای به صلاح نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باید مجلس زمان خود را برای تصویب قوانینی صرف کند که نتیجه قابل قبولی برای جامعه داشته باشد.
همچنین در جریان بررسی یک فوریت طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب رسان به سلامت در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای موسی غضنفرآبادی در موافقت با این طرح گفت: مردم از ما سؤال می کنند که چرا بسیاری از تبلیغاتی که در تلویزیون یا جاهای دیگر پخش می شود بعد از مدتی به سلامت افراد آسیب می زند که نمونه آن نیز پخش تبلیغی در خصوص کرم حلزون بود که می توان با وضع قانون مذکور از پخش آگهی هایی که ضرر رسان به سلامت افراد جامعه هستند جلوگیری کرد.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ‌ اگر قانونی در مقابله با پخش تبلیغات مغایر با سلامت افراد در جامعه وجود داشته باشد بی شک شاهد به خطر افتادن سلامت افراد در نتیجه اعتماد به صدا و سیما نخواهیم بود.

وی افزود: موضوعات مربوط به تبلیغات و آگهی ها روز به روز در حال گسترش بوده از این رو ضروری است که مجلس برای حمایت از سلامت افراد قوانین منسجمی را وضع کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه تبلیغات ماهواره ای در ایران و از سوی رسانه های ما صورت می گیرد تصریح کرد: پخش تبلیغات ماهواره ای از رسانه ملی خلاف قانون بوده و نباید صورت گیرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یادآور شد: باید از تبلیغاتی که سلامت جامعه را نشانه رفته اند به جد جلوگیری شود.

گفتنی است عبدالرحمان رستمیان در این جلسه در سخنانی به عنوان طراح طرح مذکور گفت: کرم حلزون مدت‌ها در صدا و سیما تبلیغ شد، اما بعداً شاهد بودیم که تبلیغات درباره اثربخشی این کرم اغراق‌آمیز بوده است.

نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود: داروهایی در مورد بلند شدن قد نیز تبلیغ می‌شود که این امر هم علمی نیست، بسیاری از مراکز پخش این داروها زیرزمینی فعالیت می‌کنند که مشکلات متعددی به دنبال داشته است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: این گونه داروها هم ضرر جانی و هم ضرر مالی به دنبال داشته است، بنابراین بهتر است به این طرح رأی قاطعی دهید تا به تصویب برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز