خبرگزاری کار ایران

قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان در گفت‌وگو با ایلنا:

استیضاح وزیر علوم منصفانه نیست / ایرادات وارده به فرجی دانا اشتباه است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۴۹۳

همین کسانی که کاهش تعداد مقالات ISI را برای استیضاح وزیر علوم ملاک قرار می‌دهند در موقعیت‌های مختلف علیه این گونه مقالات صحبت کرده‌اند.

قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان استیضاح وزیر علوم را غیرمنصفانه دانست و گفت: یکی از دلایل استیضاح کاهش مقالات علمی است در حالی که این روند از ۳ سال پیش آغاز شده و نشانگر سیاستگذاری‌های دوره قبل است.

سعید سهراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با استیضاح وزیر علوم در چهارشنبه هفته جاری گفت: من به عنوان یک شخصیت دانشگاهی و غیر جناحی که سابقه زیادی در آموزش عالی دارم و برای مقام معظم رهبری و تمامی افراد قوا و خانواده آموزش عالی نیز فردی شناخته شده‌ام و همچنین در طی ۱۳ سال ریاست در دانشگاه صنعتی شریف با ۵ وزیر مختلف کار کرده‌ام، این استیضاح را منصفانه نمی‌دانم.

وی اشاره کرد: من شناخت بسیاری از آموزش عالی کشور دارم و از ابتدای انقلاب یعنی اسفند سال ۵۷ معاون دانشگاه شیراز شدم و از آن زمان تاکنون به طور مرتب مسئولیت‌هایی همچون معاونت وزیر و قائم مقامی وزیر را داشته‌ام و می‌دانم ایراداتی که به انتصابات روسای دانشگاه از سوی دکتر فرجی دانا می‌گیرند، صحیح نیست.

سهراب‌پور فضای دانشگاه‌ها را در یکسال گذشته بسیار آرام توصیف کرد و گفت: تمامی روسای منصوب شده در دانشگاههای مختلف از جمله دانشگاه امیرکبیر، خواجه نصیر و… را به خوبی می‌شناسم و می‌دانم که این افراد در کار خودشان بهترین هستند و بهتر از آنها در کشور وجود ندارد.

قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به انتقادات مربوط به رکود علمی در دانشگاه‌ها افزود: در دانشگاههای کشور از جمله صنعتی شریف که ریاست آن را بر عهده داشتم؛ بهترین اساتید استخدام شدند که باعلاقه و شور، کار علمی می‌کنند و فعالیت علمی در دانشگاه‌ها به شدت ادامه دارد اما اگر تعداد مقالات علمی(ISI) مد نظر است باید اعلام کنم که کاهش این مقالات از سه سال پیش آغاز شده است.

رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف افزود: نتیجه هر گونه سیاستگذاری سه یا چهار سال بعد مشخص می‌شود و سه سال پیش من به مسولان وقت هشدار دادم که کمبود بودجه، امکانات و تجهیزات در دانشگاه سبب کاهش مقالات ISI خواهد شد.

وی ادامه داد: جالب است همین کسانی که کاهش تعداد مقالات ISI را برای استیضاح وزیر علوم ملاک قرار می‌دهند در موقعیت‌های مختلف علیه این گونه مقالات صحبت کرده‌اند، درحالی که این گونه مقالات برای‌ جامعه علمی کشور ضروری است.

سهراب‌پور گفت: به غیر از روسای دانشگاه‌ها، ایراداتی که از دیگر انتصابات در وزارت علوم گرفته می‌شود نیز غیر قابل توجیه است، زیرا صلاحیت این افراد را باید بالا‌ترین مراجع امنیتی تایید کنند و آنها بیشترین اشراف را بر این گونه مسائل دارند و این مراجع نیز ایرادی نگرفتند.

قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان در پایان اظهار کرد: دکتر فرجی دانا دانشمند خوشفکر و دلسوزی است که من از سال‌های ریاست او در دانشگاه تهران، ایشان را می‌شناسم و مطمئنم پس از استیضاح فرجی دانا مجددا رای می‌آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز