خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد به تماشای اجرای خیریه «باغ دلگشا» نشست

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۳۱۳

علی جنتی اظهار امیدواری کرد که با حمایت دولت تدبیر و امید تالارهای متعددی برای اجرای آثار هنری ساخته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارشنبه ۲۲ مردادماه، همراه با معاون امور هنری از اجرای خیریه نمایش «باغ دلگشا» در تالار وحدت دیدن کرد.

به گزارش ایلنا، علی جنتی پیش از اجرا، در گفت‌و‌گو با پری صابری، نویسنده و کارگردان نمایش «باغ دلگشا»، از کم و کیف این نمایش مطلع شد. نمایش «باغ دلگشا» برگرفته از زندگی، احوالات و اشعار سعدی شیرازی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از پایان اجرای نمایش به دعوت پری صابری روی صحنه رفت و ضمن قدردانی از کارگردان و گروه نمایش، گفت: «این نمایش، مانند آثار پیشین خانم صابری، اثری به یادماندنی است. باغ دلگشا با نمایشنامه‌ای زیبا و اجرایی زیباتر، جزو آثاری است که من همیشه دوست داشتم در ایران اجرا شود. در این نمایش، مفاهیم بلند عرفانی و میراثفرهنگی دیرینه ما در شخصیت سعدی که خود از مفاخر ادبیات فارسی است، متبلور و متجسم شده است.»

علی جنتی همچنین اظهار امیدواری کرد که با حمایت دولت تدبیر و امید تالارهای متعددی برای اجرای آثار هنری ساخته شود. او همچنین از علی مرادخانی، معاون امور هنری و همه کسانی که با حمایت‌های خود زمینه اجرای چنین نمایشی را فراهم کردند، قدردانی کرد.

مدیر موسسه خیریه محک نیز پس از پایان نمایش «باغ دلگشا» که به نفع کودکان مبتلا به سرطان اجرا شد، توضیحاتی درباره فعالیت‌های این موسسه ارائه داد و از حضور افراد خیر در تالار وحدت سپاس‌گزاری کرد.

علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد مسجدجامعی، رییس شورای شهر تهران، مهندس کاظمی، مشاور وزیر ارشاد، کمال خرازی، وزیر پیشین امور خارجه، حسین طاهری، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی، ایرج راد، مدیرعامل خانه تئاتر و مجید جوزانی، مدیر پردیس تئاتر تهران، وزیر ارشاد را همراهی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز