خبرگزاری کار ایران

عصر دیروز صورت گرفت؛

پایان همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۲۶۲

روسای نمایندگی‌های کشورمان در خارج از کشور در مهمترین بخش از همایش در دیدار با مقام معظم رهبری از بیانات و رهنمودهای مهم ایشان در زمینه رئوس برنامه و حرکت کلان و رویکرد دستگاه دیپلماسی بهره‌مند گردیدند.

با پایان ششمین روز برگزاری همایش سراسری روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، عصر دیروز همایش امسال با سخنان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و پس از نشست ویژه «حوزه و سیاست خارجی» پایان یافت.

به گزارش ایلنا، در دو روز نخست از اولین همایش روسای نمایندگی‌های کشورمان در خارج از کشور در دولت تدبیر و امید، سفرای جمهوری اسلامی ایران در مناطق و کشورهای مختلف جهان، با شرکت در جلسات تخصصی و کارشناسی حوزه‌های منطقه‌ای خود با حضور معاونین و مدیران کل حوزه‌های اروپا و امریکا، آسیا و اقیانوسیه، عربی و آفریقایی، حقوقی و بین‌المللی، کنسولی و امور ایرانیان و مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای، موانع و چالش‌ها و همچنین فرصت‌های فراروی دستگاه دیپلماسی را مورد بحثو تبادل نظر قرار دادند.

در این همایش که با سخنرانی رئیس جمهور افتتاح گردید، روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران میزبان روسای قوای مقننه و قضائیه و همچنین ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاون اول رئیس جمهور و وزرای اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی بودند که طی نشست‌های برگزار شده، مهمترین مسائل و موضوعات سیاست و روابط خارجی در ابعاد خرد و کلان در حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حقوقی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران همچنین با حضور در مرقد مطهر رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های آن امام بزرگوار تجدید بیعت کرده و با حجت‌الاسلام سید حسن خمینی دیدار کردند.

همچنین روسای نمایندگی‌های کشورمان در خارج از کشور در مهمترین بخش از همایش در دیدار با مقام معظم رهبری از بیانات و رهنمودهای مهم ایشان در زمینه رئوس برنامه و حرکت کلان و رویکرد دستگاه دیپلماسی بهره‌مند گردیدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز