خبرگزاری کار ایران

حبیبی در اجلاس سراسری حزب موتلفه اسلامی:

در انتخابات خبرگان تمام ظرفیت موتلفه را در اختیار جامعتین قرار می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۱۹۰

آقای رئیس جمهور عصبانی نشوید. ابزار اصلی مدیریت صعه سدر است. اصولا عصبانیت کاردست آدم می‌دهند، بخصوص اگر مسئول باشید. پشتیبان اصلی شما پس از رهبری و عنایت الهی مردم هستند. مردم باید قانع شوند و از شما پشتیبانی کنند در غیراین صورت هیچ نیروی داخلی و خارجی نمی‌تواند از شما حمایت کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: در انتخابات خبرگان تمام ظرفیت موتلفه را در اختیار جامعتین قرار می‌دهیم.

به گزارش ایلنا، محمدنبی حبیبی در نشست سراسری دبیران استان‌ها و شهرستان‌های حزب موتلفه اسلامی با گرامیداشت شخصیت مرحوم عسگراولادی، افزود: ثبات قدم حزب موتلفه، سابقه‌ ۵۱ ساله دارد و رمزماندگاری تشکیلات ما نیز در همین ثبات قدم است. اگر موتلفه تداوم کار حزبی داشته مرهون تلاش جدی همه‌ کسانی است که در این حزب فعالیت کردند.

وی افزود: من معتقدم برای آینده حزب پای فشردن بر اصول لازم است. همچنان که در اصول ثبات قدم را ضروری می‌دانیم، در روش‌ها به تحول وآسیب شناسی دائمی معتقدیم تا نقاط قوت وتقویت و نقاط ضعف را کاهش دهیم. به اعتقاد من جوان‌گرایی یک موضوع حیاتی است پیران موتلفه در جایگاه خود تا مدتی خواهند بود، ولی اگر طرح جوان‌گرایی اعمال نشود آن حزب نابودی‌اش را به دست خود امضاء کرده است. بنابراین این مساله یک الزام است.

حبیبی خاطرنشان کرد: یک روش فریبکارانه جوان‌گرایی این است که مهمترین عامل را کم‌سن و سال بودن تلقی کنیم ولی این کافی نیست که به صرف این که یک نفر کم سن و سال است و بی‌تجربه، مدیریت بخشی را به او بدهیم. بلکه جوان‌گرایی از سربازی به سرداری رسیدن است.

وی با تاکید بر ضرورت اهمیت کار سیاسی بانوان گفت: ممکن است برخی از افراد آن را دست کم گرفته باشند، ولی اشتباه می‌کنند و بر اساس تحقیقی که خود من انجام دادم در صحفیه نور آن جایی که کلمه زن در سخنرانی‌های امام(ره) آمده یقینا امام(ره) نقش زنان را در پیروزی انقلاب مساوی با نقش مردان نمی‌دانند؛ بلکه آن را بالاتر از نقش مردان می‌دانند در انتخابات نیز ۵۰ درصد رای در اختیار بانوان است. البته ما هرگز نمی‌گوییم که به زن نگاه ابزاری کنید. این یک توهین نسبت به زن است. حرکت بانوان و جوانان که موتور اصلی انقلاب هستند برای کل انقلاب ضروری است.

دبیرکل حزب موتلفه به بندهایی از افق ۱۵ ساله حزب موتلفه اشاره کرد و گفت: در بند اول این چشم‌انداز، تولید فکر بر اساس مبانی انقلاب و کانال کشی آن و مردم را مد نظر قرار دادیم. بند دوم داشتن برنامه‌ای است که کشور با آن اداره شود. تشکیلاتی که کار حکومتی نکنند کذب نیست؛ بنابراین ما باید در تمام فعالیت‌های حزبی کار حکومتی کنیم. اگر تعامل ما با مردم حساب شده باشد وقتی پای صندوق‌های رای می‌آیند نظر ما را تامین می‌کنند؛ بنابراین ما لابد از جریان‌های مشروع هستیم تا مردم پای صندوق‌ها به ما رای دهند.

وی تاکید کرد: الان با یک رقابت لفظی یک نفر رئیس‌جمهور می‌شود و رقابت واقعی نیست؛ بنابراین از فردای روزی که انتخاب شد مصیبتش این است که با چه کسانی کار کند. با سخنرانی که مملکت اداره نمی‌شود. یکی از مصیبت‌های ما در جمهوری اسلامی همین است. در حال حاضر دولت فعلی در بخش اقتصادی سرتیپ‌های زیادی دارد، اما یک سرلشگر که فرماندهی کند جایش خالی است. این فقط گریبانگیردولت فعلی نیست. سابقا هم این‌طور بود. فقط یک حزب می‌تواند مشکل را حل کند تا مثلا اگر وزیری رای نیاورد چند نفر دیگر را معرفی کنند. ما با راه‌اندازی بانک اطلاعات مدیران، این نظر را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: بند سوم این چشم‌انداز کادرسازی است. اگرکادرسازی برای حزب انجام نشود، باید آدم گدایی کنیم. تازه معلوم نیست که این مسئول هم تفکر حزبی ما را درکشور عملی کند یا نه؛ بنابراین اعتقادمان این است که بقیه احزاب نیز چنین شاخصه‌هایی را هم قائل باشد تا در دور‌ه‌های انتخاباتی سخنران‌ها به رقابت هم نیایند بلکه برنامه‌ها و مدیران بیایند. حزب در یک رقابت انتخاباتی می‌گوید برنامه‌های من و مدیرانم این‌ها هستند تامردم پای صندوق‌ها به مدیران لایق و برنامه‌ها رای دهند. اما در حال حاضر چنین شرایطی را در رقابت‌ها نداریم.

دبیرکل حزب موتلفه به قانون احزاب نیز اشاره‌ کرد و گفت: اگر این اتفاقات در قانون احزاب نیفتد قانون احزاب، حزب‌مالی و دلخوش‌کنک می‌شود. قانونی بنویسیم که احزاب نظام به میدان بیایند وامیدوار باشند که می‌توانند دولت تشکیل دهند. اگر چنین روحی در قانون جدید احزاب حاکم شود، احزاب خود آن را اجرا می‌کنند والا تعزیه دموکراسی و تحزب که نمی‌خواهیم بخوانیم.

وی در مورد تعمیق تحزب گفت: باید به اصل بپردازیم. یعنی احزابی که در زیر خیمه‌ نظام با اعتقاد کامل هستند و ولایت فقیه را قبول داشته باشند باید بتوانند مجلس و دولت تشکیل دهد.

وی با بیان این‌که «تشابه بین انقلاب و حزب موتلفه این است که هر دو مورد پشتیبانی خداست» گریزی نیز به مسائل روز زد و گفت: هیچ راهی برای تداوم انقلاب جزء نزدیک بودن و همگرایی بین وفاداران انقلاب نداریم. منتها آن همگرایی و وفاقی که با محوریت روحانیت باشد. روحانیتی که پشت سر مقام معظم رهبری حرکت می‌کند. اگر این اتفاق بیفتد وفاداران به انقلاب در نهایت پیروزند اما اگر برای اختلاف سلیقه‌هایی که به طور طبیعی وجود دارد تمهیدی نیندیشیم کاری از پیش نخواهیم برد.

حبیبی با اشاره به ائتلاف اصولگرایان نیز خاطرنشان کرد: وقتی بحثائتلاف می‌کنیم و می‌خواهیم بگوییم دور هم جمع شده‌ایم با عقل عملی تصمیم می‌گیریم. می‌گوییم مصلحت اصولگرایان این است که شما کنار بروید اما می گویند کائنات به هم می‌ریزد. بعضی وقت‌ها خدمت به انقلاب این است که کنار بروید هیچ کائناتی هم پایین نمی‌آید. از همین الان مقدمه‌ شناسایی اصولگرایان واجد شرایط برای انتخابات ۹۴ را فراهم کنید؛ ما نیز در انتخابات خبرگان تمام ظرفیت موتلفه را در اختیار جامعتین قرار می‌دهیم.

وی مهمترین مطالبه اقتصادی حزب موتلفه را اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: کارگروه اقتصادی ما با حضور اقتصاددانان برجسته به این مساله پرداخته است. خلاصه اصل ۴۴ یعنی مردمی کردن اقتصاد. تا به حال حرف‌های زیادی در این زمینه شنیده‌ایم اما کرداری ملاحظه نکرده‌ایم. شرکت‌های دولتی حیات خلوت دولت در امور اقتصادی هستند؛ وقتی ۸۰ درصد اقتصاد دست دولت است محال است که اقتصاد مقاومتی شکل دهیم. دولت فقط باید ناظر باشد. حزب کمونیسم با ۷۰ سال میلیون‌ها مخالف را کشت که چنین تفکر غلطی را جا بیاندازد اما موفق نشد. در حال حاضر تکرار حرف خصوصی سازی به طنز تبدیل شده و عملا کاری انجام نشده است. ما با فرض ادامه‌ تحریم‌ها موافقیم که اجرای اقتصاد مقاومتی ما را از تحریم‌ها گذر خواهد داد هر چند کار سختی است ولی شدنی است. البته باید به مردم اطمینان دهیم که در کشور قانون انجام می‌شود. اگر این شائبه که قانونی در کار نیست به وجود بیاید اقتصاد مقاومتی شکل نمی‌گیرد.

وی بر لزوم مبارزه با فساد نیز تاکید کرد و گفت: رئیس‌جمهور سابق مدام می‌گفت «بگم، بگم» و رئیس‌جمهور فعلی می‌گوید «خردند و بردند». آقایی که می‌گفت «بگم بگم» فهرستی به قوه قضاییه ارائه می داد ویا نامه‌ای محرمانه می‌نوشت وتعدادی از اسامی را اعلام می‌کرد. رییس‌جمهور در مقابل مردم ونظام و روابط بین‌المللی مسئول است. امیدوارم رئیس‌جمهور جدید اشتباهات رئیس‌جمهور سابق را تکرار نکند. شما می‌گویید بردند و خوردند. خودتان این‌ها را در یک نامه‌ محرمانه مستقیم و صریح معرفی کنید. نمی‌خواهم بگویم اتفاقی نیفتاده اما می‌خواهم بگویم رئیس‌جمهورنمی‌تواند کلی‌گویی کند. البته این انتقادات را در حالی از رئیس‌جمهور نقل می‌کنم که ممکن است با بی‌سوادی به جهنم حواله شوم. در حالی که منتقدین با این حرف‌ها کنار نمی‌روند.

دبیرکل حزب موتلفه خطاب به روحانی یادآور شد: آقای رئیس جمهور عصبانی نشوید. ابزار اصلی مدیریت صعه سدر است. اصولا عصبانیت کاردست آدم می‌دهند، بخصوص اگر مسئول باشید. پشتیبان اصلی شما پس از رهبری و عنایت الهی مردم هستند. مردم باید قانع شوند و از شما پشتیبانی کنند در غیراین صورت هیچ نیروی داخلی و خارجی نمی‌تواند از شما حمایت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز