خبرگزاری کار ایران

موافقان و مخالفان طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی:

لاهوتی: احساس خطر نمایندگان نسبت به وضعیت کارگران روزمزد / علیمردانی: این طرح به نفع کارگران نیست

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۸۴۱

نمایندگان موافق و مخالف طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی دیدگاههای خود را در مورد این طرح مطرح کردند.

نمایندگان موافق و مخالف طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی دیدگاههای خود را در مورد این طرح مطرح کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی موافقت و مخالفت خود را در مورد طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی بیان کردند.

در این میان حامد قادرمرزی که به عنوان اولین مخالف طرح مذکور اظهار نظر می کرد افزود: گزارش کمیسیون بهداشت اصلاحیه خوبی نیست و در بلند مدت نه تنها به نفع کارگران نخواهد بود بلکه سازمان تامین اجتماعی نیز از آن منفعت نخواهد برد.

بنابراین گزارش مهرداد بائوج لاهوتی ضمن موافقت با طرح یاد شده تاکید کرد: ما همواره درباره وضعیت بیمه ای کارگران روزمزد احساس خطر می کردیم زیرا این افراد تحت هیچ پوشش بیمه ای نبودند و این درحالی است که طرح یاد شده قصد دارد تا آنها را زیر چتر حمایت های بیمه ای قرار دهد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته و در ماده ۵ این قانون نوعی چک سفید امضا به دولت داده بودیم و حال با این طرح در صدد اصلاح آن خواهیم بود؛ شاید در جزئیات این طرح ایراداتی به آن وارد شود اما باید به کلیات آن رای داده شود تا بتوان جزئیات آن را بررسی کرد.

در ادامه محسن علیمردانی ضمن مخالفت با طرح یاد شده گفت: ما در حالی در صدد وضع قانون هستیم که داریم برخلاف قانون اساسی و اصل ۵۲ این قانون عمل میکنیم در این اصل به ارائه بودجه سالانه کل کشور به مجلس شورای اسلامی اشاره شده و آمده که هرگونه تغییر در ارقام بودجه تابع مراتب مقرر در قانون است.

وی یادآور شد: بدون شک نمایندگان به دنبال رفع مشکلات کارگران ساختمانی هستند اما باید این واقعیت را پذیرفت مشکل آنها با تصویب این طرح رفع نخواهد شد و تنها بین کارگران توقع ایجاد شده اما در عمل چیزی عاید آنها نمی شود.

بر این اساس احمد امیرآبادی در موافقت طرح یاده شده گفت: ما برای بررسی این طرح کمیته متشکل از آقایان محجوب، از کمیسیون اجتماعی، رستمیان از کمیسیون بهداشت و درمان و بنده نیز از کمیسیون برنامه و بودجه و جمعی از مسئولان دولتی و نمایندگان کارگران ساختمانی برای رسیدگی به تعیین تکلیف این طرح جلسات زیادی را برگزار کردیم.

وی یادآور شد: در این طرح حق بیمه کارگران مشخص شده و تعیین تکلیفی برای آن صورت گرفته و مبنای آن برپایه دریافت ۱۲ درصدی واریزی مردم بابت عوارض پروانه های ساختمانی به شهرداری هاست که بعد از بررسی ها متوجه شدیم که از این رقم ۱۲ هزار میلیارد تومان سهم درآمد شهرداری از عوارض ساختمانی است که اگر ۱۲ درصد آنرا بگیریم حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان بابت درآمد تامین اجتماعی از این موضوع خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: هم اکنون ۷۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی در نوبت بیمه هستند که با تصویب آن امید است این معضل رفع شود.

در ادامه نادر قاضی پور در مخالفت با طرح مذکور گفت: در این طرح حق کارگر ضایع می شود و این درحالی است که امروزه ۷درصد کشته شده های کشور مربوط به کارگران است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم فراکسیون کارگری به دنبال احقاق حقوق کارگران است و نباید به دلیل وجود شهرداری و برج سازان حقوق کارگران را ضایع کرد.

فرهاد بشیری نیز به عنوان آخرین موافق یادآور شد: با توجه به اینکه رئیس جمهور تلاش دارد تا اقتصاد ما از رکود خارج شود بایدبه این واقعیت توجه داشت که ساخت و ساز امر مهمی در اقتصاد کشور است و لذا باید در مورد ساخت و ساز کارهای کارشناسی انجام گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز