خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مجلس تصویب شد:

تامین اجتماعی مکلف به ارائه گزاش‌های ۳ ماهه به کمیسیون‌های بهداشت، اجتماعی و برنامه مجلس شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۸۳۳

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با کلیات طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضردر جلسه با ۱۴۶ رأی موافق، ‌۲۳ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع موافقت کردند.

با رای نمایندگان مجلس سازمان تأمین اجتماعی مکلف است گزارش عملکرد خود را هر ۳ ماه یکبار به کمیسیون بهداشت و درمان، اجتماعی و برنامه، ‌بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با کلیات طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضردر جلسه با ۱۴۶ رأی موافق، ‌۲۳ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع موافقت کردند.

در اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی آمده است سازمان تأمین اجتماعی مکلف است ۷ درصد حق بیمه را از کارگران ساختمانی دارای پروانه مهارت و اشتغال مشمول ماده یک این قانون و ۲۰ درصد سهم کارفرما را از ۱۲ درصد مجموع عوارض و درآمد تأمینی ناشی از صدور پروانه ساختمان به شهرداری از مالک دریافت و کارگران مذکور را بیمه نماید.

در تبصره یک این ماده آمده است مابه التفاوت ناشی از اجرای این ماده جهت پوشش ۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما تمامی کارگران ساختمانی بعد از اعمال سازمان تأمین اجتماعی و پس از تأیید وزارت کشور از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده موضوع بندهای ج و د ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۷/۲ / ۸۷ از طریق سازمان امور مالیاتی کشور تأمین و به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز می گردد.

هم چنین تبصره ۲ این ماده تاکید دارد که در صورت درخواست متقاضیان پروانه ساختمانی سازمان تأمین اجتماعی مکلف است حق بیمه کارگران را به صورت تقسیط ماهانه یا در چند مرحله متناسب با مدت پروانه ساختمان از کارفرما دریافت نماید صدور پایان کار توسط شهرداری ها منوط به مفاصاحساب از سازمان تأمین اجتماعی می باشد.

تبصره ۳ این ماده تصریح دارد که سازمان تأمین اجتماعی مکلف است گزارش عملکرد خود را هر ۳ ماه یکبار به کمیسیون بهداشت و درمان اجتماعی و برنامه، ‌بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

همچنین سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در توضیح بیشتر این طرح گفت: یکی از مزیت های مهم این طرح این است که کارفرما می تواند تقسیط کند به عبارت بهتر می تواند پروانه صادر کند.

قربانی افزود: ‌ امروز درآمد شهرداری ها به مراتب کاهش پیدا کرده است و طبق آمار درآمد اصلی شهرداری ها از صدور پروانه ۷۳ درصد کاهش پیدا کرده در نتیجه کار عمرانی در شهرها و روستاها نیز به مراتب کاهش پیدا می کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ما امیدوار هستیم که با این طرح دست شهرداری ها در صدور پروانه باز شود و کارهای عمرانی رونق بگیرد که این می تواند درآمد مکفی برای شهرداری ها ایجاد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز