خبرگزاری کار ایران

شرکت علی جنتی در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی(OIC) در مورد تحولات غزه

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۶۹۱

جمهوری اسلامی ایران خواستار اعزام هیات تحقیق و تفحص به غزه برای بررسی ابعاد این فاجعه انسانی و تحت پیگرد قرار دادن رژیم صهیونیستی در محاکم بین‌المللی است و از وحدت و مبارزات گروه‌های فلسطینی علیه رژیم اشغالگر حمایت می‌نماید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی در نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری‌های اسلامی(OIC) در شهر جده عربستان سعودی پیرامون بررسی حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در غزه تشکیل شده، شرکت کزد.
به گزارش ایلنا، در این نشست علی جنتی طی سخنانی مواضع کشورمان در خصوص جنایات ددمنشانه صهیونیست‌ها علیه مردم غزه را تبیین و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم فلسطین و بویژه ساکنین غزه تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد تا در این نشست تصمیمات و راهکارهای عملی برای کمک به مردم بی‌دفاع غزه، تامین نیازهای اضطراری بشردوستانه و فراهم نمودن تمهیدات لازم برای بازسازی ویرانی‌های ناشی از حملات رژیم صهیونیستی اتخاذ شود.

جنتی نسبت به ضعف و انفعال مجامع بین‌المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل برای برخورد با رژیم متجاوز صهیونیستی انتقاد کرد و اضافه کرد: با توجه به اینکه مسئله فلسطین مهمترین اولویت امت اسلامی و سازمان همکاری‌های اسلامی است بنابراین از این سازمان انتظار می‌رود اقدامات موثری را در جهت رفع و کاهش مصائب و مشکلات مردم فلسطین ایفا نماید.

وی افزود: سازمان همکاری‌های اسلامی با توجه به ظرفیت بالای کشورهای اسلامی از توان مضاعفی برای ایفای نقش موثرتر در یاری رساندن به مردم غزه و استیفای حقوق مسلم ملت مظلوم فلسطین برخوردار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران به سیاق اقدامات گذشته، از ابتدای این بحران با الهام از آموزه‌های اسلامی و وظیفه انسانی خود برای ارسال هرچه سریع‌تر کمک‌های بشردوستانه مانند تجهیزات پزشکی، دارو و غذا اعلام آمادگی کرد که امیدواریم با بازگشایی گذرگاه‌ها این خواسته محقق شود.

جنتی در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هم‌صدا با آزاداندیشان جهان، ضمن تاکید بر لغو کامل محاصره نوار غزه بر بازگشایی هرچه زودتر تمامی گذرگاه های مرزی به منظور ورود کمک های بشردوستانه و دسترسی پزشکان و امدادگران به مجروحان تاکید می‌نماید.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران خواستار اعزام هیات تحقیق و تفحص به غزه برای بررسی ابعاد این فاجعه انسانی و تحت پیگرد قرار دادن رژیم صهیونیستی در محاکم بین‌المللی است و از وحدت و مبارزات گروه‌های فلسطینی علیه رژیم اشغالگر حمایت می‌نماید.

لازم به ذکر است کمیته اجرایی سازمان همکاری های اسلامی به درخواست کشورهای اسلامی در جده عربستان برای بررسی اوضاع غزه و دیگر سرزمین‌های فلسطین تشکیل جلسه داد و در آن کشورهای عضو در سطح وزراء، معاونین وزراء و روسای هیات‌ها شرکت داشتند. قرار است بعد از بحثو بررسی موضوع توسط وزراء بیانیه‌ای در این رابطه صادر شود. در نشست سازمان همکاری های اسلامی برای بررسی تحولات غزه در ترکیب هیات ایرانی که ریاست ان با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودک حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امورخارجه ودهقانی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان همکاریهای اسلامی نیز حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز