خبرگزاری کار ایران

حسینیان در جمع خبرنگاران: ‌

رئیس جمهور در گفتار مراعات کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۵۱۶

چطور شده که رییس جمهور مسئول جهنم رفتن مردم شده است و می‌خواهد عده‌ای را به جهنم بفرستد / ما به ایشان حق می‌دهیم که عصبانی باشند.

نماینده مردم تهران از ادبیات رییس جمهور در برابر منتقدان انتقاد کرد و گفت: ‌ از رئیس جمهور خواستیم که در گفتار مراعات کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا روح الله حسینیان در پی آغاز جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص رسیدگی به سخنان روز گذشته رئیس جمهوردر جمع خبرنگاران حاضر شد و توضیح داد: در واکنش به صحبت‌های روز گذشته رئیس جمهور، ۱۸۰ نفر از نمایندگان درخواست تشکیل جلسه غیر علنی را داشتند تا نحوه برخورد رئیس جمهور با منتقدان را مورد بررسی قرار دهند.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه رئیس جمهور دولت نهم ودهم نطق‌هایی به مراتب بدتر ازآقای روحانی داشته‌اند، چرا نمایندگان درآن زمان واکنشی نشان نمی‌دادند، ابتدا از پاسخ به این سوال طفره رفت اما با اصرار خبرنگاران برای پاسخگویی به این سوال گفت: آقای احمدی نژاد هیچ‌گاه این‌طور کریه و زشت صحبت نکرده بود.

وی درتوضیح جلسه غیر علنی امروز ادامه داد: من یکی از کسانی بودم که در این جلسه غیر علنی صحبت کردم و چند نکته را متذکر شدم. یکی از این نکات این بودکه مقام ریاست جمهوری در قانون اساسی مطابق اصل ۱۱۳ مقام دوم کشور است و حرمت امامزاده را باید خود متولی نگه دارد اگر بناباشد رئیس جمهور با مخالفان ومنتقدان خودش الفاظ رکیک استفاده کند، قطعا جایگاه رئیس جمهور تضعیف خواهد شد. بنابراین از آقای رئیس جمهور خواستیم که در گفتار مراعات کند.

نماینده مردم تهران افزود: مسئله دوم بدعتی است که آقای رئیس جمهور ایجاد کرده است چرا که تاکنون هیچ دولتی نیامده که با منتقدین ومخالفان خود اینگونه برخورد کند و از منتقدان بخواهد که به خاطر انتقادشان به جهنم بروند. حتی من تذکر دادم که شاه وقتی که بامخالفین صحبت می‌کرد از مخالفین خواست که پاسپورتشان را بگیرند و از کشور خارج شوند. حتی او نیز از مخالفین خود نخواست که به جهنم بروند.

حسینیان ادبیاتی که رئیس جمهور روز گذشته بکار برد را دیکتاتور مابانه توصیف کرد و تاکید کرد: رئیس جمهور حتما باید از این نوع ادبیات پرهیز کند و بدعت دیکتاتوری را در این کشور ایجاد نکند.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی براینکه ما مسئول بهشت رفتن مردم نیستیم و نباید مردم را به زور به بهشت ببریم، افزود: حال سوال این است که چطور شده که ایشان مسئول جهنم رفتن مردم شده است و می‌خواهد عده‌ای را به جهنم بفرستد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: مسئله دیگر عصبانیت رئیس جمهور است چراکه ایشان قول دادند صد روزه در مسائل اساسی و اقتصادی کشور یک تحول اساسی به وجود آورند اما موفق نشدند.

وی با بیان اینکه ایشان آمار نقطه به نقطه را به روز ارائه می‌دهند گفت: رئیس جمهور هیچ وقت تورم سالیانه را ارائه نمی‌دهدکه تورم چقدر تغییر پیدا کرده است و چقدر کمتر شده است و لذا از این که تورم چندان مهار نشده، عصبانی هستند.

این عضو جبهه پایداری مجلس با بیان اینکه تورم واقعا در حال از پای درآوردن کشور است، افزود: چون رئیس جمهور این مسائل را می‌بیند عصبانی هستند و در سیاست خارجی هم چندان موفق نبودند و به نتیجه‌ای نرسیدند و ما به ایشان حق می‌دهیم که عصبانی باشند اما راه عصبانیت فحش دادن و توهین کردن به منتقدین نیست.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: راه آزاد شدن از عصبانیت این است که از مردم کمک بخواهد چرا که ما دانشگاه‌های اقتصاد و دانشجویان و دانشمندان اقتصاددان مهمی داریم و ایشان می‌توانند از دانشمندان و جوانانی استفاده کند که دولت چالاکی به وجود بیاورند. چون یک دولت پیرمرد نمی‌تواند تکان بخورد و مشخص است در همه چیز ناکام خواهد شد.

وی در واکنش به یکی از خبرنگاران مبنی براینکه اگر خواهان استفاده از نیروی جوان هستید چرا مجلس طرح استیضاح جوان‌ترین کابینه دولت را اعلام وصول کرده است، اظهار کرد: طرح استیضاح به دلیل این بودکه ایشان خوب عمل نکردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز