خبرگزاری کار ایران

عارف:

بداخلاقی‌ها در مواضع سیاسی مردم را خسته کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۸۲۶

روحیه پهلوانی و اخلاق‌مداری، باید در همه فعالیت‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و حتی سیاسی در ایران و پس از آن در سطح جهان ترویج شود، چون اگر روحیه اخلاقی و پهلوانی کنار برود از دانش و علم هم به عنوان ابزار قدرت و زور، بهره‌برداری می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: افتخارمان این است که فرهنگ پهلوانی، سرشار از آموزه‌های فرهنگ اسلامی و ایرانی است که باید در همه قشرهای جامعه ترویج شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در دیدار با رئیس فدارسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و اعضای ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران و اهالی رسانه، اظهار داشت: امیدوارم این قشر کوشا و تاثیرگذار بتوانند همانند همیشه فرهنگ و اخلاق را در جامعه ترویج دهند، به ویژه اهالی رسانه می‌توانند، مروجان خوبی برای فرهنگ پهلوانی در سطح قشرهای گوناگون کشور باشند.

وی افزود: امسال هم زمان با روز فرهنگ پهلوانی رویداد و مناسبت روز مقاومت اسلامی را داریم. به عنوان یک ضرورت و نیاز در جامعه جهانی باید بگویم بسیاری از نهادهای بین‌المللی که وظیفه اصلیشان ترویج اخلاق است در مقابل جنایت‌های یک رژیم غاصب و مجعول به خصوص در ۳۰ روز گذشته، سکوت اختیار کرده‌اند.

عارف با انتقاد از سکوت و بی‌تفاوتی برخی نهادهای بین‌المللی در برابر نسل‌کشی و کودک‌کشی رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: برخی نهادهای مدعی چگونه می‌توانند در برابر اینگونه وحشی‌گری رژیم صهیونیستی سکوت پیشه کنند، متاسفانه اخلاق در سطح جهانی کم رنگ شده است، اگر اعتقاد به اخلاق، مرام جوانمردی و فرهنگ پهلوانی در جهان ترویج بشود، دیگر نباید شاهد چنین بی‌اعتنایی‌ها و بی‌اخلاقی‌ها باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی مردم ایران به عنوان یک انقلاب فرهنگی در جهان معرفی می‌شود، بنابراین باید امور فرهنگی و از جمله ترویج مرام و روحیه پهلوانی باید در همه زمینه‌ها و کارها از جمله ورزش در اولویت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه قهرمان‌پروری، بدون در نظر گرفتن آموزه‌های اخلاقی، آسیب‌های جدی در ورزش ایجاد کرده است، گفت: در حالی که با تاسی به الگوی پهلوانی‌مان، همچون امام علی(ع) که در مقابل ضعیفان و ستمدیدگان با محبت رفتار می‌کردند، باید پهلوان پروری در همه رشته‌های ورزشی کشورها ترویج شود. هدف‌گذاری برای پهلوان پروری ما را به هدف قهرمان پروری هم می‌رساند.

عارف تختی را نمونه‌ای از یک پهلوان دانست که با پیروی از پیشوای پهلوانان، امام علی(ع) توانست حتی در آوردگاه‌های جهانی در مقابل حریفانی که ضعیف بودند مرام جوانمردی داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: روحیه پهلوانی و اخلاق‌مداری، باید در همه فعالیت‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و حتی سیاسی در ایران و پس از آن در سطح جهان ترویج شود، چون اگر روحیه اخلاقی و پهلوانی کنار برود از دانش و علم هم به عنوان ابزار قدرت و زور، بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایران اسلامی، الگوگیری از معصومین(ع) در اوج الگوهای فرهنگ پهلوانی در نزد مردم نهادینه شده است، اظهار کرد: اکنون هم با استفاده از عقبه و پیشینه غنی فرهنگ پهلوانی و با توجه به اینکه انقلاب مردم کشورمان یک انقلابی فرهنگی بوده، می‌توانیم در دنیا فرهنگ پهلوانی را ترویج کنیم و افتخارمان این است که فرهنگ پهلوانی، سرشار از آموزه‌های فرهنگ اسلامی و ایرانی است که باید در همه قشرهای جامعه ترویج شود.

عارف تصویب آیین‌نامه ترویج فرهنگ پهلوانی در شورای فرهنگ عمومی و راه اندازی ستادی به همین نام با حضور نهادهای کارگزار فرهنگی کشور را تبریک گفت و ادامه داد: امیدوارم فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای که همواره با بودجه کم نسبت به دیگر فدراسیون‌ها توانسته تلاش‌های فرهنگی و اخلاقی موثری را در سطح ورزش کشور ترویج کند، باز هم بتواند با پشتیبانی همه فدراسیون‌های ورزشی و دیگر نهادهای کشوری، فرهنگ پهلوانی را ترویج کنند.

رئیس بیاد امید ایرانیان با بیان اینکه مردم ذهنیت خوبی نسبت به آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای دارند، یادآور شد: البته برخی بداخلاقی‌ها در مواضع سیاسی مردم را خسته کرده است اما با عناصر فرهنگی انقلاب اسلامی‌مان که یکی از همین نمادها، فرهنگ پهلوانی است، می‌توانیم این روند را اصلاح کنیم و فرهنگ غنی کشورمان را به دیگر کشورها هم صادر نماییم.

وی با بیان اینکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ستاد مهندسی فرهنگی کشور در حال راه‌اندازی است، افزود: پیشنهادم این است که ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی با این ستاد همکاری ویژه‌ای برقرار نماید و حتی مسئولیتی را در ستاد مهندسی فرهنگی کشور بپذیرد تا بتوانیم فرهنگ پهلوانی را در سطح قشرهای گوناگون کشور به ویژه جوانان ترویج دهیم و در همه برنامه‌ها و طرح‌های عملیاتی بدنبال پهلوان پروری باشیم. بر این باورم که روحیه پهلوانی و حاکمیت فرهنگ پهلوان پروری می‌تواند برخی از مشکلات و کمبودهای ما را در اجرای برنامه‌ها حل کند و انگیزه خدمت و تلاش را در همگان و بخصوص جوانان بالا ببرد.

عارف تاکید کرد: باید نمایندگان محترم نهادها در ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی کاملا با همدلی در همه دستگاه‌های کشور به فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای برای گسترش اخلاق یاری دهند و ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی هم باید تلاش کند تا همه تلاشگران جوانمرد و پهلوان نهادها را شناسایی کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان اظهار امیدواری کرد فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای در میان فدراسیون‌های ورزشی کشور یک الگوی شایسته‌ای برای ترویج اخلاق و مرام جوانمردی در کشور باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز