خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در جمع مدیران کل ارشاد اعلام کرد:

دولت با هرگونه تفکیک جنسیتی مخالف است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۶۲۵

دولت با هرگونه تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها و برنامه‌های فرهنگی مخالف است / بسیاری از رسانه‌ها هر روز دولت را تهدید می‌کنند باید با رسانه‌ها گفتگو کنیم / آنقدر درگیر مسائل اجرایی هستیم که اصلا فرصت فکر کردن نداریم / روزنامه‌ی ایران در گذشته ماهی دو و نیم میلیارد تومان ضرر می‌داد.

اولین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با هدف تبیین سیاست‌ها و راهبردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید صبح امروز(۱۹ مرداد) در تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جنتی با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ گفت: امسال؛ سال اقتصاد و فرهنگ با اشاره به مدیریتی جهادی نامگذاری شده و همین نامگذاری اهمیت فرهنگ را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: روشی که به عنوان سیاست اصولی در وزارت ارشاد اعمال می‌کنیم؛ مشی‌ای است که ما را به قوانین و اجرای قانون ملزم می‌کند که سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری؛ مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامه قانون پنجم توسعه سرلوحه این فعالیت‌هاست.

وی ادامه داد: امروز بحثتهاجم فرهنگی بسیار مهم است که قابل کتمان نیست و با توجه به گسترش ماهواره؛ بحثتهاجم فرهنگی بسیار مهم است. البته راه مقابله با ماهواره بازگشت به هویت ملی و اسلامی و حفظ ارزش‌هاست.

جنتی با اشاره به اهمیت بخش سینما گفت: امروز در بخش پروانه ساخت؛ افراد آشنا و متعهد و دلسوز پروانه ساخت‌ها را صادر می‌کنند و ما دیگر کمتر شاهد وضعیت گذشته هستیم که آثار مشکل‌دار ساخته شود.

وی با اشاره به اهمیت مطبوعات گفت: در بخش مطبوعات همه مطبوعات طبق ضابطه از امکانات استفاده می‌کنند و تفاوتی نمی‌کند که رسانه‌ای علیه دولت باشد یا طرفدار آن. بلکه ما به آنها به صورت شفاف خدمات می‌دهیم.

جنتی با اشاره به اهمیت بحثتبلیغات گفت: لایحه‌ی جامع تبلیغات آماده شده و با توجه به نقش تبلیغات در حوزه‌ی سلامت این لایحه به شکل قانون ارائه خواهد شد. همچنین قانون نظام صنفی رسانه‌ها و قانون دسترسی آزاد به اطلاعات به زودی ارائه و اجرایی می‌شود.

جنتی درباره وضعیت موسسات مطبوعاتی که در دست دولت است؛ گفت: خبرگزاری ایرنا؛ موسسه ایران و دانشکده خبر دچار تحول می‌شوند زیرا روزنامه‌ی ایران در گذشته ماهی دو و نیم میلیارد تومان ضرر می‌داد و ما امروز جلوی این ضرر را گرفته و به دنبال سوددهی هستیم.

وی از امضای تفاهمَ‌نامه با شهرداری تهران، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و افزود: معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری قرار است هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار دهند.

علی جنتی با اشاره به حجم کارهایی که باید انجام شود؛ گفت: ما امروز آنقدر درگیر مسائل اجرایی هستیم که اصلا فرصت فکر کردن نداریم. البته ما قطعا نیاز به اتاق فکر داریم و در استان‌ها باید با حضور نخبگان این اتاق فکر تشکیل شود.

وی بر لزوم بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در استان‌ها تاکید کرد و گفت: امروز بسیاری از رسانه‌ها هر روز دولت را تهدید می‌کنند و ما باید با رسانه‌ها ارتباط بهتر و صحیح‌تری برقرار کنیم و با آنها گفت و گو کنیم و اخبار صحیحی بدهیم.

جنتی با اشاره به لزوم وحدت رویه و یکسان‌سازی سیاست‌های فرهنگی گفت: نباید در سیاست‌های فرهنگی دچار برداشت سلیقه‌ای شویم به طور مثال در بحثکنسرت‌ها اینکه گفته می‌شود تفکیک جنسیتی صورت بگیرد؛ درست نیست و دولت با هرگونه تفکیک جنسیتی مخالف است و این با ارزش‌ها منافات دارد. حتی حضرت امام نیز با تفکیک جنسیتی در دانشگاه مخالف بودند.

وی ادامه داد: اگر چنین مسائلی نیز دیده شد به من بگویید و من به وزیر کشور می‌گویم. او به رئیس جمهور می‌گوید و رئیس جمهور نیز تذکر می‌دهد.

جنتی افزود: باید نگاه فرهنگی جایگزین نگاه سیاسی شود و باید به سمتی حرکت کنیم که خط قرمز ما قانون باشد و در چارچوب قانون همه بتوانند مسائلشان را بیان کنند.

وی ادامه داد: نباید مدیران کل استان‌ها نیاز خود را به نمایندگان مجلس بگویند بلکه اگر مساله‌ای وجود دارد آن را به ما بگویند.

وی با اشاره به مساله اقتصاد مقاومتی گفت: مسائلی که به اقتصاد مقاومتی بازمی‌گردد در بخش فرهنگ برعهده ماست و ما باید با تبیین برنامه‌های درست با فرهنگ مصرف‌گرایی مقابله کنیم. همچنین باید به مفاخر توجه کنیم زیرا مفاخر جزوی از هویت ملی و فرهنگی ما هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز