خبرگزاری کار ایران

بیانیه سپاه به‌ مناسبت روز خبرنگار

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۱۷۱

خبرنگار وجدان بیدار جامعه است و به عنوان دیده بان بایستی در تلاش برای اطلاع رسانی درست، دقیق و کامل حوادثو رویدادها برآید و در این راستا نباید تحت تاثیر جوسازی‌ها، شایعه پراکنی ها، هوچی گری‌ها و هیاهوآفرینی قرار گیرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت روز ۱۷ مرداد، خبرنگاران را خط مقدم مقابله با جنگ نرم و طلایه‌داران جبهه آگاهی‌بخشی جامعه برابر تهدیدات قدرت‌های استکباری و هجمه‌های رسانه‌ای غرب دانست.

به گزارش ایلنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای، فرارسیدن ۱۷ مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار را گرامی داشت.

بر اساس این گزارش در بخشی از این بیانیه آمده است: خبرنگاران، چشم بینا و زبان صادق و گویای مردم در عرصه تحولات و رخدادهای مهم و تاثیرگذار در جامعه هستند که رسالت حرفه‌ای خود را همواره از دریچه تعهد، صداقت و امانت داری جستجو می‌کنند.

این بیانیه افزوده است: خبرنگار وجدان بیدار جامعه است و به عنوان دیده بان بایستی در تلاش برای اطلاع رسانی درست، دقیق و کامل حوادثو رویدادها برآید و در این راستا نباید تحت تاثیر جوسازی‌ها، شایعه پراکنی ها، هوچی گری‌ها و هیاهوآفرینی قرار گیرد.

این بیانیه، درایت، رویکرد و رفتار حرفه ای اصحاب رسانه و جامعه خبرنگاران کشور به ویژه در عرصه های حساس و سرنوشت ساز را مزیت راهبردی و سرمایه بزرگی برای میهن اسلامی محسوب و تصریح کرده است: نقش آفرینی های درخشان و تاثیرگذاری های اصحاب رسانه و اقدام حول محور وحدت و یکپارچگی ملی و صیانت از منافع و مصالح کشور بیانگر اقتدار، اعتبار و ظرفیت های این قشر برای کمک تولید قدرت ملی و ایجاد بازدارندگی برابر دشمن است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به تعامل مثبت و سازنده رسانه ها و خبرنگاران با روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اهتمام ویژه آنان در انعکاس کارکردها، دستاوردها و توانمندی‌های سپاه و نقش پذیری‌های پاسداران انقلاب در عرصه های مختلف آمده است: بی تردید اقتدار و صلابت امروز سپاه در مقیاس جهانی، بخش اعظمی از نمایش خود را مرهون مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر خبرنگاران فهیم، و متعهد رسانه ها در انعکاس هوشمندانه، واقع بینانه و واقع گرایانه آن می‌داند.

این بیانیه ۱۷ مردادماه سالروز شهادت خبرنگار مجاهد و حماسه نگار محمود صارمی را فرصتی گرانسنگ برای پاسداشت مقام و منزلت حرفه خبرنگاری و تجلیل از اصحاب رسانه در کشور قلمداد و تصریح کرده است: همراهی جامعه رسانه‌ای کشور بویژه خبرنگار دانا و توانا با تحولات علمی و رشد و توسعه حیرت انگیز فن آوری‌های ارتباطات و اطلاعات و برنامه ریزی برای جبران عقب ماندگی ها در این عرصه ضرورتی است که می تواند آنان را در مواجهه با امپریالیسم خبری غرب و صهیونیسم رسانه ای توانمند و آماده سازد.

در ادامه این بیانیه با اشاره به تحولات جاری منطقه و جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و زنان و کودکان مظلوم فلسطینی و نقش آفرینی جهادی و هوشمندی جامعه رسانه ای کشور را مورد ستایش قرار گرفته و تصریح شده است موفقیت اصحاب رسانه و خبرنگاران ایرانی در جریان جنگ غزه و انعکاس اراده و پژواکی واحد و فراکیر در حمایت از مقاوت اسلامی فلسطین و افشای جنایات جنگی رژیم صهیونیستی اقدامی ارزشمند در راستای راهبرد حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بشمار رفته و بیانگر پیشتازی جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام در عرصه ی حمایت از مظلوم و برائت از ظالم است.

این بیانیه در پایان با ستایش از کارکردهای فاخر و ماندگار جامعه خبرنگاران در ترسیم عرصه‌ها و صحنه های توانمندی‌های دفاعی و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح کشور بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرده است: اینک که نظام سلطه برای پی گیری راهبردهای شیطانی خود در رویارویی با ملت ایران با تحمل شکست های پی در پی و خفت بار به جنگ نرم و هجمه به ارزش‌ها و باورهای دینی و انقلابی ما روی آورده است، در این میدان خطیر اصحاب رسانه بویژه خبرنگاران مجاهد و بابصیرت عهده دار رسالتی سنگین بوده و انتظار است با رویکردی هوشمندانه در صفوف مقدم جنگ نرم جهاد تمام عیار خود را از طریق آگاه سازی افکار عمومی و نشان دادن راه‌های مقابله با توطئه جدید دشمن به منصه ظهور رسانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز