خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام صدیقی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران:

چشم به راه تحقق وعده‌های دولت هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۱۱۵

اقدام شهردار تهران را که علی‌رغم هجمه‌های خارجی و بعضا داخلی صورت گرفت مهم‌تر از اقدامات دیگر ایشان تلقی می‌کنم. / درکنا رسکوت جوامع بین المللی سکوت کشورهای منطقه که نه اسلامیت از خود نشان دادند و ادعای مسلمانی کردند بلکه در خبرگزاری‌هایشان جنایات اسرائیل را بازگو نکردند وتلویحا حماس رامقصر جلوه دادند، حائز اهمیت است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه با گذشت یکسال از آغاز بکار دولت یازدهم چشم به راه تحقق وعده‌های دولت هستیم، گفت: توقع ما از دولت محترم این است که به داد مردم برسد و اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قراردهد و از این ظرفیت‌های عظیم تحصیلکردگان کشور استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت السلام کاظم صدیقی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران طی سخنانی اظهار کرد: مسئله مهم جهان اسلام امرز مسئله غزه است و شما دیدید که رهبر حکیم و فرزانه ما در خطبه روز عید فطر سخنرانی مستدل و محکمی در جمع متدینی که روز عید فطرمحضر ایشان شرفیاب شده بودند ایراد فرمدند، گویا مهم‌تر از این مسئله‌ای نبود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مسئله غزه امروز مهم‌ترین مسئله برای جهان اسلام است و ما شاهد زشتی‌های جانگداز و نفرت‌آوری هستیم که تاریخ بشر را سیاه می‌کند.

وی گفت: این گرگ خون آشام نامشروع و افرادی که یک کشور را جعلی به نام خودشان از مسلمانان و سکنه اصلی آنجا غصب کرده‌اند و در سرزمین آن‌ها علیه صاحبان اصلی این سرزمین هر چند وقت یکبار دندان‌های تیز خود را برای آن‌ها نشان می‌دهند و مرتکب جنایات جنگی وضد بشری می‌شوند، این بار هم یک برگ نگنین به پرونده سیاه خود افزودند.

حجت الاسلام صدیقی خاطر نشان کرد: در این مدت یعنی در ۲۸ روز جنایاتی که این‌ها مرتکب شده‌اند، بیش از دو هزار انسان بی‌گناه قتل عام شدند که تعداد کثیری از آن‌ها را زنان وکودکان و افراد سالخورده تشکیل می‌دادند.

این مدرس حوزه تاکید کرد: عجیب‌تر از این جنایت، تماشای نهادهای بین المللی است که به ظاهر برای دفاع از مظلوم تاسیس شده‌اند. این عکس العمل سازمان ملل که بی‌آبرویی و خنثی بودنش از حد گذشته در تاریخ ثبت شده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: شرم آور‌تر عکس العمل سازمان ملل در نحوه مواجه با مردم مظلوم غزه بود که با سکوت خودشان از این جنایت حمایت کردند و سخت‌تر از همه این‌ها رسوایی بود که‌ بان کی مون به عمل آورد چرا که دبیرکل سازمان ملل در اوج خون آشامی و جنایات جنگی صهیونیست‌ها چشمش را بر روی حقایق بست و جنازه حدود ۵۰۰ کودک را ندید و حمله به مساجد و مدرسه‌ها را نادیده گرفت. ‌رویتان سیاه باد که برای بشریت ننگ وخجالت به بار آوردید.

وی یادآور شد: درکنار این سیاهی‌ها و پلیدی‌ها چهره بزک کرده آمریکا بار دیگر نمایان شد و خداوند متعال بار دیگر پرده‌ها را کنار زد و همگان دیدند که در اوج جنایات جنگی و قساوت‌های بی‌سابقه صهیونیست‌ها آمریکا هم حمایت تسلیحاتی به هم پیمان خودش کرد و هم حمایت تبلیغاتی و سیاسی.

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: در کنار سکوت جوامع بین‌المللی سکوت کشورهای منطقه که نه اسلامیت از خود نشان دادند و ادعای مسلمانی کردند بلکه در خبرگزاری‌هایشان جنایات اسرائیل را بازگو نکردند و تلویحا حماس را مقصر جلوه دادند، حائز اهمیت است.

وی افزود: این‌ها نه اسلامیت دارند و نه می‌توان این کشورهای اسلامی را انسان نامید و امروز آبروی خودشان و همه وابستگان و عروسک‌های دنیای غرب را بیش از همیشه تاریخ بردند و خود را رسوا و سرافکنده تاریخ و مظلومین تاریخ کردند.

صدیقی همچنین تاکید کرد: دیدیم که این مردم قهرمان غزه که از هوا و زمین بر سرشان آتش فروریخت چه مقاومت و چه حماسه و غیرت و استقامت مثال زدنی ازخود نشان دادند؛ این‌ها بشریت راخشنود کردند و به آزادگان عالم روحیه دادند.

امام جمعه موقت تهران افزود: ملت قهرمان و مومن ولایی و با عاطفه ایران که همیشه الگو هستند نیز در حماسه روز قدس آنچنان حماسه همه جانبه‌ای از خودنشان دادند که‌‌ همان کسانی که پیش‌تر شعار «نه غزه ونه لبنان» را سرمی دادند امروز مجبور شدند بگویند «هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام».

وی همچنین با اشاره به سالگرد پیروزی حزب الله لبنان در جنگ سی وسه روزه، خاطر نشان کرد: این حزب الله لبنان و رهبر قهرمان و ابر مرد تاریخ معاصر عرب سید حسن نصرالله بود که درسی در تاریخ به جنایتکاران دادند و افسانه شکست ناپذیر اسرائیل را باطل کردند و این جرات و شهامت را برای دیگران همین‌ها به وجود آوردند که امروز غزه هم دنباله آن را گرفته است.

این مدرس حوزه همچنین اظهار داشت: نکته بعدی این است که سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات پیروزی جدیدی را آفریدند وشبکه‌های ماهواره‌ای که با انگلیس و آمریکا مستقیم در ارتباط بودند و با همکاری گروه‌های تکفیری به ارائه عزاداری‌های خشن می‌پرداختند، کشف شدند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سپری شدن یکسال از عمر دولت یازدهم، افزود: ما همچنان چشم به راه تحقق وعده‌هایی که دولت در طول این یکسال به مردم داده و همچنین سفارشاتی که مقام معظم رهبری اکیدا و مکررا فرموده‌اند، هستیم.

وی ادامه داد: این اقتصادمقاومتی که الگویی است برای تامین رفاه مردم و پیشگیری در برابر بحران‌های اقتصادی دنیا چه وقت بناست که محقق شود؟

حجت الاسلام صدیقی بابیان اینکه تحقق وعده‌های دولت دارد دیر می‌شود؛ گفت: توقع ما از دولت محترم این است که به داد مردم برسد و اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قراردهد و از این ظرفیت‌های عظیم تحصیلکردگان کشور استفاده کند.

این مدرس حوزه با اشاره به بحثحجاب وعفاف وتکریم زنان در فرهنگ، خاطر نشان کرد: الحق‌کاری که شهردار محترم تهران درخصوص مسئله حجاب انجام داد اقدام برجسته‌ای بود و من این اقدام شهردار تهران را که علی‌رغم هجمه‌های خارجی و بعضا داخلی صورت گرفت مهم‌تر از اقدامات دیگر ایشان تلقی می‌کنم.

وی در ادامه یادآور شد: قبل از شهردار تهران نیز رئیس دانشگاه علامه طباطبایی آن رئیس متدین ومعمم و آشنا به اسلام این کار را انجام داد و این مسئله جزو مسائل اساسی ما است. همچنان که ما در خصوص مسئله کار، قناعت، الگوی مصرف و مسئله جهادی نیاز به فرهنگ داریم.

حجت الاسلام صدیقی تاکید کرد: دولت باید از فرهنگی که شهدا به ارمغان آورده‌اند حمایت و پاسداری ودر این زمینه سیاست گذاری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز