خبرگزاری کار ایران

پیام رئیس‌جمهور به اجتماع «کودکان غزه، کودکان ایران»؛ / تکرار /

فاجعه غزه قتل‌عام انسانیت است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۰۱۸

جهانیان اکنون شاهد دوگانگی در رفتار غرب و برخی نهادهای بین‌المللی به مقوله حقوق بشر هستند و سکوت آنها را اینچنین تعبیر کرده‌اند که معنای حقوق بشر در قاموس آنها صرفاً حمایت از حقوق غربی‌ها است.

رئیس‌جمهور فاجعه غزه را نه کشتار انسان‌ها بلکه قتل‌عام انسانیت دانست و تصریح کرد: دولت‌های غربی باید برای جلوگیری از این نسل‌کشی بزرگ، با کنار گذاشتن منافع و مطامع مادی و سیاسی خود، با مردم و کشورهای آزادی‌خواه جهان همراهی کنند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پیامی به اجتماع «کودکان غزه، کودکان ایران»، با اشاره به حمایت کودکان ایران از کودکان غزه که ریشه در تمدن، فرهنگ و هویت اسلامی و اخلاق‌مداری و آزادگی ایرانیان دارد، افزوده است: کودکان ایران با این حرکت خود به جهانیان اعلام می‌کنند که «کودکان غزه، کودکان ایرانند».

متن پیام رئیس‌جمهور به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

تجاوز بی‌رحمانه، کشتار وحشیانه و به خصوص قساوت روزهای اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و کودکان معصوم و زنان بی‌دفاع غزه، ماهیت پلید این رژیمِ کودک‌کش را بیش از پیش برای جهانیان آشکار ساخت.

بی‌تردید بمباران مدارس و قطعه قطعه کردن کودکان فلسطینی مصداق کامل و عینی نسل‌کشی در جهان امروز است؛ فاجعه غزه، نه کشتار انسان‌ها بلکه قتل‌عام انسانیت است.

عمق این جنایات اتحادی انسانی و اجماعی جهانی میان مردم و کودکان بسیاری از کشورهای دنیا برای حمایت از کودکان غزه بوجود آورده است. چگونه می‌توان پیکر بی‌جان و آغشته به خون کودکان بی‌دفاع را دید و سکوت کرد؟ پیشنهاد ملت ایران برای ساختن «جهان عاری از خشونت و افراط گری» که سال گذشته در سازمان ملل متحد مطرح شد، پاسخی بهنگام و مسئولانه در قبال انفعال نهادهای بین‌المللی در مقابل کشتاری چنین سبعانه بود.

جهانیان می‌دانند که هیچ منطقی نمی‌تواند از کشته شدن کودکان بی‌گناه و بی‌پناه غزه دفاع کند. کشتار زنان و کودکان بی‌گناه توسط رژیم صهیونیستی معنایی غیر از عجز اشغالگران قدس شریف در مقابله با مردم مبارز و مقاوم فلسطین ندارد؛ بی‌شک نام این مردمان به عنوان نماد مقاومت و ظلم‌ستیزی در تاریخ جاودانه خواهد شد.

حمایت مردم و بویژه کودکان ایرانی از کودکان غزه، ریشه در تمدن، فرهنگ و هویت اسلامی و اخلاق‌مداری و آزادگی ایرانیان دارد که همواره الگویی برای سایر ملت‌ها بوده است. کودکان ایران بر مبنای این نگاه بشردوستانه آلام کودکان غزه را آلام خود می‌دانند و با آنها همدردی می‌کنند و با اقدام شایسته رسانه ملی در تمهیدِ این اجتماع؛ به جهانیان اعلام می‌کنند که: «کودکان غزه، کودکان ایرانند.»

جهانیان اکنون شاهد دوگانگی در رفتار غرب و برخی نهادهای بین‌المللی به مقوله حقوق بشر هستند و سکوت آنها را اینچنین تعبیر کرده‌اند که معنای حقوق بشر در قاموس آنها صرفاً حمایت از حقوق غربی‌ها است.

صدای شما جوانان و نوجوانان و کودکان ایران، صدای زنده بودن «وجدان انسانی» است. صدای محکومیت جنایت و خشونت سازمان‌یافته دولتی، صدای محکومیت معیارهای دوگانه در مناسبات جهانی، ‌صدای محکومیت بی‌تفاوتی و بی‌تفاوت‌های جهان است.

صدای شما، «صدای افکار عمومی»، صدای جامعه انسانی، صدای جامعه اخلاقی و صدای جامعه اسلامی است. این صدا، صدایی است بلندتر از ظلم ستمکاران و کیست نداند که تنها صداست که می‌ماند.

امروز اگر دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی ساکت‌اند، بچه‌ها و جوانانی که وجدان پاک دارند، صدای مظلومیت مردم فلسطین‌اند.

صلح و آرامش و پرهیز از جنگ و خونریزی در جهان، خواست اصلی و حق واقعی و مسلم کودکان جهان و نسلی است که بدنبال افقی روشن، انسان‌محور و اخلاق‌مدار برای آینده است. انتظار می‌رود دولت‌های غربی نیز در این زمینه منافع و مطامع مادی و سیاسی خود را کنار بگذارند و با مردم و کشورهای آزادی‌خواه جهان برای جلوگیری از این نسل‌کشی بزرگ همراهی نمایند.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز