خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان چهارمحال و بختیاری:

برای حل معضلات کشور همه باید به صحنه بیایند

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۸۴۷

اگر ایران و انقلاب و هدایت‌های رهبری نبود توطئه نیل تا فرات محقق می‌شد. / اگر دولت باز همه مشکلات را حل کنند همه مردم باید توجه کنندکه در عرصه فرهنگ، اقتصاد و مسائل اجتماعی و حتی امنیتی پیشرفت بدون حضور و مشارکت مردم امکانپذیر نیست.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز برای حل معضلات کشور همه باید به صحنه بیایند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان چهارمحال بختیاری گفت: دولت به حضور ایثارگران افتخار می‌کند و هر چه در توان داشته باشد هر چند کوچک به آنها خدمت می‌کند.

وی ادامه داد: اینکه در جامعه ما خانواده شهید و خانواده ایثارگر بودن و کسی که در راه انقلاب و دفاع مقدس سلامتی خود را تقدیم کرده بودند افتخار باشد به این معنا است که ارزش‌های ایثارگری در جامعه ما باقی مانده است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه احترام به شهیدان و ایثارگران نه با زبان و نه با خدمت ما برآورده می‌شود، اظهار داشت: احترام به شهیدان فقط با اراده ما برای ادامه راه و مسیر آنها امکانپذیر خواهد بود اگر امروز در برابر فشار قدرت‌های بزرگ و جنایتکاران جهانی و آنهایی که می‌خواهد در امور داخلی کشورها مداخله کنند ایستادگی کرده‌ایم و سرتسلیم فرود نیاورده به معنای احترم به شهیدان است.

رئیس جمهور افزود: اگر راه انقلاب را ادامه دادیم و در راه توسعه و اعتلای ایران فداکاری و ایثار کردیم به معنای احترام به شهیدان، ایثارگران و آزادگان و همه رزمندگان و جانبازان است.

روحانی با تاکید بر اینکه باید خود را در برابر ایثارگران متعهد ببینیم، تصریح کرد: کوچکترین تعهد احترام به خانواده‌های ایثارگران است و بزرگترین احترام ادامه راه و اهداف آنهاست.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به حوادثاخیر منطقه یادآور شد: علما و فرهیختگان بار سنگینی را بر دوش دارند کل منطقه آبستن حوادثدردناک بوده و از غزه و فلسطین تا لبنان وسوریه عراق و افغانستان می‌بینیم که از پیکره دنیای اسلام خون می‌چکد و متاسفانه دشمنان قسم خورده‌ای که روزی شعار نیل تا فرات را سر می‌دادند از نیل تا فرات را آغشته به خون کرده‌اند و به این معناست که باید هوشیار شویم و توطئه‌های استکبار حهانی نه تنها فقط برای ایران بلکه جهان اسلام و خاورمیانه را جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه هیچ راهی برای نجات امت اسلام جز وحدت، ایثار و فداکاری وجود نداردک تاکید کرد: ما باید قدرتمند شویم. با ضعف امت اسلام تهاجم مستکبرین هم بیشتر می شود.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: اولین قدرت و توان ما، قدرت و توان فرهنگی و معنوی است اما باید قدرت مادی را هم افزایش دهیم و برای اینکه قدرتمند شویم باید موانع و مشکلات را از پیش پا برداریم.

رئیس جمهور با اشاره به معضلات زیست محیطی کشور خاطرنشان کرد: معضل گرد و غبار و ریزگردها از مرزهای غربی شروع می‌شود و حتی به جنگل‌های بلوط و آرامش و سلامت مردم رحم نمی کند و تالاب‌های بسیاری هم خشک شده‌اند.

روحانی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند چرا شما فقط از دریاچه ارومیه سخن می‌گویید، عنوان کرد: اگر ما از خشک شدن دریاچه ارومیه جلوگیری نکنیم دیگر این گرد و غبارها، ریزگرد نیستند بلکه به طوفان نمک تبدیل می‌شوند و ۱۴ استان را به نابودی می‌کشند.

رئیس شورای عالی اقتصاد با تاکید بر اینکه جامعه ما از معضل بزرگی به نام بیکاری رنج می‌برد، ابراز داشت: از سال ۸۶ تا سال ۹۱ حتی یک اشتغال خالص و مثبت نیز نداشته ایم که این آمار وحشتناک است اشتغال صفر یعنی فاجعه بزرگ برای کشور.

رئیس دولت یازدهم تاکید کرد: ما برای حل مشکلات راهی جز اولویت‌بندی معضلات و اولویت‌بندی چاره‌ها نداریم.

روحانی با بیان اینکه نقد نه فقط یک حق بلکه وظیفه ملت ایران است، گفت: دولت نقد را نه تنها تحمل می‌کند بلکه به نقد منصفانه شما افتخار و به آن عمل می‌کند همه ملت ایران حق نقد دارند و این وظیفه‌شان است که از دولتی که خادم آنهاست نقد کنند چرا که تردیدی نیست که ما هم اشتباه می‌کنیم و مردم به عنوان صاحب انقلاب و کشور مبنای همه امورند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به شرایط سخت آغاز به کار دولت یازدهم بیان کرد: اگر دولت باز همه مشکلات را حل کنند همه مردم باید توجه کنندکه در عرصه فرهنگ، اقتصاد و مسائل اجتماعی و حتی امنیتی پیشرفت بدون حضور و مشارکت مردم امکانپذیر نیست.

وی ادامه داد: امروز برای حل معضلات کشور همه باید به صحنه بیایند.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه ایران بزرگترین قدرت منطقه‌ای است، خاطرنشان کرد: ما به عراق، سوریه و لبنان در برابر تروریسم کمک می‌کنیم و به فلسطین دربرابر جنایتکاران صهیونیست کمک می‌کنیم و این ملت علی‌رغم همه مشکلاتی که دارند که یا به خاطر توطئه‌های استکبار یا بی‌تدبیری بوده قدرتمندترین دولت منطقه است و اگر ایران و انقلاب و هدایت‌های رهبری نبود توطئه نیل تا فرات محقق می‌شد.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه وحدت و اتحاد تنها راه نجات ما است، تاکید کرد: این دولت در یازده ماه گذشته قدم‌های مهمی را برداشته است و ما توانسته‌ایم تورم شتابنده را مهار کنیم و در تاریخ ایران کاهش ۳۱ درصدی تورم از ۴۵ درصدبه ۱۴ درصد بی‌نظیر بوده که این کار ملت و خادمان شماست.

روحانی با اشاره به طرح تحول سلامت اظهار داشت: با اجرای این طرح حتی کشورهای صنعتی نیز دچار حیرت شدند. قیمت داروی ایرانی از پارسال تا به امروز افزایش نیافته و داروی خارجی نیز کاهش قیمت داشته است.

رئیس جمهور ادامه داد: ما در زمینه محیط زیست یک قدم به جلو برداشته‌ایم و معضل دریاچه ارومیه که برای میلیون ها انسان خطرناک بود تا حدی توانسته‌ایم معضل را مهار کنیم و یک گام به جلو برداشته باشیم.

وی تصرح کرد: دولت تمام حواسش جمع است تا به استان و مردمی اجحاف نشود و معیار ما قانون و حق است.

رئیس شورای عالی اقتصاد با تاکید بر اینکه دولت تحت تاثیر این و آن قرار نمی‌گیرد، ابراز داشت: مشکلات کشور مشکل همه ماست و نباید فرقی میان این و آن گذاشت.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه دولت به شعار حقوق شهروندی و اتحاد و آشتی در سراسر کشور ایستاده است، تاکید کرد: همه مردم باید از حقوق طبیعی و شهروندی برخودار باشند.

روحانی در پایان عنوان کرد: ملت ایران قادر است از مشکلات عبور کند و در زمینه سیاست خارجی، هسته‌ای، تحریم و کمک به ملت‌های منطقه در برابر تروریسم و مظلومان منطقه در برابر آدمکش‌ها راهش را ادامه بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز