خبرگزاری کار ایران

یک پژوهشگر مسائل خاورمیانه:

بزرگ‌ترین برنده آشوب‌ها در ممالک اسلامی اسرائیل است

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۷۸۵

آیا جرم فقط صورت صورت عریان جرم است؟ آیا سرکوب سازمان یافته نمی‌تواند جرم باشد؟ در کجا اثبات شده موشک حماس از مدارس و سازمان‌های غیر نظامی شلیک شده است و به رسمیت شناختن کدام اسرائیل مطرح است؟

نشست تخصصی «بررسی ابعاد نقض حقوق بشر در نوار غزه» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پژوهشگر ارشد مطالعات استراتژیک خاورمیانه در این نشست اظهار داشت: باید توجه داشت که در نوار غزه حقوق بین‌الملل خفته است، زور و فرصت‌طلبی حاکم بوده و چه کسی می‌تواند بر جنایات اسرائیلی چشم‌پوشی کند؟

به گزارش ایلنا «قدیر نصری» با اشاره بر پژوهش جان میل‌شایمر در خصوص توجیه حمایت امریکا از اسرائیل گفت: «دو گروه نادان» در امریکا وجود دارد، توجیه دسته نخست این است که قدس مکانی استراتژیک و تسلط بر این مکان مهم است اما این گروه بدانند که سوریه، ترکیه و روسیه و… کشورهای استراتژیک مهم دیگر هستند.

وی ادامه داد: شایمر استدلال گروه دوم را «شعار رهائی بخشی» می‌داند که پیروان مسیح ادامه دهنده آن بوده و مصادیق آنرا موفقیت آمریکا در توسعه کره جنوبی در مقابل کره شمالی، آلمان غربی در برابر آلمان شرقی، اروپای غربی در برابر اروپای شرقی برمی‌شمارند.

این پژوهشگر مسائل خاورمیانه در تشریح نظرات شایمر گفت: وی می‌گوید این استدالات نادرست است زیرا اگر به جهت رهائی‌بخشی باشد هیچ کشوری محتاج‌تر از آوارگان فلسطینی نخواهد بود.

نصری با اشاره به لابی یهود در کنگره امریکا و نفوذ اطلاعاتی بدنه کار‌شناسی یهود در نمایندگان کنگره گفت: در شرایط کنونی باید به این نکته توجه کرد که منطقه بسیار پیچیده است و اولویت «امنیتی» است بنابراین باید در نظر داشت که عامل پیش‌بری استدلال‌هایمان چیست؟

وی افرود: استدلال رژیم صهیونیستی در حمله به غزه بر این اصول استوار است: ۱ - بانی و آغازگر مبارزه حماس است ۲ - استفاده مجرمانه و نظامی‌گری حماس از امکانات آموزشی و درمانی ۳ - تردید و تشکیک در مشروعیت اسرائیل ۴ - نیات مجرمانه حماس برای آینده و ایجاد دالان‌های زیرزمینی توسط حماس؛

این پژوهشگر مسائل خاورمیانه در پاسخ به این اتهامات تشریح کرد: آیا جرم فقط صورت عریان جرم است؟ آیا سرکوب سازمان یافته نمی‌تواند جرم باشد؟ در کجا اثبات شده موشک حماس از مدارس و سازمان‌های غیر نظامی شلیک شده است و به رسمیت شناختن کدام اسرائیل مطرح است؟

نصری ادامه داد: اسرائیل روز به روز بر شهرک‌سازی خود می‌افزاید و آن‌ها نه تنها فلسطین را قبول ندارند بلکه آوارگان آن‌ها را نیز قبول ندارند.

وی در پاسخ به اتهام دیگر نیز باید گفت: نمی‌توان ثابت کرد فردی نیتی علیه من دارد و باید به مجازاتش رساند؟ بنابراین می‌توان همه این اتهامات را توجیه جنایت نامید و بزرگ‌ترین برنده آشوب‌های در ممالک اسلامی اسرائیل است.

در پایان این نشست تخصصی افراد حاضر در نشست به طرح پرسش‌های خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز