خبرگزاری کار ایران

روحانی در جمع مردم شهرکرد:

بر عهدم وفادارم / نرمش ذلیلانه ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۶۰۶

هر آنچه پارسال در سخنرانی شهرکرد گفتم پای آن ایستاده‌ام و باهم مسیر پیشرفت، تعالی و ترقی ایران عزیز و بویژه بام ایران یعنی شهرکرد و چهارمحال را طی خواهیم کرد تا فقر ومشکلات از ایران و این دیار رخت بربندد.

رییس‌جمهور تاکید کرد: هرآنچه که سال گذشته و در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در میان مردم شهرکرد وعده داده، به آن پایبند است.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در روزشگاه انقلاب دردیدار با گروه‌های مردمی، گفت: من در سالروز پیروزی جنبش مشروطیت که سرآغاز آزادی از استبداد و قانون‌گرایی و سرآغاز تمدن نوین در ایران عزیز بود و این دیار نیز نقش تاثیرگذاری در آن ایفا کرد به این منطقه آمده‌ام.

وی ادامه داد: دیروز سالروز امضای فرمان مشروطه بود و کیست که نداند علما، مجتهدان، عشایر و مردم فداکار این سرزمین چه نقش بزرگی برای آن تحول بزرگ ایفا کردند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ سال از جنبش مشروطه گذشته اما عشایر، بزرگان و نخبگان ویژگی ایستادگی در برابر انواع استعمار و مداخلات خارجی و حرکت در مسیر قانونگرایی و اخلاق را ادامه داده‌اند، تصریح کرد: در آن روز در برابر استبداد و استعمار ایستادگی کردید و سپس نقش خود را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرده و سپس مردم ایران در دفاع مقدس دلاوری مردم، جوانان و فرماندهان شما را مشاهده کردند.

روحانی با یادآوری اینکه استان چهارمحال و بختیاری اولین استانی بوده که وی برای تبلیغات انتخاباتی‌اش به آن سفر کرده بود، خاطر نشان کرد: پارسال در آغاز تبلیغاتم در شهرکرد گفتم که می‌خواهم از بام ایران با مردم ایران سخن بگویم. امروز نیز به همان شهر و دیار پرافتخار برگشتم تا بگویم به عهد پارسالم وفادارم و هر آنچه پارسال در سخنرانی شهرکرد گفتم پای آن ایستاده‌ام و باهم مسیر پیشرفت، تعالی و ترقی ایران عزیز و بویژه بام ایران یعنی شهر کرد و چهارمحال را طی خواهیم کرد تا فقر ومشکلات از ایران و این دیار رخت بربندد.

وی ادامه داد: راه تاریخی ما مشخص است و این راه وحدت، یکپارچگی و برابری به این دیار و سرزمین برادری و اخوت اقوام و طوائف و عشایر گوناگون مشهور است.

رئیس جمهور با بیان اینکه می‌دانیم که نه ایران بلکه منطقه و دنیای اسلام با معضلات فراوانی رو به رو است به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه اشاره کرد و اظهار داشت: مردم ایران در یک ماه گذشته از مقاومت دلیرانه مردم بزرگ و صبور غزه حمایت کردند و کار مردم ایران در حمایت از مسلمانان و کسانی که کودکان و زنان‌شان در برابر بمب‌های اهدایی استکبار توسط ظالمانه‌ترین گروه تاریخ یعنی صهیونیست‌ها مقابله کردند و پیروز شدند و پیروز خواهند شد.

رئیس دولت تدبیر و امید باتاکید بر اینکه مردم ایران در کنار مظلومان عالم مردم فلسطین، مردم لبنان، مردم سوریه و عراق بوده و هستند، یادآور شد: کسی تردید ندارد که دلسوزی این سرزمین نسبت به عتبات عالیات و قبور ائمه اطهار(ع) بی‌مانند است.

روحانی ادامه داد: این مردم بزرگ دلیر و مقاوم نه تنها برای منافع ایران بلکه برای منافع جهان اسلام و مظلومان دنیا بوده و هستند.

رئیس جمهور با اشاره به سالروز آغاز به کار دولت یازدهم در سال گذشته خاطرنشان کرد: یک سال است که این دولت از رای و اراده و پشتیبانی شما مردم ایران کارش را آغاز کرده و این دولت افتخار می‌کند که در مسائل مهم کشور گام‌های اولیه را برداشته است.

رئیس شورای امنیت عالی ملی اضافه کرد: در مسائل اقتصادی در سیاست خارجی، در سیاست داخلی و در مسائل فرهنگی و اجتماعی گام‌های روشن و آشکاری به کمک مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری و لطف خدا و توجهات حضرت ولیعصر(عج) برداشته شده است.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی امروز ایران با دیروز متفاوت است تاکید کرد: دیدیم که دولت در برابر اقدام ظالمانه قدرت‌های بزرگ که اموال مردم را مسدود کرده بود حداقل هفت میلیارد را از چنگ‌شان درآورد و قدم‌های بعدی نیز با قدرت برداشته خواهد شد.

رئیس دولت یازدهم با تاکید بر اینکه دنیا می‌داند دیگر تهدید و تحریم تاثیرگذار نیست ابراز داشت: ما نرمش نرمش قهرمانانه خواهیم داشت همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند و نرمش ذلیلانه ممنوع است و تسلیم برابر قدرت‌های بزرگ ممنوع است اما منطق، استدلال، سخن‌گفتن از طریق معیارهای دینی و اسلامی سیره پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و ائمه اطهار است.

روحانی با اشاره به گام‌های دولت در عرصه اقتصادی گفت: امروز نسبت به سال گذشته ثبات و آرامش بیشتری وجود دارد و مردم دیگر برای خرید ارز و سکه حرص نمی‌ورزند و کسی آنها را برای ذخیره کردن سکه و ارز به خانه‌هایشان و زیر تشک‌ها هدایت نمی‌کند.

وی ادامه داد: مردم این احساس ثبات را هم در مغازه‌ها، هم در کالاها هم در بازار بورس و هم در بازار سکه و طلا مشاهده می‌کنند و این مهم‌ترین پایه برای سرمایه‌گذاری در کشور است.

رئیس شورای عالی اقتصاد با اشاره به ورود هیات‌های تجاری و اقتصادی کشورهای خارجی به ایران یادآور شد: سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی به سمت ایران حرکت کرده‌اند و می‌بینیم که آنها گروه گروه آمده‌اند.

رئیس جمهور افزود: ده‌ها طرح و پروژه در همین استان در دست بررسی است و ما شاهد چهار محال و بختیاری جدید و شهرکردی جدید و استانی توسعه یافته خواهیم بود.

روحانی با تاکید بر اینکه کشور ما از لحاظ منابع آبی دارای مشکلاتی است، ابراز داشت: مردم ما مردمی عدالت‌جو و بزرگوار و دارای روحیه همزیستی با دیگران هستند اما اگر طرحی به مردم و چشمه‌سار این استان لطمه وارد کند دولت مانع از آن خواهد شد. من همانطور که در اهواز به مردم خوزستان گفتم تمام سرشاخه‌های کارون و زاینده‌رود آنگاه که برای آب آشامیدن باشد برای همه استان‌های سر راهش است و همه باید از آب آشامیدن استفاده کنند اما آنجا که استفاده دیگری از آب مطرح است حساب و کتاب وجود دارد و باید عادلانه عمل شود.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه همه مردم ایران باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، عنوان کرد: ما باید از طریق علمی از آب استفاده کنیم چراکه ما بر روی کمربند خشکسالی قرار گرفته‌ایم و باید حواس‌مان باشد تا از بهترین نحو از آب استفاده کنیم.

وی با اشاره به مشکل استان چهار محال بختیاری در آب شرب گفت: یکی از طرح‌های این سفر استانی طرح بن - بروجن است که آب شرب را از بن به بروجن و سپس شهرکرد می‌رساند البته این طرح یک روزه اجرا نمی‌شود و چند ساله است و در نهایت اجرا می‌شود و امیدواریم در همین دولت یازدهم، این طرح آبرسانی را به مرحله اجرا درآوریم.

رئیس شورای عالی اقتصاد طرح راه‌آهن شهرکرد به اهواز را دومین طرح عمده این سفر استانی اعلام کرد و یادآور شد: ان‌شاءالله راه‌آهن اصفهان به شهرکرد و سپس به خوزستان راه‌اندازی می‌شود و این راه‌آهن می‌تواند موجب آبادانی استان شود و تحول بزرگی را ایجاد کند.

رئیس جمهور اضافه کرد: البته این پروژه بیش از یک میلیارد هزینه دارد اما به وزارت مسکن، راه و شهرسازی ابلاغ شده این طرح را به عنوان طرح مصوب دولت تدبیر و امید باید آغاز کند.

وی طرح سوم عمده این سفر استانی را بحثفولاد دانست و ابراز داشت: تکمیل فولاد، راه‌اندازی آهن اسفنجی و مساله ورق است که طبق قول مسئولان اجرای این مراحل هم از طریق بخش دولتی و هم بخش خصوصی و تا سال ۹۴-۹۵ اجرایی می‌شود و برای اشتغال و توسعه استان تاثیرگذار خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری باید به قطب گردشگری تبدیل شود بیان کرد: این همان قولی است که در سخنرانی‌های انتخاباتی‌ام در شهرکرد نیز بیان کردم و من به معاونت میراثفرهنگ و صنایع دستی و گردشگری دستور می‌دهم تا طرح گردشگری تا پایان امسال تهیه و تصویب شود و طرح‌های صنایع دستی هم باید ۶ هزار شغل ایجاد کند.

رئیس شورای عالی اقتصاد ادامه داد: به غیر از چهار طرحی که عنوان کردم ۷۹ طرح دیگر تا پایان سال ۹۳ و ۹۴ اتمام خواهد یافت و عملیاتی می‌شود و ۷۶ پروژه در سال ۹۳ و سه پروژه نیز در سال ۹۴ خواهد بود.

رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه دولت به مساله سلامت و بیمه مردم اهمیت می‌دهد خاطرنشان کرد: در طول یکی، دو ماه گذشته طرح تحول سلامت اجرایی شده و تمام مردم ایران تحت پوشش درمانی قرار گرفته‌اند و هر کسی بیمه نیست می‌تواند تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مردم عزیزی که تا دو ماه پیش به بیمارستان می‌رفتند بیش از ۳۷ درصد از مخارج را از جیب شان می‌دادند و طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت عنوان کرده خرج مردم در بیمارستان در شهرها به ۷ درصد و در روستاها به ۵ درصد رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز