خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار وزیرخارجه ونزوئلا:

کشورهای مستقل در برابر جنایت و تروریسم متحد شوند

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۰۹۰

برای جمهوری اسلامی ایران روابط بسیار نزدیک و استراتژیک با همه کشورهای مستقل آمریکای لاتین نظیر ونزوئلا که در برابر ابرقدرت ها از جمله آمریکا ایستادگی می کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

رییس جمهور خواستار اتحاد کشورهای مستقل در برابر جنایت و تروریسم شد و گفت: بی‌تردید ملت‌ها و دولت های در حال توسعه نیز در برابر قدرت هایی که قصد مداخله در امور داخلی کشورشان را دارند، پیروز نهایی خواهند بود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی در دیدار وزیر امور خارجه ونزوئلا با ابراز خرسندی از روابط صمیمانه و دوستانه میان تهران – کاراکاس در سال‌های اخیر گفت: اراده دولت تدبیر و امید توسعه روابط بین دو کشور دوست در همه زمینه ها است.

روحانی با تاکید بر اینکه کشورهای مستقل در برابر جنایت و تروریسم متحد شوند، گفت: برای جمهوری اسلامی ایران روابط بسیار نزدیک و استراتژیک با همه کشورهای مستقل آمریکای لاتین نظیر ونزوئلا که در برابر ابرقدرت ها از جمله آمریکا ایستادگی می کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

رییس جمهور گفت: همه باید در برابر توطئه‌ای دشمنان متحد شویم و دست در دست یکدیگر دهیم و نگذاریم آنها به ملت های در حال توسعه فشارآورند. البته بی‌تردید ملت‌ها و دولت های در حال توسعه نیز در برابر قدرت هایی که قصد مداخله در امور داخلی کشورشان را دارند، پیروز نهایی خواهند بود.

روحانی اقدام رییس جمهوری فقید ونزوئلا در قطع رابطه با رژیم صهیونیستی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: خوشحالیم که آقای مادورو رییس جمهور ونزوئلا همان راه و مسیر هوگو چاوز را ادامه می‌دهد.

الیاس خائوا وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رییس جمهوری کشورش به دکتر روحانی و قدردانی از برگزاری نشست کمیته فلسطین جنبش غیرمتعهد ها در تهران ابراز امیدواری کرد که همکاری‌ها و مناسبات دو جانبه تهران و کاراکاس در راستای منافع دو دولت توسعه یابد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا با بیان اینکه خط سیاسی و فکری ونزوئلا همان راه و مسیر هوگو چاوز رییس جمهور فقید این کشور است، گفت امروز بیش از هر زمان دیگر ما نیازمندیم در کنار هم باشیم تا بتوانیم در مقابل امپریالیسم جهانی مبارزه و ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به مواضع چاوز در دفاع از حقوق ملت ها بویژه ملت فلسطین گفت: در این راستا رییس جمهور فقید ونزوئلا ۷ سال پیش رابطه سیاسی با رژیم صهیونیستی را قطع کرد و گذشت زمان نشان داداین تصمیم بسیار درست بوده است.

خائوآ گفت: ونزوئلا از هر نوع ابتکار و برنامه تهران در خصوص مسایل منطقه ای از جمله سوریه، عراق و به خصوص فلسطین حمایت می کند و با جمهوری اسلامی ایران کاملا متحد و هماهنگ است.

وی با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در شهریورماه امسال اظهار امیدواری کرد که همکاری دو کشور بیش از پیش ارتقاء یابد چرا که اراده سیاسی دولت ونزوئلا آغاز همکاری های تازه با جمهوری اسلامی ایران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز