خبرگزاری کار ایران

محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری: / ۳ /

زنان باید ممنون اقدام شهرداری باشند

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۹۷۷

به شخصه از شهرداری تهران تشکر می‌کنم که اقدام پسندیده‌ای کرده و اگر این تفکیک جنسیتی انجام شود به نفع زنان بوده و آنان نیز باید ممنون باشند.

دادستان کل کشور گفت: به شخصه از شهرداری تهران تشکر می‌کنم که اقدام پسندیده‌ای کرده و اگر این تفکیک جنسیتی انجام شود به نفع زنان بوده و آنان نیز باید ممنون باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص بخشنامه شهرداری تهران برای جداسازی زنان و مردان در ادارات مختلف شهرداری و اینکه این مساله مغایرتی با قانون و شرع ندارد، گفت: کرامت زن در این است که اگر در جایی که مرد است، جدا باشد. طبیعتا کار کردن در اتاق با نامحرمان برای زنان سخت است و زنان زمانی که با چند خانم دیگر در یک اتاق باشند راحت‌تر هستند. ما باید از اقدام شهرداری حمایت کنیم و از برخی مسئولان که نسبت به این مساله انتقاد کردند تعجب می‌کنم.

دادستان کل کشور این جداسازی را به نفع زنان دانست و گفت: به شخصه از شهرداری تهران تشکر می‌کنم که اقدام پسندیده‌ای کرده و اگر این کار انجام شود به نفع زنان بوده و آنان نیز باید ممنون باشند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه اخیرا یکی از روزنامه‌ها کاریکاتوری در مورد غزه منتشر کرده است آیا دستگاه قضایی قصد برخورد با این روزنامه را ندارد، گفت: خبر آن را شنیده ولی هنوز کاریکاتور را ندیده‌ام و با وجود اینکه مساله را پیگیری کردم اما متوجه نشدم دادستانی نسبت به این مساله ورود کرده است یا خیر.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه برخی فعالان سیاسی مدعی هستند که قوه قضاییه‌‌ همان گونه که پرونده مهدی هاشمی را مورد رسیدگی قرار داده باید به ده پروند‌ه مفتوحی که سعید مرتضوی در دستگاه قضایی دارد رسیدگی کند و به دلیل آنکه برخی از پرونده‌های مرتضوی از سال ۸۵ تشکیل اما حکم قطعی برای آن صادر نشده موجب شده که برخی دستگاه قضایی را به دوگانگی رفتار متهم کنند که اژه‌ای پاسخ داد: اصولا پرونده در دستگاه قضایی یا با شکایت شاکی خصوصی یاگزارش مراجع رسمی یا ورود مدعی العملوم تشکیل می‌شود و هیچ پرونده‌ای نیست که بدون رسیدگی بماند برخی از پرونده‌ها به دلیل کارشکنی‌ها نیاز به زمان دارد اما این مساله موجب نمی‌شود که به اتهامات افراد رسیدگی نشود.

وی ادامه داد: در رابطه با فردی که نام بردید برخی پرونده‌ها رسیدگی و حتی حکم هم صادر شده که اکنون در دیوان عالی کشور است و برای برخی از پرونده ‌ها کیفرخواست صادر شده و برخی پرونده‌ها نیز در مرحله تحقیقات مقدماتی است. البته باید توجه کرد که تشکیل پرونده‌ها همزمان نبوده است.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این پرسش که پرونده شکایت فاضل لایجانی از مهدی هاشمی در چه مرحله‌ای است؟ گفت: این پرونده نیز در حال رسیدگی بوده اما اطلاع دقیق ندارم که در چه مرحله از رسیدگی است.

سخنگوی دستگاه قضایی با در پیش بودن روز خبرنگار، حرفه خبرنگاری را از کارهای سخت عنوان کرد و گفت: به سهم خود از تلاش خبرنگاران از انعکاس اخبار تشکر می‌کنم.

خبرنگاری با اشاره به این مساله خواستار این شد که دادستان کل کشور مقدمات تبدیل قرار بازداشت صبا آذرپیک به قرار دیگر را فراهم آورد که محسنی اژه‌ای پاسخ داد در صورت امکان این کار انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز