خبرگزاری کار ایران

سیدعباس عراقچی در نشست کمیته فلسطین:

آنچه در غزه رخ می‌دهد جنایت علیه بشریت است / در حال هماهنگی برای ارسال کمک‌ها هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۹۷۳

هماهنگی‌هایی با دولت مصر برای بازگشایی گذرگاه‌ها و ارسال کمک‌ها صورت گرفته است / گفتگوهای ما با ۵ + ۱ در مسیر متفاوتی دنبال می‌شود و مسائل بین‌المللی نیز بر آن اثر می‌گذارد.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: از دادگاه بین‌المللی کیفری درخواست داریم تا به جنایات رژیم صهیونیستی رسیدگی کنند چراکه آنچه در غزه رخ می‌دهد جنایت علیه بشریت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعباس عراقچی در حاشیه نشست کمیته فلسطین که امروز(۱۳ مرداد) در هتل آزادی برگزار و هم‌اکنون نیز درحال برگزاری است؛ در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز، حرکتی قوی و گامی بزرگ ازسوی اعضای جنبش عدم تعهد برای نشان دادن همبستگی با مردم فلسطین و مقاومت مردم غزه بود.

وی ادامه داد: تصمیمات مهمی در این نشست اتخاذ شد که ازجمله آنها رفع محاصره و بازگشایی همه گذرگاه‌های غزه بود که علاوه بر آن؛ اعضای جنبش عدم تعهد خواهان توقف فوری همه‌ی جنایاتی که امروزه در غزه شاهدیم، شدند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص ارسال کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به غزه اظهار داشت: در حال هماهنگی برای ارسال کمک‌ها هستیم و البته هماهنگی‌هایی با دولت مصر برای بازگشایی گذرگاه‌ها برای ارسال کمک‌ها صورت گرفته که هنوز مجوزهای لازم صادر نشده است.

عراقچی در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی‌اش از اقدامات دولت مصر درخصوص بحران غزه تصریح کرد: نماینده دولت مصر در این نشست حضور خوبی داشت و در مجموع امیدواریم تلاش‌های مجموعه کشورهای اسلامی به توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی منجر شود.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه؛ برگزاری نشست کمیته فلسطین را به دلیل نگرانی عمیق کشورهای عضو جنبش عدم تعهد دانست و خاطرنشان کرد: حضور در خط بالا و گسترده بود و درنهایت پیام این نشست در قالب بیانیه صادر می‌شود.

وی با اشاره به وظایف شورای امنیت برای تامین صلح جهانی یادآور شد: امیدواریم شورای امنیت به وظایف قانونی خود عمل کند و به خواست کشورها احترام بگذارد و تصمیمات لازم را برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی صورت دهد.

معاون وزیر امور خارجه افزود: از دادگاه بین‌المللی کیفری درخواست داریم تا به جنایات رژیم صهیونیستی رسیدگی کنند چراکه آنچه در غزه رخ می‌دهد جنایت علیه بشریت است.

عراقچی با بیان اینکه ویرانی‌های بسیاری در غزه صورت گرفته است که باید برای بازسازی آنها اقدام شود؛ ابراز داشت: از کشورهای شرکت‌کننده درخواست شد بعد از اتمام درگیری‌ها در غزه به بازسازی این منطقه کمک کنند. البته پیش از این مساله امدادرسانی‌های دارویی، پزشکی و غذایی در اولویت است که باید هر چه سریع‌تر صورت گیرد.

عراقچی افزود: در این نشست قاطعانه از مردم فلسطین و مقاومت آنها حمایت شد و با آنها اعلام همبستگی شد و در مجموع فکر می‌کنم این نشست پیام بسیار روشن و محکمی به جهان، رژیم صهیونیستی و حامیانش بود که جنبش عدم تعهد حامی فلسطین است.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا شما در اعتراض بحران غزه مذاکرات وین را ترک می‌کنید؛ بیان کرد: گفت و گوهای ما با ۵ + ۱ در مسیر متفاوتی دنبال می‌شود و در جریان است البته مسائل بین‌المللی نیز بر آن اثر می‌گذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز