خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه لبنان در نشست وزرای خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد:

پایداری فلسطینیان به دفن اسرائیل در غزه می‌انجامد

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۸۶۲

در کشاکش جنایات داعشیان و اسرائیل این دو به ظاهر رو در روی هم هستند اما در باطن با یکدیگر متحدند.

وزیر امور خارجه لبنان تاکید که پایداری فلسطینیان به دفن اسرائیل در غزه می‌انجامد.

به گزارش خبرنگار ایلنا جبران باسیل طی سخنانی در نشست وزرای خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد که در هتل آزادی در حال برگزاری است اظهار کرد: باید در چهارچوب این سازمان بین‌المللی گرد هم آییم تا به خاطر مسئله غزه گام‌های موثری برداریم.

وی مسئله غزه را مسئله کودکی دانست که در مقابل غولی ایستاده است وگفت: این مسئله یک قانون بین‌المللی است در برابر قانون جنگل است که در حال حاضر در غزه به کار گرفته شده است.

وزیر امور خارجه لبنان یادآور شد: ما در اینجا به خاطر مسئله غزه دور هم گرد آمده‌ایم ولی مسئله غزه همان مسئله موصل در عراق است و تروریست درعراق همان تروریست اسرائیلی است.

باسیل ادامه داد: کشتاری که تحت پوشش دین صورت می‌گیرد، همان کشتاری است که درغزه صورت گرفته است و همه این‌ها زیر نظر جامعه بین‌المللی و سکوت آنها صورت می‌گیرد.

وزیر امور خارجه لبنان تاکید کرد: در کشاکش جنایات داعشیان و اسرائیل این دو به ظاهر رو در روی هم هستند اما در باطن با یکدیگر متحدند.

وی گفت: بر همه ما پوشیده نیست که اتفاقی که در منطقه صورت می‌گیرد به دلیل ایجاد یک واقعیت جدیدی به نام بهار عربی است که در منطقه شروع شد و هدف آن ایجاد یک جامعه دموکراتیک بود.

وی تصریح کرد: تروریستها می‌خواهند رژیم‌های تک قطبی را برای توجیه وجود رژیم یهودی اسرائیل در منطقه ایجاد کنند.

وزیر امور خارجه لبنان با بیان اینکه ما مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید به خاطر هویت مشرق زمینی خود مبارزه کنیم، افزود: آیا ما باید خود را به خاطر اسرائیل از بین ببریم؟ اسرائیل می‌خواهد یک طرح جدیدی علیه ما تحمیل کند درحالی که ما امروز شاهد کوچاندن جدید مسلمانان در فلسطین و مسیحیان در موصل هستیم و این داستانی است که ما آنرا درلبنان تجربه کردیم.

وی خاطر نشان کرد: بیروت در سال ۱۹۸۲ اشغال شد و دیدیم که طرح خوشه‌های خشم را پیاده کردند اما اسرائیل در سال ۲۰۰۰ درلبنان دفن شد و تروریسم اسرائیل توسط قهرمانان مقاومت در لبنان و پایداری مردم و ارتش لبنان از بین رفت؛ اگر فلسطینیان پایداری کنند همینطور هم تروریست در غزه به طور کامل دفن خواهد شد.

وزیر امور خارجه لبنان با تاکید براینکه پیروزی پایداری مقاومت تجربه لبنان است از مردم غزه خواست که از تجربه لبنان استفاده کنند.

وی ادامه داد: لبنان مبارزه با تروریست را در سال ۲۰۰۰ آزمود و تروریست‌ها سر یک افسر ارتش لبنان را از بدنش جدا کردند و در سال ۲۰۰۷ نیز ۱۷۲ افسر به قتل رسید و ما در همان سال تروریسم را دفن کردیم.

باسیل با بیان اینکه لبنان کاملا تحرک این داعش تکفیری را درک می‌کند، تصریح کرد: این تروریست سر از واشنگتن، نیویورک، لندن، پاریس و مناطق شمالی در نیجریه و در کوه‌های افغانستان در آورد و در مصر، لیبی، سوریه، لبنان و فلسطین اثراتش را می‌بینیم.

وی همچنین گفت: امروز نیز مهاجرین سوریه که به روستای عرسال لبنان مهاجرت کرده‌اند به جای تشکر از مردم لبنان دو روز پیش اهالی عرسال را کشتند که در مقابل ارتش ملی و قهرمان ما با آنها برخورد کرد.

وزیر امور خارجه لبنان افزود: امروز نیز لبنان از شما می‌خواهد که برای مسلح کردن ارتش لبنان برای برخورد با این تروریست‌ها درکنار ما قرار بگیرید تا بتوانیم در نهایت سرزمین خود را آزاد کنیم.

وی با بیان اینکه خواسته ما حداقل است اظهار داشت: لبنان قبلا نامه‌ای به دادستان دادگاه جنایات بین‌المللی در خصوص وقایع موصل ارائه داد و طی آن نامه اعلام کردیم که این‌ها جنایات صددرصدی است که علیه انسانیت صورت می‌گیرد.

باسیل در پایان تاکید کرد: به عنوان یک لبنانی اعلام می‌کنیم که هیچ جا برای تک قطبی شدن در دنیا وجود ندارد و تک قطبی شدن به معنی پایان انسانیت و بازگشت سیاهی و قانون جنگل است که تنها بهره برداران آن اسرائیل است که در نهایت شکست خواهد خورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز