خبرگزاری کار ایران

ریاض‌ المالکی در نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد:

ادامه جنگ در غزه صلح جهانی را به مخاطره می‌اندازد

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۸۳۳

حق مردم غزه است که مقاومت نشان دهند و از حقوق‌شان دفاع کنند / شورای امنیت همچنان از مسئولیتش شانه خالی کند باید جنبش عدم تعهد ما را برای تصویب این بیانیه در نشست عمومی سازمان ملل یاری کند.

وزیر امور خارجه فلسطین خواستار توجه جامعه جهانی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد و گفت: ‌ ادامه جنگ در غزه صلح جهانی را به مخاطره می‌اندازد

به گزارش خبرنگار ایلنا ریاض المالکی طی سخنانی در نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد که صبح امروز در هتل آزادی در حال برگزاری است گفت: امیدواریم با پایان دادن و توقف کشتار درغزه و فلسطین بتوانیم مناطق ویران شده را آباد کنیم.

وزیر امور خارجه فلسطین با بیان اینکه باید راهی پیدا شود تا جنگ پایان یابد، اظهار کرد: اسرائیل تجاوزات آشکار و علنی خود را علیه مردم فلسطین و غزه به شکلی گسترده آغاز کرده و ادامه می‌دهد و به دنبال توطئه‌های جدید علیه مردم غزه و فلسطین است.

وی با اشاره به نقض گسترده قوانین بین‌المللی و حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی یادآور شد: اسرائیل در حال نقض اصول بین‌المللی و انسان دوستانه است و باید در این‌باره عکس‌العملی مناسب و به جا نشان دهیم. این حق مردم غزه است که مقاومت نشان دهند و از حقوق‌شان دفاع کنند.

المالکی ادامه داد: سازمان‌های حقوق بشری این حملات و جنایات گسترده، آشکار و سیستماتیک اسرائیل را محکوم کرده‌اند و رئیس جمهور ما هم از شورای امنیت در خواست کرده تا از مردم غزه اعلام حمایت کند و چند روز پیش نیز رئیس جمهورمان در این باره نامه‌ای به بان کی مون نوشت که خواستار پایان دادن به جنایات وحملات اسرائیل شده بود.

وی با تشکر از تشکیل کمیته فلسطین در تهران عنوان کرد: ما از کمیته تقاضا داریم با همکاری و رایزنی‌های بیشتر تلاش کنند تا به راه حل مثمرثمری برای پایان دادن به جنگ برسیم.

وزیر امور خارجه فلسطین با تاکید براینکه دولت فلسطین معتقد است که مسائل فلسطین باید به گوش جهانیان برسد، تصریح کرد: باید تجاوزات علنی اسرائیل علیه مردم فلسطین و غزه برای همگان آشکار شود و جنایتکاران ناقضان اصول بین‌المللی محاکمه شوند.

المالکی با بیان اینکه کمیته فلسطین باید برای پایان دادن به جنگ و رفع حصر غزه تلاش کند، خاطر نشان کرد: هدف ما نشان دادن این است که استمرار جنگ نه تنها به ضرر مردم غزه است بلکه به ضرر مردم خاورمیانه و موجب به مخاطره افتاده صلح جهانی می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل جلسات شورای امنیت برای پایان دادن به جنایات اسرائیل یادآور شد: شورای امنیت برای این مسئله شش بار تشکیل جلسه داده اما نتیجه‌ای نگرفته و دولت ما بیانیه‌ای را به شورای امنیت ارائه کرده و سعی می‌کنیم آن‌را به شکل قطع‌نامه‌ای علیه اسرائیل تصویب کنیم ولی اگر شورای امنیت همچنان از مسئولیتش شانه خالی کند باید جنبش عدم تعهد ما را برای تصویب این بیانیه در نشست عمومی سازمان ملل یاری کند.

وزیر امور خارجه فلسطین با بیان اینکه خشونت و تراژدی که اکنون در غزه در حال رخ دادن است نیازمند توجه کامل همه است، ابراز کرد: درکرانه باختری نیز اسرائیل با شهرک‌سازی‌های غیر قانونی خود به خشونت خود علیه مردم این منطقه را نیز ادامه می‌دهد و اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان را مورد تخریب قرار می‌دهند. در آنجا کشتار سیستماتیک مردم ادامه دارد تا بتواند به اهداف خود دست یابد.

المالکی با بیان اینکه امروز فلسطین نیازمند همبستگی و اتحاد است یادآور شد: سبوعیت رفتارهای اسرائیل قابل بیان نیست ولازم است اصول جهانی حقوق بشر مورد توجه قرار بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز