خبرگزاری کار ایران

یک فعال مستقل کارگری:

پرونده تخلفات مرتضوی در تامین اجتماعی لاک پشتی رسیدگی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۵۶۲

«چگونه است که برخی از پرونده‌ها به سرعت مورد بررسی قرار می‌گیرند و رأی‌های سنگین هم برای متهمان صادر می‌شود اما پرونده آقای مرتضوی با این اتهام که میلیون‌ها میلیون تومان از اموال مردم را حیف و میل، اختلاس و خاصه بخشی کرده و به مال مردمان فرودست آتش زده است، این دست و آن دست می‌شود.»

یک فعال مستقل کارگری با اشاره به «بزرگنمایی» راجع‌ به برخی از پرونده‌های قضایی تحت تأثیر فشارهای سیاسی، از آنچه «رسیدگی پنهانی» به پرونده سعید مرتضوی می‌خواند، انتقاد کرد.

«ابراهیم مددی» در این باره به ایلنا گفت: جدا از مسئله تحقیق و تفحص مجلس، کج رفتاری‌ها و نابکاری‌های آقای مرتضوی جلوتر از این‌ها و در شغل قبلی‌اش برای مردمان صاحب نظر مشخص شده بود، به گونه ای که بسیاری از کارشناسان حقوقی به رفتار و کردار وی معترض بودند و حتی بسیاری از سیاستمداران جناح حاکم نیز نسبت به رفتارهای غیرحساب شده وی به مسئولان بالادستی تذکر می‌دادند، اما متاسفانه کسی گوش نداد.

این فعال مستقل کارگری با اشاره به ریاست مرتضوی بر سازمان تأمین اجتماعی در دولت احمدی نژاد، افزود: علیرغم آنکه دیوان عدالت اداری با نصب مرتضوی به لحاظ قانونی مخالفت کرد و رفتار مقام بالادستی را مورد پرسش قرار داد، اما وی به هر ترتیب بر سازمان تأمین اجتماعی که هیچ گونه تخصصی در اداره‌اش نداشت سلطه پیدا کرد و کلیه دار و ندار کارگران زحمت کش به دست او افتاد.

به گفته مددی، کارگران آگاه به امور از همان موقع نسبت به نصب وی در سازمان معترض بودند اما صدای آن‌ها به جایی نمی‌رسید چرا که وی به دلیل حمایت‌های جناح حاکم وقت، گویی پشت سپر آهنین قرار گرفته بود.

وی تصریح کرد: ما نسبت به روند رسیدگی به اتهام خیانت مرتضوی به اموال کارگران معترض هستیم و از قوه قضاییه و مقامات کشوری می‌خواهیم که هر چه زودتر احقاق حق کنند و معلوم شود کسی که در این کشور به اموال کارگران و مردم نادار و زحمتکش خیانت می‌کند به سزای عملش خواهد رسید.

این فعال مستقل کارگری ضمن ابراز تعجب از کوتاهی قوه قضاییه در محاکمه علنی مرتضوی، گفت: برای جلوگیری از تکرار پیدا شدن مرتضوی‌ها و بابک زنجانی‌ها، مقامات قضایی باید به شکل روشن و واضح این افراد را پیش منظر مردم ایران به صورت قانونی و عادلانه محاکمه کنند تا از ادامه این نوع فسادهای اقتصادی جلوگیری شود.

مددی در ادامه بیان کرد: امیدوارم در کشور ما شرایطی پیش بیاید که پرونده‌های تخلف چنین افرادی قبل از این مسائل هم مورد بررسی قرار بگیرد تا حق به حق‌دار برسد، زیرا اگر قرار است کشور ما در مسیر عادلانه ای حرکت کند، باید در زمینه رسیدگی به تخلفات، خودی و غیری خودی را کنار بگذاریم و متهمان را بدون غرض ورزی و بر اساس موزاین عادلانه قضایی محاکمه کنیم.

وی در عین حال با اشاره به بزرگنمایی برخی از پرونده‌های قضایی تحت تأثیر فشارهای سیاسی از رسیدگی پنهانی به پرونده آقای مرتضوی انتقاد کرد.

وی تصریح کرد: اگر نهادهای واقعی کارگری از آزادی‌های لازم برخوردار بودند، قبل از آنکه مرتضوی به چنین فساد گسترده ای دست بزند جلوی وی را می‌گرفتند. متاسفانه برخی از جناح‌های سیاسی از ریاست وی بر سازمان تأمین اجتماعی حمایت می‌کردند اما جناح مستقل کارگری همان زمان فریاد دادگری و دادخواهی سر می‌داد.

مددی افزود: ما به کندی رسیدگی عادلانه به پرونده مرتضوی قطعاً اعتراض داریم و اعتراضمان را به قوه قضاییه اعلام می‌کنیم. چگونه است که برخی از پرونده‌ها به سرعت مورد بررسی قرار می‌گیرند و رأی‌های سنگین هم برای متهمان صادر می‌شود اما پرونده آقای مرتضوی با این اتهام که میلیون‌ها میلیون تومان از اموال مردم را حیف و میل، اختلاس و خاصه بخشی کرده و به مال مردمان فرودست آتش زده است، این دست و آن دست می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز