خبرگزاری کار ایران

ظریف در جمع خبرنگاران:

دیوان بین‌المللی کیفری کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی جنایات در غزه تشکیل دهد

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۴۵۸

فردا کمیته فلسطین که کمیته‌ای از جنبش عدم تعهد است در سطح وزرا تشکیل می‌شود و ایران میزبان این اجلاس خواهد بود / امیدواریم جامعه بین‌المللی بیش از این حیثیت خود را خدشه‌دار نکند.

وزیرامور خارجه کشورخواستار این شد که از سوی دیوان بین‌المللی کیفری و سایر محاکم بین‌المللی در شورای حقوق بشر، کمیته حقیقت‌یاب برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ظریف در حاشیه مراسم رونمایی از مجموعه هشت جلدی کتاب‌های جهان اسلام در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات ایران در رابطه با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: شرایط در غزه یک نسل‌کشی است و نیاز است جامعه بین‌المللی بیش از این حیثیت خود را خدشه‌دار نکند و ما بارها این تذکر را داده‌ایم.

وزیرامور خارجه با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس جنبش عدم تهعد از ابتدای بحران غزه در دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد در نیویورک که در حد سفرا تشکیل می‌شود فعال بوده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان اینکه اقداماتی که در نیویورک، ژنو، شورای امنیت و شورای حقوق بشر صورت گرفته کافی نبوده است تصریح کرد: با فشار جنبش عدم تعهد و مجموعه کشورهایی که ایران رهبری آن را بر عهده داشته ما کار را جلو برده‌ایم.

ظریف افزود: فردا کمیته فلسطین که کمیته‌ای از جنبش عدم تعهد است در سطح وزرا تشکیل می‌شود و ایران میزبان این اجلاس خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی‌های تلفنی خود با وزرای امور خارجه سایر کشورها تصریح کرد: ما رایزنی‌هایی هم با کشورهای اسلامی و عربی و هم با کشورهای غربی انجام داده‌ایم و بر ضرورت اقدام عاجل برای پایان دادن به جنایت رژیم صهیونیستی و رفع حصر غزه تاکید کرده‌ایم و امیدواریم جامعه بین‌المللی بیش از این حیثیت خود را خدشه‌دار نکند.

وی با بیان اینکه باید جنایات جنگی صورت گرفته در غزه توسط رژیم صهیونیستی در محاکم بین ‌المللی بررسی شود خاطرنشان کرد: باید دیوان بین ‌المللی کیفری و سایر محاکم بین‌المللی در شورای حقوق بشر کمیته حقیقت‌یاب برای رسیدگی به این مساله تشکیل دهند.
ظریف در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آخرین وضعیت کمک‌های بشردوستانه ایران به کجا رسیده است ابراز داشت: منتظر صدور مجوز پرواز از سوی مقامات مصر هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز