خبرگزاری کار ایران

فتاحی در واکنش به تغییر تابلو‌های ترکی و کردی فروشگاه‌های این شهر:

مسئولان از ملتهب شدن فضای ارومیه جلوگیری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۲۸۹

نکته قابل توجه این است که در میان اسامی مغازه‌هایی که تهدید به تعطیلی شده‌اند نام‌هایی هم چون زاگرس و دیار که اتفاقا از واژه‌های اصیل ایرانی نیز محسوب می‌شوند به چشم می‌خورد.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به حرکت‌هایی که اخیرا در ارومیه برای تغییر نام‌های کردی فروشگاه‌ها و مغازه‌ها در حال شکل گرفتن است، اظهار کرد: من به عنوان نماینده مردم ارومیه از مسئولان می‌خواهم راه حل مطلوبی برای حل این مشکل پیدا کنند تا این موضوع به ملتهب شدن و امنیتی شدن فضای ارومیه منجر نگردد.

عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به آیین نامه‌ای که توسط آقای حداد عادل در مجلس مبنی بر حذف اسامی خارجی از سردر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها مطرح شد و به تصویب رسید، به تازگی در منطقه ارومیه با سوء برداشت از این آیین‌نامه دستورالعملی مبنی بر تغییر اسامی کردی و ترکی مغازه‌های این منطقه صادر شده است.

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: متعاقب بخشنامه مذکور، مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی که دارای اسامی کردی یا ترکی هستند تهدید شده‌اند که چنانچه نام مغازه‌های خود را تغییر ندهند، تعطیل خواهند شد.

فتاحی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که در میان اسامی، مغازه‌هایی که تهدید به تعطیلی شده‌اند نام‌هایی هم چون زاگرس و دیار که اتفاقا از واژه‌های اصیل ایرانی نیز محسوب می‌شوند به چشم می‌خورد.

نماینده مردم ارومیه با فراخواندن تمامی مسئولان به هم اندیشی در خصوص این موضوع، افزود: من به عنوان نماینده مردم ارومیه از مسئولان می‌خواهم راه حل مطلوبی برای حل این مشکل پیدا کنند تا این موضوع به ملتهب شدن و امنیتی شدن فضای ارومیه منجر نگردد.

فتاحی ضمن تشکر از سردار شرفی فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی در جهت همکاری برای حل این موضوع گفت: از مدیرکل دادگستری استان آذربایجان غربی می‌خواهم به این موضوع رسیدگی کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه هم اکنون وحدت میان شیعه و سنی بزرگ‌ترین سلاحی است که می‌تواند ما را از فجایع موجود در خاورمیانه حفظ کند، گفت: من از استانداری و فرمانداری و همه مسئولان ذیربط می‌خواهم که به مردم فرصت دهند و با گفت‌و‌گو و هم اندیشی این مشکل را حل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز