خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی:

باید و نبایدی برای ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۲۷۰

لحاظ کردن شرط کهولت سن در بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس خبرگان خلاف منطق و قانون است.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: لحاظ کردن شرط کهولت سن در بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس خبرگان خلاف منطق و قانون است.

به گزارش خبرنگار ایلنا آیت الله دکتر هاشم هاشم زاده هریسی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در قانون به این موضوع اشاره نشده است، گفت: انتخابات مجلس خبرگان شرایط خاص خود را دارد و در آن اشاره ای به بحثکهولت سن نشده است و قطعا این بحثاجرایی نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به بیماری رییس مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر که ایشان بیمار هستند و نواب رییس اگر جلسه ای باشد آن را اداره می کنند. در این یک سال باقیمانده از ریاست آیت الله مهدوی کنی هم روال همین خواهد بود و بحثی از تعیین رییس جدید مطرح نیست و مجلس خبرگان روال همیشگی خود را طی خواهد کرد.

عضو کمیسیون تقنین مجلس خبرگان رهبری درخصوص احتمالات مطرح شده مبنی بر کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی برای ریاست مجلس خبرگان آینده اظهار داشت: باید و نبایدی برای کاندیداتوری و ریاست آیت الله هاشمی بر مجلس خبرگان وجود ندارد. ایشان هم هر زمان که بحثانتخاب رییس باشد به مانند دیگر اعضا که حق کاندیداتوری دارند می‌توانند کاندیدا شوند و در صورت رای آوردن می توانند ریاست مجلس خبرگان را برعهده گیرند.

وی با بیان اینکه انتخابات مجلس خبرگان متفاوت از انتخابات ریاست جمهوری است، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری که بحثکهولت سن مطرح شد، بحثاجراییات و کار اجرایی بود. ولی در مجلس خبرگان چنین چیزی مطرح نیست. اتفاقاً کسی که سن اش بالاتر باشد، حرمت و احترام بیشتری دارد و آنچه برای نماینده این مجلس اهمیت دارد علم، اجتهاد، شایستگی و فضیلت اوست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: حتی اگر قرار باشد این موضوع در تایید صلاحیت کاندیداها لحاظ شود باید در قانون آورده شود، قانون را هم خود مجلس خبرگان می نویسد بنابراین در حال حاضر اجرا کردن این موضوع غیرمنطقی و غیرقانونی است.

آیت‌الله هاشم هاشم زاده هریسی در ادامه با انتقاد از تلاش جریانات سیاسی برای سیاسی کردن انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: مجلس خبرگان باید به دور از سیاسی‌کاری و سیاسی بازی باشد، مجلس خبرگان نباید سیاسی شود متاسفانه فضای کشور ما سیاست زده شده است و هرجا این سیاسی بازی ها وارد شده فضا آلوده و خراب شده است.

وی تصریح کرد: سیاست در اسلام به معنای اخلاص و مدیریت صحیح و برنامه ریزی درست برای زندگی انسان ها است، اساسا سیاست جزئی از علم اخلاق است اما آنچه امروز از سیاست می بینیم هیچ شباهتی با سیاست مطرح شده در اسلام ندارد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سیاست باید بر مدار اعتدال باشد، اظهار داشت: در سیاستی که در جامعه رواج یافته است چیزی جز افترا زدن، معرکه گیری، از شانه هم بالا رفتن، جناج بندی مشاهده نمی‌شود. درباره مجلس خبرگان و انتخابات این مجلس هم همواره تلاش شده است که این جناح بندی و دسته بندی سیاسی وارد انتخابات و بعد هم فضای درونی مجلس خبرگان شود این رفتارها چیزی جز سیاسی بازی و سیاسی کاری از سوی سیاسیون نیست.

وی با بیان اینکه سیاسی بازها و سیاسی کاران وارد مجلس خبرگان نخواهند شد، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس خبرگان باید فاضل، شایسته، مجتهد، با تقوا و عالم باشند افرادی که مردم آنها را می شناسند و سابقه روشن و خوبی در جامعه دارند می توانند وارد این مجلس شود.

عضو کمیسیون تقنین مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اصولگرا یا اصلاح طلب بودن نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نباید مورد توجه باشد، گفت: مجلس خبرگان متفاوت از دیگر نهادهای نظام است اینکه کاندیدا و نماینده مجلس خبرگان اصولگرا باشد یا اصلاح طلب مهم نیست، مهم آن است که آن فرد عالم و مجتهد و شایسته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز