خبرگزاری کار ایران

سردار سلامی در نشست عالی راهیان نور دانش‌آموزی:

دشمن قادر به تحقق توطئه‌های خود در میدان عمل نیست

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۲۶۸

در زمان طاغوت چون نمی‌خواستند هویت دینی و اسلامی شکل بگیرد برای مردم از آرش کمانگیر و رستم و سهراب و افسانه‌های غیرواقعی در جهت هویت‌بخشی بهره می‌بردند. / اگر امروز دشمنان ما نمی‌توانند توطئه‌های خود را از فضای آرزوهای استراتژیک به محیط‌های عملیاتی منتقل کنند به دلیل ارزش‌های به جا مانده از دوران دفاع مقدس است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اگر امروز دشمنان ما نمی‌توانند توطئه‌های خود را از فضای آرزوهای استراتژیک به محیط‌های عملیاتی منتقل کنند به دلیل ارزش‌های به جا مانده از دوران دفاع مقدس است.

به گزارش ایلنا، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در نشست عالی مسئولین راهیان نور دانش‌اموزی، اظهار داشت: مسئولین وزارت آموزش و پرورش با همکاری صادقانه حمایت دلسوزانه و اعتماد عمیق به تاثیرات ماندگار این حرکت عظیم با سازمان بسیج و سپاه‌های استانی امکان و فرصت توفیقات روز افزون در این عرصه را فراهم کرده اند.

وی افزود: یکی از روش‌های اساسی تربیتی قرآن ارجاع مومنان به وقایع و حوادثگذشته است. قرآن کتاب تاریخ نیست بلکه نسخه اصیل الهی هدایت بشر است.

سلامی با بیان اینکه تمام جنبه‌های هدایت قرآن با شاهد مثال‌هایی از تاریخ عجین شده است گفت: هرگاه اذن خدا باشد گروه‌های کوچک می‌توانند بر گروه‌های بزرگ غلبه کنند اگر تقوا و صبر پیشه کنید آنوقت نصرت‌های الهی بر شما نازل می‌شود. حوادثتاریخی از دید قرآن عبرت‌هایی برای آینده است.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: اگر عاشورا در متن زندگی ما نبود بسیار ناقص‌تر از الان بودیم پرداختن به اتفاقات گذشته و انتقال درست آن یک رسالت الهی است و هرکس از تاریخ عبرت نگیرد مجبور به تکرار آن است.

سلامی تاکید کرد: هر کشوری استوانه و تکیه‌گاه‌هایی برای بقا و زنده ماندن و سربلند بودن نیاز دارد.

همچنین سرمایه‌های معنوی برای بزرگ بودن نیاز است لذا هر تاریخ هر ملتی بخشی از سرمایه‌ها و دارایی‌های معنوی و جاودان آن ملت است که حتی تکیه‌گاه بقای سرمایه‌های مادی آن ملت نیز محسوب می‌شود.

سلامی با بیان اینکه شخصیت هر ملتی نیازمند عناصر مستحکمی است که پایه‌های اصیل و شاکله او را شکل می‌دهد گفت: در زمان طاغوت چون نمی‌خواستند هویت دینی و اسلامی شکل بگیرد برای مردم از آرش کمانگیر و رستم و سهراب و افسانه‌های غیرواقعی در جهت هویت‌بخشی بهره می‌بردند.

کشورهایی که تاریخ ندارند همیشه محکوم به شکستند اما در کشور ما هر شهید یک استوانه و هر عملیات خود بنای مستحکمی از طبقات شخصیت ما است.

وی افزود: دفاع مقدس به ملت ما روح، منش، اعتبار، اقتدار و سندهای زنده افتخار جدید بخشید که می‌توان تا ابد برای ایستادگی یک ملت در برابر هر قدرتی هرچقدر بزرگ از آن استفاده کرد.

راز بقای ملت مسلمان ایران در برابر این همه توطئه و فتنه عظیم جهانی که هرکدام قادر بود یک قدرت جهانی را برکند در دفاع مقدس نهفته است آنجا پایه‌های مستحکم اقتدار، مقاومت، شکست‌ناپذیری وحیات سرافرازانه ملت مسلمان ایران با تکیه بر اسلام، شهادت و پیروی از ولایت شکل گرفت.

جانشن فرمانده کل سپاه گفت: اگر امروز دشمنان ما نمی‌توانند توطئه‌های خود را از فضای آرزوهای استراتژیک به محیط‌های عملیاتی منتقل کنند به دلیل ارزش‌های به جا مانده از دوران دفاع مقدس است. آنجا ستون‌های بازدارندگی انقلابی ما مستحکم شد و روح جهاد، ثبات و قدم و ایستادگی و سختی‌پذیری در پیکره جامعه ما جان گرفت.

سلامی ادامه داد: جنگ‌ها قوی‌ترین سرمایه‌های ملی کشورها و بهترین معیار قدرت آشکار و پنهان آنها هستند. جنگ محیط شعار نیست میدان عمل و عمل در سخت‌ترین شرایط است. آنجا که همه اراده ملی، ایمان، باور، صداقت و ظرفیت ملت در معرض قضاوت و ارزیابی قرار گرفته‌اند فرصت پیدا می‌کند. جنگ میدان آزمودن تاریخی ملت‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: جنگ‌ها جغرافیای کشور را تثبیت و یا تقلیل می‌کنند. جنگ میدان بروز حکمت، تدبیر، تفکر و اندیشه جامعه است بنابراین نگاه به جنگ نگاه به یک واقعه متوقف شده در تاریخ نیست جنگ‌ها واقعه‌ای سیال هستند و روح دارند و به ما و آیندگان درس سیاست، فرهنگ، تاریخ و جغرافیا می‌آموزند هرکسی این وقایع را فراموش کند فراموش خواهد شد.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه سخنانش اظهار داشت: امروز باید نسل‌های جدید را با آن حماسه‌ها و ارزش‌های آفریده شده در آن دوران بی‌نظیر آشنا کنیم. نسل جدید باید بداند استقلال این کشور و آزادی این ملت و اعتبار و منزلت جهانی آن محصول چه فداکاری‌ها و جانفشانی‌هایی است. آنها باید حقارت قدرت‌های بزرگ را از مردمک چشم رزمندگان دفاع مقدس بیاموزند.

سلامی با بیان اینکه دفاع مقدس سیمای زمینی آیات آسمانی و تجلی‌گاه حقانیت نظام ما است گفت: دانش‌آموزان بهترین کسانی هستند که باید با این عظمت آشنا شوند و تلاش ما برای استفاده از این فرصت کوتاه دارای اهمیت است لذا کیفیت کار بسیار مهم است و نیاز به مدیریت، برنامه‌ریزی و سعه‌صدر دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: ایمنی سفرهای راهیان نور به طرز شگفت‌انگیزی بالا رفته و جای تشکر دارد اما هرگز نباید از آن غافل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز